Lotus Elise Sports Racer editie

Stel jezelf en je auto voor.
Gebruikersavatar
Ruben
Actief lid
Berichten: 324
Lid geworden op: 25 aug 2009 5:51

Lotus Elise Sports Racer editie

Bericht door Ruben »

Beste mensen, bij deze mijn voorstel rondje.

Het is mij opgevallen dat dit een behoorlijk actief forum is voor zo’n kleine niche groep. Geattendeerd in het verleden door Allen op deze site en in mijn zoektocht naar een lightweight hier ook uitgekomen. Eind juli heb ik mijn bmw 130i verkocht, fijne auto, maar legde te veel gewicht in de schaal en dit kwam vooral naar voren met het circuit rijden. Destijds heb ik de licentiecursus bij RSZ gedaan vanwege het vermogen van deze auto en dat was een prima schot in de roos. In 2008 veel circuits bezocht en dan kom je veel in contact met andere liefhebbers en die brengen je graag op verschillende gedachtes op auto gebied.

Na een aantal proefritten in Elises werd ik pas bij de Elise MK2 met sportonderstel echt overtuigd van de kwaliteiten van een Lotus. Zodoende vóór de verkoop van de bmw, maar vooral daarna op zoek gegaan op internet naar een Lotus, vooral ook in Engeland. Prijzen vond ik iets te hoog in Nederland (al valt dat relatief gezien mee als je bekijkt wat ik voor mijn auto heb betaald en wat je nog aan ombouwkosten zou betalen, als je het stuur links wilt hebben) en vooral de keuze ook erg beperkt.

Contact gehad met verschillende verkopers, zowel particulier als handelaar. Maar in Engeland wordt je niet echt vrolijk als je kijkt naar vraagprijzen en wat je er af krijgt en voor terug krijgt. Voorbeeld? Een mooie S2 190 sport, te koop voor 19.950 pond met garantie bij Lotus dealer. Na aangegeven te hebben dat ik de auto mee naar Nederland neem zonder garantie kan er 500 pond vanaf en dan moet je blij zijn en niet teveel vragen stellen...

Goed, dat spelletje heeft een paar weken geduurd, totdat de moed in mijn schoenen zakte. Mooie auto gezien bij particulier, al wat contact over en weer gehad, uiteindelijk bod gedaan, maar je hoort niks meer. Uiteindelijk vier dagen later toch reactie, met voor Engelse begrippen een aardige korting en toen ging de bal snel rollen. Besloten tot aankoopkeuring en nog wat uitzoekwerk voor Nederland, twee weken later de auto in Nederland.

Auto samen met vriend opgehaald uit Bristol. Vrijdag 11 september (wat een dag!) ’s ochtends naar Engeland gevlogen en uiteindelijk via de Eurotunnel 24.00 uur thuisgekomen. Reis is prima verlopen, geen enkele controle onderweg en in Frankrijk nog een stukje langs de Noordkust gereden en een hapje gegeten. Eén tip, kaartje voor Eurotunnel bestellen voor reis, want ter plekke betaal je dubbele, en dan is 163 pond voor een enkeltje en een reis van 35 minuten niet leuk meer. :wink:

Auto is afgelopen maandag gekeurd, ook dat ging goed. Samen met Autotelex uitdraai 6200 euro bpm mogen aftikken... Werken doen ze niet voor dat geld, wat ik wacht nog steeds op mijn kenteken papieren terwijl dat in 3 dagen moet kunnen. :o

Hieronder foto’s van de trip en een paar van afgelopen zondag bij Van der Kooi. Het watermerk in de foto’s is de site van de vriend van me, het zijn de enige foto’s die ik heb. Mocht het een probleem zijn laat het dan ff weten, haal ik ze weg en zal ik later andere foto’s plaatsen.

Overigens ben ik de volgende keer graag bij de standaard laatste zaterdag (?) van de maand meeting die toch vanuit dit forum wordt georganiseerd? Locatie erg fijn voor mij, ik woon namelijk vlak in de buurt. :twisted:

Groet Ruben.

