verbeterde abs unit
- Zoefke
- Actief lid
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 11 aug 2005 12:38
- Locatie: België - Aalst
- Contacteer:
Dat hard rempedaal had ik voor het eerst op de basis circuittraining 1, na al 18000 km met de speedy te hebben gereden, ook in de Alpen en de Pyreneeën heb ik er geen last van gehad.
Bij Moto-concept kost de ABS-unit ondertussen 699€!
Iemand die een andere suggestie heeft? Als Opel de aanpassing doet (zal waarschijnlijk ondertussen ook betalend zijn?), is dat dan alleen goed voor de originele wielen, of werkt dit ook nog als je naar 16" gaat?
Alvast bedankt om even mee te denken.
Bij Moto-concept kost de ABS-unit ondertussen 699€!
Iemand die een andere suggestie heeft? Als Opel de aanpassing doet (zal waarschijnlijk ondertussen ook betalend zijn?), is dat dan alleen goed voor de originele wielen, of werkt dit ook nog als je naar 16" gaat?
Alvast bedankt om even mee te denken.
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Met 16" voorwielen schijn je er eerder last van te krijgen.
De opel abs is een 2-kanaals, en die van de elise/exige een 4-kanaals.
Wisselen is een paar schroeven los, unit eruit, nieuwe erin en weer vast.
Als het een nieuwe unit is, gaat daarna je abs lampje branden, want hij moet bekend gemaakt worden in de ecu.
Dit kan alleen een tech-2 apparaat van lotus.
Bij een gebruikte elise/exige unit heb je er vaak geen last van.
http://www.verboom.net/projects/speedst ... index.html
Met deze wissel zul je dus weinig van doen hebben met de opel garage.
De opel abs is een 2-kanaals, en die van de elise/exige een 4-kanaals.
Wisselen is een paar schroeven los, unit eruit, nieuwe erin en weer vast.
Als het een nieuwe unit is, gaat daarna je abs lampje branden, want hij moet bekend gemaakt worden in de ecu.
Dit kan alleen een tech-2 apparaat van lotus.
Bij een gebruikte elise/exige unit heb je er vaak geen last van.
http://www.verboom.net/projects/speedst ... index.html
Met deze wissel zul je dus weinig van doen hebben met de opel garage.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Ik heb een gemodificeerde unit en 16 inch velgen. Wel met hoge banden met dezelfde afrolomtrek. Zaterdag geen enkel probleem met de remmen gehad. Zou proberen om de modificatie alsnog door Opel uit te laten voeren. Succes!Zoefke schreef:Dat hard rempedaal had ik voor het eerst op de basis circuittraining 1, na al 18000 km met de speedy te hebben gereden, ook in de Alpen en de Pyreneeën heb ik er geen last van gehad.
Bij Moto-concept kost de ABS-unit ondertussen 699€!
Iemand die een andere suggestie heeft? Als Opel de aanpassing doet (zal waarschijnlijk ondertussen ook betalend zijn?), is dat dan alleen goed voor de originele wielen, of werkt dit ook nog als je naar 16" gaat?
Alvast bedankt om even mee te denken.
Zoefke, kijk anders ook eens hier: http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... &start=135 13 pagina's vol over de ABS unit
Als ik het me goed herinner, zou Opel een dergelijke essentiële veiligheidsrecall blijven uitvoeren, hoe oud de auto ook is als hij nog niet gedaan is, maar ik weet niet meer waar of van wie ik dat heb gehoord ben ik bang.. Het is zeker het proberen waard lijkt me
Gr,
The Duke
Als ik het me goed herinner, zou Opel een dergelijke essentiële veiligheidsrecall blijven uitvoeren, hoe oud de auto ook is als hij nog niet gedaan is, maar ik weet niet meer waar of van wie ik dat heb gehoord ben ik bang.. Het is zeker het proberen waard lijkt me
Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Ik geloof van wel. Prima combinatie met velgen en remmen.Zoefke schreef:Bedankt Smiley, Co'tje (en Mark),
Ik informeer me eerst nog eens bij Opel, vooraleer de VXR ABS unit bestel.
heeft de VXR dan ook 16" vooraan? Bij Opel werd er nooit een versie met 16" gemaakt denk ik? Dus de ABS unit van de Opel turbo is ook nog niet de goeie?
@Co'tje: heb jij dan 195/55/16 ?
Bij de VXR wordt een voorband gemonteerd op de 16" velg die een kleinere diameter heeft dan de band op de 17" velg. Op de VXR ABS unit zit ook een sticker met een (helaas foutieve) waarschuwing hiervoor. Maar er is dus wel echt een verschil in diameter..Dominique schreef:16 / 17 of 17 / 17 inch setup maakt niet echt veel uit voor wat betreft de ABS: Doordat er bij de 16" wielen een hogere band gemonteerd wordt blijft de totale buitendiameter nagenoeg hetzelfde als de 17" met lagere band.
Mark
C30-94@0.55bar
- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1663
- Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
- Locatie: Noord Holland
Ah vandaar dat ik nooit meer klachten heb gehad over die unit!
Ik heb 3 jaar geleden de VXR unit laten monteren. (Is idd een monteur mee op pad geweest om te checken of de ECU ook daadwerkelijk begreep dat er een andere unit geplaatst was)
Ik heb sinds diezelfde periode altijd 205/40R17 voor gemonteerd gehad.
Laat dat nou qua omtrek erg in de buurt te liggen van de 195/50R16.
Tire Size Calculator
Ik heb 3 jaar geleden de VXR unit laten monteren. (Is idd een monteur mee op pad geweest om te checken of de ECU ook daadwerkelijk begreep dat er een andere unit geplaatst was)
Ik heb sinds diezelfde periode altijd 205/40R17 voor gemonteerd gehad.
Laat dat nou qua omtrek erg in de buurt te liggen van de 195/50R16.
Tire Size Calculator