Pagina 1 van 2
Naar huis gelopen
Geplaatst: 27 jul 2009 15:31
door Gerard
Na bijna 5 jaar trouwe dienst heb ik vandaag de Speedster aan de andere kant van het dorp moeten parkeren en naar huis moeten lopen.
Auto hikte één keer alsof er een seconde geen benzinetoevoer of zoiets was maar reed daarna weer normaal.
Sta bij de verkeerslichten en na een half minuutje valt de motor stil en krijg die vervolgens niet meer aan de praat.
Gelukkig heeft een vriendlijke jogger mij geholpen om de auto naar de kant te duwen.
Kijken wat ie morgen doet en anders afslepen.
Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Geplaatst: 27 jul 2009 15:47
door Smiley
Stond er toevallig refill in het dashboard?
Geplaatst: 27 jul 2009 16:07
door Gerard
Nee, peut zat.
Geplaatst: 27 jul 2009 16:51
door Exmantaa
Peut zat volgens de meter, of hou je de km's bij??
Die van mij geeft sinds een tijd namelijk nog rustig 15liter aan als ik al op dampen rij. Heeft me ook een halve dag gekost voordat ik daar eindelijk achter was en ik zou er dus eerst maar eens een jerrycan bij gooien...
Anders benzinepomp? (Zekeringen checken en even die crash stop bij de motor indrukken.)
Geplaatst: 27 jul 2009 17:03
door Gerard
Nee peut is echt het probleem niet, iig niet de hoeveelheid die in de tank zit.
Geplaatst: 27 jul 2009 18:11
door Bon_Jovi
effe vraagje off topic:
na hoeveel kilometer tank je ongeveer het best? 300?
dan ga ik me in het vervolg hier ook op baseren ipv de teller
Geplaatst: 27 jul 2009 18:11
door Dennizz
Slaat die niet meer aan als je hem probeert te starten?
Draait de startmotor wel?
Heb je wel "dashbord" stroom?
Geplaatst: 27 jul 2009 19:08
door Arno
Motor-storing lampje aan?
Kan natuurlijk dat immobiliser het op z'n heupen heeft gekregen en de zaak heeft geblokkeerd..
Gaspedaal/gasklep zou ik niet denken, want dan valt hij meestal terug naar noodloop en slaat niet af.
Accu kabels nog vast?
Bye, Arno.
Geplaatst: 27 jul 2009 20:22
door speedster
Je brandstofpomp misschien defect. Contact aanzetten en luisteren of de pomp draait.
Probeer de ecu te resetten door de accupol los te maken.
Je reserve sleutel proberen ivm de startonderbreker in de sleutel.
Geplaatst: 27 jul 2009 22:34
door Gerard
Slaat die niet meer aan als je hem probeert te starten?
Draait de startmotor wel?
Heb je wel "dashbord" stroom?
Ja
Ja
Ja
Motor-storing lampje aan?
Kan natuurlijk dat immobiliser het op z'n heupen heeft gekregen en de zaak heeft geblokkeerd..
Gaspedaal/gasklep zou ik niet denken, want dan valt hij meestal terug naar noodloop en slaat niet af.
Ja: brandt al een maand of 6 af en toe. Altijd code P0141 2e lambda. Probleem bekend.
Zou kunnen
Dat zal het dan niet zijn.
Je brandstofpomp misschien defect. Contact aanzetten en luisteren of de pomp draait.
Probeer de ecu te resetten door de accupol los te maken.
Je reserve sleutel proberen ivm de startonderbreker in de sleutel
Straks ff kijken of dat wil werken.
Geplaatst: 28 jul 2009 7:24
door Maik
Das balen Gerard... Wat Arno zegt, die immobiliser checken! Dat is een hele kleine moeite, eerst checken of de knop goed staat (ingedrukt dacht ik), als hij het dan nog niet doet even demonteren en de kontakten schoonmaken vanbinnen (vraag maar aan Dominique

).
Hoor je de brandstofpomp aan gaan als je je kontakt aanzet? Zo ja, dan is het niet de immobilizer...
Geplaatst: 28 jul 2009 9:05
door Gerard
Ik ga er zo weer naar toe om een en ander te proberen. Toch een voordeeltje als je de auto bij een Opeldealer in onderhoud hebt is Opelassistence. Werd ik door de dealer ff op gewezen.
Die even bellen en er komt nu een handig knaapje die kant op.
Geplaatst: 28 jul 2009 10:21
door Gerard
Nou hij loopt weer maar niet zoals het hoort. Dus toch maar ff naar het motorhuis.
Is toch iets in de benzinetoevoer dat hapert.
Geplaatst: 28 jul 2009 13:54
door Gerard
Tijdelijk C1 rijder. Mag ik me nu nog hier vertonen?
Geplaatst: 28 jul 2009 16:21
door Dennizz
Gerard schreef:Tijdelijk C1 rijder. Mag ik me nu nog hier vertonen?
Ja hoor, ik ken dat type alleen niet van Opel

Weet je inmiddels al wat meer?