LOT zolder 24 juli 09
LOT zolder 24 juli 09
Zo, net terug van de Zolder. Het was een geweldige dag. Vanmorgen eerst een natte baan maar vanaf de lunch was die goed droog en konden we lekker in het zonnetje rijden. Ik heb 's middags hele sessies gereden zonder andere auto's te zien. Perfect.
Helaas liep het voor 1 van onze forumleden (of in ieder geval zijn auto) wat minder goed af, maar dat moet hij zelf maar vertellen.
Ik zal binnenkort enkele foto's en/of filmpjes van vandaag plaatsen.
Gr.
Maurice
Helaas liep het voor 1 van onze forumleden (of in ieder geval zijn auto) wat minder goed af, maar dat moet hij zelf maar vertellen.
Ik zal binnenkort enkele foto's en/of filmpjes van vandaag plaatsen.
Gr.
Maurice
ter info: de combi piper manifold, piper sportcat en janspeed backbox komt boven de geluidslimiet op zolder uit (95 db, gemeten vanaf zijkant baan). In een van de eerste ronden kreeg ik een zwarte vlag. Daarna bij de meetpunten ingehouden en vervolgens netjes waarden rond 85 db gemeten.
(tip: als je het overzicht van gemeten waarden opvraagt, kun je de rondetijden daaruit afleiden)
(tip: als je het overzicht van gemeten waarden opvraagt, kun je de rondetijden daaruit afleiden)
- allen
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2801
- Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
- Locatie: dordrecht
- Contacteer:
Vanaf nu respect voor 'the tame racing driver'. Ik heb me op nat toch peentjes gezweet. Wel leerzaam. Droog was prachtig.
---
Aangezien Stefan het zelf ook al naar buiten heeft gebracht, hierbij mijn succeswensen met de schade afhandeling. Een foutje zit in een klein hoekje. Opstaan en weer doorgaan.
Het deed stiekem een klein beetje zeer om de wagen er zo bij te zien staan.
---
Aangezien Stefan het zelf ook al naar buiten heeft gebracht, hierbij mijn succeswensen met de schade afhandeling. Een foutje zit in een klein hoekje. Opstaan en weer doorgaan.
Het deed stiekem een klein beetje zeer om de wagen er zo bij te zien staan.
Caterham => Britse degelijkheid...
Wij hebben ook heerlijk genoten op Zolder wat een geweldige baan is het toch Ik kreeg ook een zwarte vlag toen het nog nat was.. daarna ingehouden bij de meetpunten kost wel je rondetijden.. uiteindelijk nog een 2,03 kunnen rijden. Exige's houden een 340R niet bij alleen een 340R houd een 2-11 niet bij.. wat gaan die dingen hard zeg!
Muriel had de smaak ook goed te pakken, die reed een 2,14min de eerste keer in de 340R ik ben weer trots op mijn vrouwtje
Jammer van de Speedster van Stefan..
Muriel had de smaak ook goed te pakken, die reed een 2,14min de eerste keer in de 340R ik ben weer trots op mijn vrouwtje
Jammer van de Speedster van Stefan..
skelters roeleren!!!
- allen
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2801
- Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
- Locatie: dordrecht
- Contacteer:
Nog ff snel de pb uitgelezen. 2,0389 als snelste ronde. Moet beter kunnen, maar vooralsnog niet ontevreden voor m'n eerste keer. Het maakt razebenieuwd wat ik moet halen met semi's en een setje nitrons. Maar goed, laten we dat maar voor volgend jaar bewaren.
De wagen in het kort:
Een hel op nat, wat zich ook al uitte op de snelweg. Water op de weg is gewoon 110% concentratie. 2 Keer het hok moeten opvangen. Aangekomen inschrijven, briefing volgen en de transponder bevestigen. De nummers moesten tot mijn verbazing aan de linker en rechter kant van de wagen geplakt worden. Knappe jongen die dan even op tijd afleest wie hij aan de kant moet houden bij een zwarte vlag. Werd voor Hans helaas snel rechtgezet. Hij stond dan ook binnen de kortste keren even in de pits.
Toen ik op nat naar buiten ging voelde het asfalt gewoon zo glibberig aan dat ik, ondanks m'n grapjes over 7 eieren, met 12 eieren onder m'n rechter voet ging rijden. De Bianchi bocht doorgekomen bij de eerste chicane al gelijk blokkerende wielen bij het minste beetje remdruk. Achterin het veld dwars bij het minste beetje gas. Nee, dit ging een zweterig dagje worden. Gaandeweg begon ik de auto wat beter aan te voelen en kon de snelheid beetje bij beetje opgevoerd worden.
