Winter activiteit

Aanstaande evenementen.

Wie gaat er mee?

Ja
8
50%
Nee
3
19%
Ik durf niet
5
31%

Totaal aantal stemmen: 16

Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Winter activiteit

Bericht door Dennizz »

Aangezien de meeste hier in de winter niet rijden in hun kart en daardoor hun rijvaardigheid enorm zakt om vervolgens in de lente als een natte krant weer te beginnen met sturen is dit misschien een leuk idee :lol:

Het volgende kom ik vaak tegen in mijn mail-box. Ik kan uit ervaring vertellen dat het wel grappig is om te doen. Het zijn standaard karts (zoals je die indoor hebt, dus geen 100km/h karts!) maar met goede bandjes op een groot circuit. Het is voor een "ervaren" karter dus niet zweten zoals indoor, maar lekker goede lijnen rijden... (zoals met de speedster op een groot circuit)

Hier de link:
http://kartbaanberghem.nl.zelfbeheer.co ... index.html

Misschien is het wel een idee om wat teams te maken met dit forum en tegen elkaar te strijden :?: Een aantal van hier hebben al echte race handschoenen dus die kan je mooi gebruiken in de winter :D

Je krijgt na afloop een teamfoto met de kart waarin je hebt gereden. Tijdens de prijsuitreiking verloten ze nog wat spulletjes. Zoals helmen, handschoenen, cadeaubonnen ect.

Oja, even een datum verzinnen: woensdag 21 oktober `s avonds...?

5 uurs-race misschien ook een idee? Dan doe je nog wat aan conditie :wink:
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
stefan

Bericht door stefan »

altyd intresse en zeker op een buitenpist 8)

grts stefan
Elise
Mega lid

Bericht door Elise »

Leuk initiatief Dennis. :thumbup:
Heb er op zich wel oren naar, moet alleen even kijken of de 21e gaat lukken
Ik stem pas zodra ik zeker weet of ik kan.
alain
Mega lid

Bericht door alain »

Fantastich idee !!
Dennizz

Bericht door Dennizz »

In gedachten reden we met de Speedsterclub met een team of 5 in de rondte om vervolgens alle prijzen weg te kapen. Echter is de realiteit is een stuk minder groots.

Eigenaren van Speedsters en Lotussen houden van spartaans rijden en dat in combinatie met auto liefhebber moet toch wel een 20 a 30 personen aantrekken, dacht ik :roll:

Met Wimedo is er ook al erg weinig interesse, wat mij eigenlijk ook verbaasd :roll: Je hebt die auto toch niet om je buurman jaloers te maken of om vrouwen te versieren. Je koopt zo`n auto juist omdat spartaans rijden/lekker scheuren je grootste hobby is.... Tenminste dat was wel de hoofdreden voor mij.

Misschien is het een beter idee om ergens een kartbaan te prikken in het land (indoor, zodat je niet nat kan worden van de regen) en gewoon een aantal heats of een Grandprix te rijden individueel en niet in team-verband. Kosten zijn dan ook wat lager. :idea:

Is daar meer animo voor?
Waarom is er zo weinig interesse in karten?
Spiky
Actief lid

Bericht door Spiky »

Hoi Dennis,

Op zich heb ik wel interesse in karten alleen als het in een team is ben ik bang dat ik de vertragende factor zal zijn. Ik ben namelijk niet bijzonder goed in karten. Vandaar wat huiverig om aan zo'n evenement mee te doen.

Als het het tweede voorstel zou worden dan heb ik zeker interesse als het past qua datum.

Dat je het initiatief neemt is super.

Spiky :alone:
Afbeelding
x187
Actief lid

Bericht door x187 »

Lijkt me zeker wel leuk om te doen...
Afbeelding
Dennizz

Bericht door Dennizz »

Spiky schreef:Hoi Dennis,

Op zich heb ik wel interesse in karten alleen als het in een team is ben ik bang dat ik de vertragende factor zal zijn. Ik ben namelijk niet bijzonder goed in karten. Vandaar wat huiverig om aan zo'n evenement mee te doen.

Als het het tweede voorstel zou worden dan heb ik zeker interesse als het past qua datum.

Dat je het initiatief neemt is super.

Daar had ik niet aan gedacht... Het ging mij er vooral om om wat leuks te doen met andere Speedsters rijders in de richting van autosport.

Als het een succes had geworden had er vanzelf de 2de of de 3de keer vast wel top-teams gevormd die voor de hoofdprijs gaan en een aantal teams die voor de gezelligheid zorgen :D

Dan wordt het een meeting met vrijblijvend rondjes rijden op een indoorbaan. Iedereen kan dan zelf kiezen hoeveel keer ze willen rijden en eventueel de tijden vergelijken.

De plaats wordt wel een grap nu: we hebben een aantal Belgen en een aantal Noord-Hollanders en 2 halverwege :D Een keer richting het zuiden en een keer in de buurt van Noord-Holland....
x187
Actief lid

Bericht door x187 »

Silverstone in Amsterdam...Voor N-H...
Afbeelding
Spiky
Actief lid

Bericht door Spiky »

x187 schreef:Silverstone in Amsterdam...Voor N-H...
Bedoel je Silverstone in Zwanenburg?

Is Delft een optie?

Afbeelding
Dennizz

Bericht door Dennizz »

Ik zelf heb de voorkeur aan Poeldijk (Den-Haag). Die baan is 1200 meter lang indoor, de grootste van Europa. Inmiddels al een aantal jaar niet meer geweest maar vroeger reed je daar dus gemiddeld 65 km/h +!
Vaak mag je al blij zijn als je de 48 km/h gemiddeld al haalt indoor.

Delft is ook een optie, maar veel hoogteverschil... Dan maakt iedere kilo wel uit en op een vlakke baan veel minder.
Spiky
Actief lid

Bericht door Spiky »

Dennizz schreef:Ik zelf heb de voorkeur aan Poeldijk (Den-Haag). Die baan is 1200 meter lang indoor, de grootste van Europa. Inmiddels al een aantal jaar niet meer geweest maar vroeger reed je daar dus gemiddeld 65 km/h +!
Vaak mag je al blij zijn als je de 48 km/h gemiddeld al haalt indoor.
Den Haag is ook goed wat mij betreft.
Dennizz schreef:Delft is ook een optie, maar veel hoogteverschil... Dan maakt iedere kilo wel uit en op een vlakke baan veel minder.
:shock: Gewichtsproblemen ???

Afbeelding
Dennizz

Bericht door Dennizz »

Ik persoonlijk heb daar geen last van, nouja eigenlijk wel...

Maar voor sommige is het een mooi bruikbaar excuus :lol:
zoonvanlinne150
Mega lid

Bericht door zoonvanlinne150 »

Ik doe mee!waar dan ook(als het maar niet te ver weg is :lol:)ik rij regelmatig in een Lotus,kan ik dan mee? Ik kan wel een team regelen!
''lotus'' en ''kapot''
''engels'' en ''meuk''
Rob
Actief lid

Bericht door Rob »

ik heb hier wel super veel zin in, maar moet dat nu echt op een woensdag, er zijn ook mensen die wat verder van nederland afwonen... Misschien in een weekend proberen?
Plaats reactie