Lotus Elise Sports Racer editie
Foto's is lastig, want auto staat niet waar mijn fototoestel in de buurt is. P300 ziet er echt super uit, is dus echter nog wachten op de hub, maar denk dat ik de beste keuze heb gemaakt. Bedankt voor de tip Maik
Wielen zijn overigens wel echt stoer in het zwart. Zag dat de lightweight wielen toch een beetje beschadigd zijn, komt waarschijnlijk doordat er een soort plastic laklaag opzit. Misschien tzt maar matzwart laten spuiten
Foto's beloof ik zodra het weer lekker weer is en dan zal ik eens kijken of ik een paar beetje leuke plaatjes kan maken.
Overigens aankomende zaterdagmiddag driften op Lelystad in de middag, de zondag daarop op Midland (ga je mee Allen? (geen grapje!)) en de zondag daarop weer bij driftsport met een e30 325i
Wielen zijn overigens wel echt stoer in het zwart. Zag dat de lightweight wielen toch een beetje beschadigd zijn, komt waarschijnlijk doordat er een soort plastic laklaag opzit. Misschien tzt maar matzwart laten spuiten
Foto's beloof ik zodra het weer lekker weer is en dan zal ik eens kijken of ik een paar beetje leuke plaatjes kan maken.
Overigens aankomende zaterdagmiddag driften op Lelystad in de middag, de zondag daarop op Midland (ga je mee Allen? (geen grapje!)) en de zondag daarop weer bij driftsport met een e30 325i
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Heb die van mij matzwart laten poedercoaten na een beschadiging.Ruben schreef:Misschien tzt maar matzwart laten spuiten
Is net wat steviger dan spuiten.
Hier een lid die dat doet, maar geen idee of hij het nog doet, want is een post van 2 jaar geleden:
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=2735
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Ja, die is nog actief met coaten. Toevallig 2 wkn geleden nog mijn diffuser laten coaten door hem.Heb die van mij matzwart laten poedercoaten na een beschadiging.
Is net wat steviger dan spuiten.
Hier een lid die dat doet, maar geen idee of hij het nog doet, want is een post van 2 jaar geleden:
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=2735
Moet je wel met je spullen naar Helmond .......
Als je contact gegevens zoekt stuur me maar een PB-tje.
Gr,
bas
Ik ben absoluut geen expert voor wat betreft poedercoaten, maar al het kleine spul wat ik er gebracht heb is allemaal naar tevredenheid behandeld.
Heb er ook wel eens velgen zien liggen en die zagen er netjes uit.
Ik heb wel gelezen dat je voorzichtig moet zijn met velgen in de oven.
Misschien is dit ook wel de reden dat ze bij Gerritsen alleen op vrijdag velgen doen en de productie daarop aanpassen (temp oven / tijd dat velgen in de oven zitten).
Heb er ook wel eens velgen zien liggen en die zagen er netjes uit.
Ik heb wel gelezen dat je voorzichtig moet zijn met velgen in de oven.
Misschien is dit ook wel de reden dat ze bij Gerritsen alleen op vrijdag velgen doen en de productie daarop aanpassen (temp oven / tijd dat velgen in de oven zitten).
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Klopt.. Afhankelijk van de legering van de velg en de temperatuur van de oven kan dit voor een versnelde veroudering van het aluminium zorgen incl. scheur-vorming.Elise schreef: Ik heb wel gelezen dat je voorzichtig moet zijn met velgen in de oven.
Verschillende gevallen bekend waarbij na een poedercoating velgen bij een trackday scheurden op de spaken.
Door op lagere temeraturen de poedercoat te 'bakken' is dit al grotendeels te voorkomen, maar het blijft een (klein) risico.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Da's even navragen bij de poedercoater.
Als het een goede is moet hij bekend zijn met dit punt en ook een aantal types poedercoat hebben en gebruiken die ook onder verschillende temperaturen moeten worden gebakken/gesmolten.
Voor velgen wil je waarschijnlijk 150C tot hooguit 200C aanhouden, terwijl stalen frames en zo makkelijk veel hoger aankunnen.
Er zijn bergen types poedercoat. Je hebt types die flexibel blijven (bevatten plastics), anderen die juist keihard worden en alles er tussenin.
Bye, Arno.
Als het een goede is moet hij bekend zijn met dit punt en ook een aantal types poedercoat hebben en gebruiken die ook onder verschillende temperaturen moeten worden gebakken/gesmolten.
Voor velgen wil je waarschijnlijk 150C tot hooguit 200C aanhouden, terwijl stalen frames en zo makkelijk veel hoger aankunnen.
Er zijn bergen types poedercoat. Je hebt types die flexibel blijven (bevatten plastics), anderen die juist keihard worden en alles er tussenin.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Ik vraag me af hoeveel antwoord als je gaat krijgen Ruben.
Ook mijnvragen aan Sander werden eigenlijk niet of nauwelijks beantwoord.
Ben nu een aantal keren bij Gerritsen geweest en gezien hoe e.e.a. daar in z'n werk gaat.
Het is een groot bedrijf met verschillende ovens. o.a. een lopende band die door een oven heengaat voor klein spul, maar ook hele grote ovens waar komplete hekwerken etc. in kunnen.
Ze doen daar van alles, b.v. het coaten van uitlaten voor brommers (serieproductie) tot het coaten van grote hekwerken (rijtuigen goen, staat ook heel leuk op je velgen )
Die pistolen die ze gebruiken liggen dan met een zuigslang in een doos met poeder, zo hebben ze diverse pistolen klaar liggen met de diverse kleuren.
Ik schat het zo in dat je gewoon kunt kiezen uit de kleur/soort poeder die ze die dag gebruiken en dat je verder niet zo heel veel keuze hebt.
Denk dat hetzelfde geldt voor het soort poeder dat ze gebruiken.
Misschien wel gunstig dat ze een speciale velgen dag hebben en dan de oven temperatuur aanpassen en eventueel ook een speciaal soort poeder gebruiken, maar ik denk niet dat ze op verzoek voor 1 setje velgen speciaal een doos poeder aanschaffen....
Ik denk dat dat overal wel een beetje hetzelfde is, of je moet een bedrijf vinden dat alleen maar velgen doet...
Ook mijnvragen aan Sander werden eigenlijk niet of nauwelijks beantwoord.
Ben nu een aantal keren bij Gerritsen geweest en gezien hoe e.e.a. daar in z'n werk gaat.
Het is een groot bedrijf met verschillende ovens. o.a. een lopende band die door een oven heengaat voor klein spul, maar ook hele grote ovens waar komplete hekwerken etc. in kunnen.
Ze doen daar van alles, b.v. het coaten van uitlaten voor brommers (serieproductie) tot het coaten van grote hekwerken (rijtuigen goen, staat ook heel leuk op je velgen )
Die pistolen die ze gebruiken liggen dan met een zuigslang in een doos met poeder, zo hebben ze diverse pistolen klaar liggen met de diverse kleuren.
Ik schat het zo in dat je gewoon kunt kiezen uit de kleur/soort poeder die ze die dag gebruiken en dat je verder niet zo heel veel keuze hebt.
Denk dat hetzelfde geldt voor het soort poeder dat ze gebruiken.
Misschien wel gunstig dat ze een speciale velgen dag hebben en dan de oven temperatuur aanpassen en eventueel ook een speciaal soort poeder gebruiken, maar ik denk niet dat ze op verzoek voor 1 setje velgen speciaal een doos poeder aanschaffen....
Ik denk dat dat overal wel een beetje hetzelfde is, of je moet een bedrijf vinden dat alleen maar velgen doet...