regal uitlaatstuk, ipv standaard icm janspeed

Alles wat met uitlaten te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

regal uitlaatstuk, ipv standaard icm janspeed

Bericht door Smiley »

Er gaat nu een janspeed einddemper op de speedster, en later wil ik daar eventueel een janspeed sportcat opzetten.
Om de flow nu optimaal te hebben, voegt zo'n regal uitlaatstuk nog iets toe, of is die van de standaard goed genoeg?
(het gaat mij niet om gewichtsbesparing, alleen flow)

Afbeelding
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Die Regal ziet er wel héél erg uit als een Piper 4-1 spruitstuk...
:wink:
Gebruikersavatar
Spider
Mega lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 01 feb 2007 9:37
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Spider »

Mijn idee 8)

ik heb er nu het piper manifold opzitten met een Janspeed eind en uitgeboorde precat, vindt het verschil met standaard zeer groot.

trekt harder en veel soepeler door, gewoon levendiger en volgens mijn dyno ook, meer PK s (wat Piper ook claimed)

Dus ik zou zeggen Doen,
ligt er aan wat het kost natuurlijk. :wink:
¨speed is life, but control is everything...¨
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Goeie tip.
Bijna 80 pond extra aan een reseller uitgegeven.

regal = 430 pond:
http://www.regal-shop.co.uk/acatalog/VX ... folds.html

De piper = 350 pond:
http://www.pipercams.co.uk/exhaustshop/ ... 70n370ulg4
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Of Piper moet zijn productiewerk drastisch hebben verbeterd na mijn manifold, maar de Tullett manifold is niet veel duurder dan dat en kwalitatief stukken beter volgens mij. (Zo'n 438 pond vanaf eind Sept., maar nu nog goedkoper)
En met de langere primaire pijpen ook meer geschikt voor 2,2 NA gebruik. :wink:
Gebruikersavatar
Spider
Mega lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 01 feb 2007 9:37
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Spider »

en je moet nog wat rekenen voor het passend maken van de Piper,
was een redelijke bitch begreep ik om hem zonder lekken erop te hebben.

dat 'geluid' hoorde ik ook hier op het forum.

Maar ik had hem gekocht in de package deal rond januari en was toen beduidend goedkoper.
¨speed is life, but control is everything...¨
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Waar staan de prijzen en uitleg van zo'n tullett?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Zie het 19 pagina's topic 1 regel onder jouw posting hier... :wink:
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Daar moet weer flink in gefilterd worden voor info.
Dus een tullett 4-1 voor een NA met een janspeed sportcat, en een janspeed einddemper is gewoon een kwestie van (laten) schroeven?

Al die dingen over lambda sondes etc uit dat toppic kan ik gewoon negeren? Hij past gewoon, net als de piper?

Ook na 19 pagina's is me nog steeds niet duidelijk hoe ik die chris moet contacteren....
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Ik weet niet hoe het met de andere spruitstukken zit van de Speedster. Daarvoor had ik hem net ff te kort. Maar eh... Als ik die foto zie, lijken ze me niet van gelijke lengte. Volgens mij is er dus niets aan berekend.
Caterham => Britse degelijkheid...
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dominique »

Smiley schreef:Ook na 19 pagina's is me nog steeds niet duidelijk hoe ik die chris moet contacteren....
google eens op "chris tullett" :wink:

http://www.christullettexhausts.com/index.html

Bellen gaat prima, je zal Andy Tullett aan de lijn krijgen.
E-mails worden zeer vlot beantwoord.
Afbeelding
Plaats reactie