Ps, de auto: mei 2006 111R Sports Racer edition. 199 van gemaakt, waarvan 99 voor Europa en alleen in het rood of in het blauw, met strepen. Aftermarket Lotus Supercharger door Lotus dealer geinstalleerd inclusief SC uitlaat (niet standaard in pakket). Traction control, abs, verbeterde sportstoelen tov de oudere (2004/2005) 111R, betere pedalen, elektronisch motormanagement enzovoort.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ruben op 20 sep 2009 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
12Esc
Mega lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:06

Bericht door 12Esc »

Sow, da's een mooie! Proficiat.
Gebruikersavatar
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1520
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:30

Bericht door Gerard »

Hoi welkom, erg mooie auto.
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Ik had het verhaal van Allen al gehoord (en ik hoorde flink wat jaloezie in zijn stem!).
Prachtige auto!

En 2e zaterdag van de maand naar Van Sten natuurlijk. 10 oktober weer. Misschien dat Allen ook wel mee gaat.
Lotus Elise S2
Gebruikersavatar
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1452
Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
Locatie: grobbendonk

Bericht door stefan »

inderdaad zeer mooie bak 8)











grt stefan & monia
Gebruikersavatar
vauxhall
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
Locatie: Beverlo

Bericht door vauxhall »

mooie wagen! véél veilige kilometers
en succes met de ombouw naar LHD
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Echt een hele mooi wagen, Ruben!

Dat geintje van de tunnel heb ik vorig jaar ook eens duur moeten betalen.
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
Ruben
Actief lid
Berichten: 324
Lid geworden op: 25 aug 2009 5:51

Bericht door Ruben »

Hoi Herman, poetsen na het racen, maar ik wil vooral genieten van de auto en dat hoeft niet speciaal op de racebaan. Ben erg blij met de keuze voor een Elise omdat voor mij het open rijden een zeer grote toegevoegde waarde heeft. Lid van Lotus on track ben ik nog niet, zie een beetje op tegen de grote reisafstanden, maar daar moet ik misschien nog over heen groeien :wink: Hoop binnenkort Zandvoort onveilig te kunnen maken, is toch mijn thuiscircuit.

@ Vauxhall: zoals het er nu voorstaat ga ik niet voor de ombouw van rhd naar lhd

@ Piet: ben benieuwd naar de specs van jouw auto en hoe de cijfers zich verhouden (ook acceleratie ;) ) ten opzichte van mijn auto
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Welkom en een mooie auto :!:
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

@ Piet: ben benieuwd naar de specs van jouw auto en hoe de cijfers zich verhouden (ook acceleratie Wink ) ten opzichte van mijn auto
Weet niet of ik daar de aangewezen persoon voor ben aangezien ik altijd (te) voorzichtig ben voor zoiets. Clutch dumps doe ik niet. Maar afgezien daarvan prima. Ga binnenkort, zeg maar deze winter, nog wat kleine modificaties uit laten voeren. Denk aan andere uitlaat en software.
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
Ruben
Actief lid
Berichten: 324
Lid geworden op: 25 aug 2009 5:51

Bericht door Ruben »

Ik zie het al heren. We gaan elkaar wel eens tegenkomen en dan vind ik het leuk om een sportieve strijd aan te gaan. Alhoewel de kans op succes in sommige gevallen erg klein zal zijn, al zal het automobiele hart daar niet onder lijden :wink:
ohjeetje..
Actief lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 12 jun 2007 18:48
Locatie: Huizen

Bericht door ohjeetje.. »

Meer en meer Lotus op dit forum! Het zou verboden moeten worden :wink:


Groeten,


Nico
Mijn zwarte engelen dus..
Speedster 2.2
Golf GTI
Gebruikersavatar
Rallye
Actief lid
Berichten: 346
Lid geworden op: 06 jul 2008 11:18
Locatie: Oosterhout

Bericht door Rallye »

Dat is met recht een prachtexemplaar!
De Nederlandse wegen zijn weer wat mooier geworden. ;)

Veel veilige en plezierige kilometers toegewenst! 8)
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
Plaats reactie