Dunsfold
- allen
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2801
- Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
- Locatie: dordrecht
- Contacteer:
Dunsfold
Maandagmiddag en dinsdagochtend steeds even een half uurtje op het 'topgearbaantje' gereden met Herman. Wat ik als een simpel te klaren klusje beschouwde bleek toch een harde kluif. Een paar simpele lijntjes en een oneindig brede baan. Referentiepunten waar je moest insturen en uitkomen waren verdomd moeilijk. De nog lagere zit van de Caterham hielp niet mee. Het was dus maar goed, dat de instructeur er naast bleef zitten. Dag 1 dacht ik ingaande de 'vol gas langs de bandenstapel' even simpel bij te kunnen sturen door het gas ietsje te liften. Wat Herman en Patrick, die mee was, te zien kregen was denk ik een stukje driftballet. De auto was ik gewoon compleet kwijt.
De op een na laatste bocht was ook verdomd moeilijk inschatten. Dat uitte zich in een tweetal spins de volgende dag. Te laat en / of niet hard genoeg remmen en met m'n domme kop bijsturen. Ditmaal stonden Herman en Patrick helemaal op de eerste rij om het te kunnen zien gebeuren. De instructeur heeft nog 1 keer moeten hollen achter de auto zodat ik kon starten.
Op de, uiteindelijk 2 getimede ronden, heb ik fouten uit de eerste ronde perfect verbeterd en ging ik ergens anders weer net zo makkelijk de fout in. Een beschamende 1.37 als eindresultaat. Nog wel een stuk sneller dan 2 andere gelijksoortige Caterhams. De baan is zo uitdagend dat het nog wel een staartje gaat krijgen. Het is prachtig om op zo'n onwijs brede baan compleet over je grenzen te gaan. De kans dat de wagen hier crashed is minimaal.
Voorts Patrick maar bedanken, want uitgerekend deze week begon de startmotor wat te haperen. Kabeltje losgetrilt, maar uiteindelijk toch dood gegaan. Hij heeft dus steeds moeten duwen voor het starten. Zelfs in de trein.
Een minizaakje die in de Ghetto leek te staan van het plaatsje Caterham had gelukkig een gloednieuwe voor me. Inclusief inbouwen een 112 pond, waar ik voor exact dezelfde unit bij Caterhame 185 pond ex btw kwijt zou zijn. En dan was het nog niet eens ingebouwd.
De auto start weer fris en fruitig!
Op de terugweg de trein gemist door de files in Londen en uiteindelijk 3 uur vannacht thuisgekomen.
De op een na laatste bocht was ook verdomd moeilijk inschatten. Dat uitte zich in een tweetal spins de volgende dag. Te laat en / of niet hard genoeg remmen en met m'n domme kop bijsturen. Ditmaal stonden Herman en Patrick helemaal op de eerste rij om het te kunnen zien gebeuren. De instructeur heeft nog 1 keer moeten hollen achter de auto zodat ik kon starten.
Op de, uiteindelijk 2 getimede ronden, heb ik fouten uit de eerste ronde perfect verbeterd en ging ik ergens anders weer net zo makkelijk de fout in. Een beschamende 1.37 als eindresultaat. Nog wel een stuk sneller dan 2 andere gelijksoortige Caterhams. De baan is zo uitdagend dat het nog wel een staartje gaat krijgen. Het is prachtig om op zo'n onwijs brede baan compleet over je grenzen te gaan. De kans dat de wagen hier crashed is minimaal.
Voorts Patrick maar bedanken, want uitgerekend deze week begon de startmotor wat te haperen. Kabeltje losgetrilt, maar uiteindelijk toch dood gegaan. Hij heeft dus steeds moeten duwen voor het starten. Zelfs in de trein.
Een minizaakje die in de Ghetto leek te staan van het plaatsje Caterham had gelukkig een gloednieuwe voor me. Inclusief inbouwen een 112 pond, waar ik voor exact dezelfde unit bij Caterhame 185 pond ex btw kwijt zou zijn. En dan was het nog niet eens ingebouwd.
De auto start weer fris en fruitig!
Op de terugweg de trein gemist door de files in Londen en uiteindelijk 3 uur vannacht thuisgekomen.
Caterham => Britse degelijkheid...
- linne150
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1649
- Lid geworden op: 23 jan 2005 14:09
- Locatie: duh haag
Zie je wel,TOCH je startmotor Maar ja Jij hebt wat te starten Voor de rest een mooi verhaal,beetje jalours op je.Dat Dan Weer Wel Begrijp jij hoe je met de Caterham van 500pk kan rijden als die van jou al zo gevoelig is...........Volgend jaar is mijn auto wel klaar dan ga ik graag mee
The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``
Groet Wilbert.
`` Scum on Wheels``
Groet Wilbert.
- allen
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2801
- Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
- Locatie: dordrecht
- Contacteer:
Als we meerdere afspraken kunnen maken (blijft een vliegveld) over 1 of 2 dagen, dan is het tzt wel gezellig Wilbert. Jammer dat je niet een hele dag dat vliegveld kan afhuren. En foto's nemen mocht ook al niet.