Tegen de pauze de vraag of ik nergens voor hoefde te remmen. Echt wel!!! Remlichten deden het niet. Na de pauze dus met Maurice even gekeken en uiteindelijk heeft Verhiest z'n hulpje op m'n wagen afgestuurd. Die heeft netjes de schakelaar van binnen schoongemaakt. Had even met een gekke Belg afgesproken rond de middag, maar het asfalt was voor het grootste deel toch mooi opgedroogd. Dan toch maar even naar buiten. Valt de oliedruk naar beneden. Kon niet kloppen maar het blok klonk fris en fruitig. Voor de zekerheid even naar binnen. Het hulpje van Verhiest kwam gelijk weer even helpen en ontdekte dat de stekker wat los zat. Die is overigens vannochtend even gefixed.
Op droog ging het een stuk beter en net toen ik weer naar binnen wilde kwam Hans naar buiten rijden. Ach dan nog maar wat rondjes oprijden voor de lol. 2 Ronden ofzo voor hem gereden en hem daarna voor gelaten om te kijken hoe snel hij zou verdwijnen. Dat viel gelukkig mee, want kon hem goed volgen. Moet wel melden dat hij een passagier van 2100 kg bij zich had.
Hans, bedankt voor de tip van het rijden zonder deuren op circuit:
- het is waanzinnig leuk op deze manier en
- uiteraard ontzettend veilig.
De klappen in m'n bek die ik kreeg einde rechte stuk de eerste 5 bochten ingaand waren ongekend. Net alsof de wind dat lightweight koppie van mij van m'n romp wilde blazen.
Op de terugweg alsnog even bij de Belg aangewaaid. 't Was gezellig!
De wagen in het kort:
Een hel op nat, wat zich ook al uitte op de snelweg. Water op de weg is gewoon 110% concentratie. 2 Keer het hok moeten opvangen. Aangekomen inschrijven, briefing volgen en de transponder bevestigen. De nummers moesten tot mijn verbazing aan de linker en rechter kant van de wagen geplakt worden. Knappe jongen die dan even op tijd afleest wie hij aan de kant moet houden bij een zwarte vlag. Werd voor Hans helaas snel rechtgezet. Hij stond dan ook binnen de kortste keren even in de pits.
Toen ik op nat naar buiten ging voelde het asfalt gewoon zo glibberig aan dat ik, ondanks m'n grapjes over 7 eieren, met 12 eieren onder m'n rechter voet ging rijden. De Bianchi bocht doorgekomen bij de eerste chicane al gelijk blokkerende wielen bij het minste beetje remdruk. Achterin het veld dwars bij het minste beetje gas. Nee, dit ging een zweterig dagje worden. Gaandeweg begon ik de auto wat beter aan te voelen en kon de snelheid beetje bij beetje opgevoerd worden.
Tegen de pauze de vraag of ik nergens voor hoefde te remmen. Echt wel!!! Remlichten deden het niet. Na de pauze dus met Maurice even gekeken en uiteindelijk heeft Verhiest z'n hulpje op m'n wagen afgestuurd. Die heeft netjes de schakelaar van binnen schoongemaakt. Had even met een gekke Belg afgesproken rond de middag, maar het asfalt was voor het grootste deel toch mooi opgedroogd. Dan toch maar even naar buiten. Valt de oliedruk naar beneden. Kon niet kloppen maar het blok klonk fris en fruitig. Voor de zekerheid even naar binnen. Het hulpje van Verhiest kwam gelijk weer even helpen en ontdekte dat de stekker wat los zat. Die is overigens vannochtend even gefixed.
Op droog ging het een stuk beter en net toen ik weer naar binnen wilde kwam Hans naar buiten rijden. Ach dan nog maar wat rondjes oprijden voor de lol. 2 Ronden ofzo voor hem gereden en hem daarna voor gelaten om te kijken hoe snel hij zou verdwijnen. Dat viel gelukkig mee, want kon hem goed volgen. Moet wel melden dat hij een passagier van 2100 kg bij zich had.
Hans, bedankt voor de tip van het rijden zonder deuren op circuit:
- het is waanzinnig leuk op deze manier en
- uiteraard ontzettend veilig.
De klappen in m'n bek die ik kreeg einde rechte stuk de eerste 5 bochten ingaand waren ongekend. Net alsof de wind dat lightweight koppie van mij van m'n romp wilde blazen.
Op de terugweg alsnog even bij de Belg aangewaaid. 't Was gezellig!
Caterham => Britse degelijkheid...
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Hey bitch, ga jij het nou weer op materiaal gooien? Dat sardienenblikje van 150gram van jou had zwaar onder de 2minuten moeten kunnen komen, fietspompjes of niet. Power to weight ratio van dat ding is sowieso minimaal 2x zo goed als mijn badkuip... En Hansepansje moet ook niet zeuren, ook een sardienenblikje maar dan van 175gram, met bakken meer peekaas dan die van mij, en dan nog met semislicks ook. Ik rij met straatrommel!allen schreef:2:01 Valt ons allemaal wat tegen Maik. Hans en ik reden namelijk op de standaard zeepkistdempers!
Nu u weer...