Wellicht dat een Maike Schoenlepel met een 500 pk sigaar overweg kan, maar ik heb m'n handen nu al vol met 160.
Wellicht dat een Maike Schoenlepel met een 500 pk sigaar overweg kan, maar ik heb m'n handen nu al vol met 160.
Caterham => Britse degelijkheid...
- allen
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2801
- Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
- Locatie: dordrecht
- Contacteer:
Zat die grasmaaier bij jou zeker ook steeds aan de andere kant van de bandenstapel? Ik denk dat hij dat expres deed zodat ik daar niet meer durfde te liften.
Edjes, als je de prijs optelt van de complete reis en 'een uurtje' rijden, lijkt het vrij veel. Ik kan je garanderen dat je daar achteraf niet meer zo over zult denken. In mijn geval ben ik daarna nog even bij Caterham geweest en heb ik ook nog Graham Nearn mogen ontmoeten, die daar bij toeval was. Geslaagde vakantie ondanks de 'opstartproblemen'.
Edjes, als je de prijs optelt van de complete reis en 'een uurtje' rijden, lijkt het vrij veel. Ik kan je garanderen dat je daar achteraf niet meer zo over zult denken. In mijn geval ben ik daarna nog even bij Caterham geweest en heb ik ook nog Graham Nearn mogen ontmoeten, die daar bij toeval was. Geslaagde vakantie ondanks de 'opstartproblemen'.
Caterham => Britse degelijkheid...
- Herman
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2481
- Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
- Locatie: Zeeland
Deleted
- Bijlagen
-
- 29072009231.jpg (79.84 KiB) 5547 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Herman op 29 jul 2009 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
- allen
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2801
- Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
- Locatie: dordrecht
- Contacteer:
Ah, probleem opgelost. En ik maar wakker liggen in bed omdat ik niet wist watvoor wagen het was (gelogen, want ik ben ingestort voor ik de koffie op had).
Niet direct een snelle ronde? Ik reed ronde 2 al een keer bijna gelijk richting bandenstapel voor de follow through, terwijl ik eerst nog rechtsom richting de hammer head moest.
Die MB was dezelfde van de dag ervoor? Imho indrukwekkend kwa formaat. Vond die foute rode wagen mooier hoor.
Niet direct een snelle ronde? Ik reed ronde 2 al een keer bijna gelijk richting bandenstapel voor de follow through, terwijl ik eerst nog rechtsom richting de hammer head moest.
Die MB was dezelfde van de dag ervoor? Imho indrukwekkend kwa formaat. Vond die foute rode wagen mooier hoor.
Caterham => Britse degelijkheid...
De opstart problemen... mjah dat was me even leuk !!!
Mocht ik maandag fijn 5x als startmotor fungeren. De eerste keer bij het pompstation was wel grappig.
Maar als je vooraan staat in de trein, met alle andere auto's achter je is het niet zo fijn als je dat stukje britse techniek mag gaan aanduwen
Maargoed.. afgezien van het buitje op de heenweg en het aanduwen was het wel leuk. Ik ben alleen nog net iets te groot voor de caterham, dus heb altijd last van wind op m'n voorhoofd.
Op de heenweg had ik op een gegeven moment maar m'n helm opgegaan.
Omdat Dunsfold een vliegveld is, mochten er geen foto's gemaakt worden. Waarom weet ik ook niet, want er stonden geen militaire vliegtuigen. Niet dat er al te veel viel te fotograferen van Herman en Allen, want het gras stond zo hoog dat je maar 1 bocht kon zien.
En toch stiekem maar een fotootje gemaakt met crappy telefoon.
Mocht ik maandag fijn 5x als startmotor fungeren. De eerste keer bij het pompstation was wel grappig.
Maar als je vooraan staat in de trein, met alle andere auto's achter je is het niet zo fijn als je dat stukje britse techniek mag gaan aanduwen
Maargoed.. afgezien van het buitje op de heenweg en het aanduwen was het wel leuk. Ik ben alleen nog net iets te groot voor de caterham, dus heb altijd last van wind op m'n voorhoofd.
Op de heenweg had ik op een gegeven moment maar m'n helm opgegaan.
Omdat Dunsfold een vliegveld is, mochten er geen foto's gemaakt worden. Waarom weet ik ook niet, want er stonden geen militaire vliegtuigen. Niet dat er al te veel viel te fotograferen van Herman en Allen, want het gras stond zo hoog dat je maar 1 bocht kon zien.
En toch stiekem maar een fotootje gemaakt met crappy telefoon.
170bhp doesn't come from burning fresh air alone.
en nog 2 filmpjes... ook met telefoon gemaakt... en beetje veel last van windgeruis helaas
http://www.youtube.com/watch?v=tPJOvrCe-7g
http://www.youtube.com/watch?v=EzGOopQYOiI
http://www.youtube.com/watch?v=tPJOvrCe-7g
http://www.youtube.com/watch?v=EzGOopQYOiI
170bhp doesn't come from burning fresh air alone.