2.4 inlaatspruitstuk Kit

Voordelige aankopen voor leden.
Gebruikersavatar
paul
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1092
Lid geworden op: 03 dec 2004 8:10
Locatie: Groningen

Bericht door paul »

Jij ook :D
Cars are fun and without fun, life is nothing.
atc
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 aug 2008 19:02
Locatie: Zwolle

Bericht door atc »

Hallo Smiley,
kun je "mijn" inlaat meenemen a.s. zondag.
Laat nog even weten hoelaat je daar bent incl. adresgegevens.

thanx / Arjan
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Arjan,

Hier staat alles in:
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... 91&start=0
Ben er rond 15:00
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Tot heden nog geen reactie gehad van SteV6 en jaydee op de pm's.
Mail me op email2me @ xs4all.nl aub. (spaties verwijderen)
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Jawel, ik heb je een PB gestuurd Stefan. Daarin staat dat ik weg zou zijn en dat ik ga kijken wat ik kan regelen mbt het ophalen.

Je antwoord was dat het geen haast had omdat ze niet echt in de weg liggen ...


Stephan
S4 Avant
Gebruikersavatar
paul
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1092
Lid geworden op: 03 dec 2004 8:10
Locatie: Groningen

Bericht door paul »

Zo, vanmiddag m'n 2.4 inlaat opgehaald bij Smiley.

Lekker koffie gedronken en gezellig over de Speedster en alle
randverschijnselen zitten kletsen :wink: en Smiley's Speedster
nog even bewonderd. Ziet er prachtig uit :yes:

Smiley, bedankt voor je initiatief van deze groupbuy en het regelen
van de inlaat voor een mooie prijs. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Nu nog de andere benodigde spulletjes voor deze ombouw bijelkaar
zien te "sprokkelen" :P

Ik ga 'm pas nà het voorjaar inbouwen (wanneer ik klaar ben met
de chemo en weer beter ben)en kan dan intussen van de anderen alvast
leren wat wel en wat niet moet bij het inbouwen :lol:
Hoop dat het me lukt :shock:

Groeten,
Paul.
Cars are fun and without fun, life is nothing.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

SteV6 schreef:Je antwoord was dat het geen haast had omdat ze niet echt in de weg liggen ...
Administratie is niet mijn beste kant :oops:
Maandag zul je hem wel binnen hebben.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
atc
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 aug 2008 19:02
Locatie: Zwolle

2.2 pakking nodig voor de 2.4 inlaat?

Bericht door atc »

De 2.4 ombouw komt dichterbij. Ik ben bezig om alle onderdelen te verzamelen, nu had ik ergens gelezen (vlgns mij het UK forum) dat je beter de 2.2 pakking kunt gebruiken ipv de meegeleverde 2.4 pakking.

Kan iemand hier wat over roepen - voordat ik een 2.2 pakking ga bestellen.

groet, AtC
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

De pakkingen van de gasklep en de 4 cilinders zijn overdraagbaar geloof ik.
Deze zaten bij de kit, in het geval de originele beschadigd zijn, en omdat sommige mensen bij zo'n omzetting er liever nieuwe inzetten.

De afsluiting tussen de 2e en 3e cilinder zit niet in je 2.2 of is anders van formaat zover ik weet.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
atc
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 aug 2008 19:02
Locatie: Zwolle

Bericht door atc »

Smiley schreef:De pakkingen van de gasklep en de 4 cilinders zijn overdraagbaar geloof ik.
Deze zaten bij de kit, in het geval de originele beschadigd zijn, en omdat sommige mensen bij zo'n omzetting er liever nieuwe inzetten.

De afsluiting tussen de 2e en 3e cilinder zit niet in je 2.2 of is anders van formaat zover ik weet.
Dank voor de reactie!

Ik hou me wel bij de "oude" pakkingen.
Gebruikersavatar
Denthrax
Actief lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 10 mei 2009 16:43
Locatie: Kluisbergen (BE)

Bericht door Denthrax »

Straks begin ik hier ook met de werken. Beginnen met de achterclam eraf te halen. Zo kunnen we ineens nog een paar zaken in orde brengen (koelreservoir, pre-cat, breather pipe, etc) Kan ik me enkele weekends bezig houden :P
Gebruikersavatar
Denthrax
Actief lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 10 mei 2009 16:43
Locatie: Kluisbergen (BE)

Bericht door Denthrax »

Zopas het oude inlaatspruitstuk gedemonteerd. Had besloten om het eerst te proberen zonder de clam eraf te halen, en dit lukte aardig! Volgende werk is de 120A aanpassen. Om een onduidelijke reden was één van mijn dopsleutels (15) spoorloos. Heb ik nou net die niet nodig om de alternatorkap los te maken :evil:

Enkele punten die me opvielen:
- Mijn ECU zat met normale bouten vast, nergens een torx te bespeuren. Top!
- Mijn vacuumslang begint te scheuren (ouderdom?). Heeft nog iemand dit? Misschien best volledig vervangen?
- Er verdomd veel rotzooi (zand, bladeren) onderaan de motor ligt :lol:
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Denthrax schreef:Zopas het oude inlaatspruitstuk gedemonteerd. Had besloten om het eerst te proberen zonder de clam eraf te halen, en dit lukte aardig! Volgende werk is de 120A aanpassen. Om een onduidelijke reden was één van mijn dopsleutels (15) spoorloos. Heb ik nou net die niet nodig om de alternatorkap los te maken :evil:

Enkele punten die me opvielen:
- Mijn ECU zat met normale bouten vast, nergens een torx te bespeuren. Top!
- Mijn vacuumslang begint te scheuren (ouderdom?). Heeft nog iemand dit? Misschien best volledig vervangen?
- Er verdomd veel rotzooi (zand, bladeren) onderaan de motor ligt :lol:
Misschien even verder gaan in dit topic?
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=3687

S. Gonzalis en ik hebben het van het weekend ook ingebouwd....

Kort samengevat:
Zaterdag ochtend ging ik om 7:30 weg met de Speedy en was zondag avond om 21:15 weer thuis zonder Speedy. Speedy kon me niet meer thuis brengen, verhaal wordt vervolgd.

Twee volledige dagen bezig geweest (wel met 2 speedsters), we hebben echt alleen maar tegenslagen gehad.

Ik ben nog steeds wel van mening: Met ervaring en de perfecte voorbereiding kun je het doen in 3 uur met 2 man. Een factor 2 a 3 is realistischer.

Er zijn overal foto`s van gemaakt en die gaan we posten met de volledige beschrijvingen erbij (lees: een handleiding). Wij zijn een hoop zaken tegen gekomen die niet bekend waren bij ons/geschreven zijn op het forum.

Daarbij zit er echt veel verschil in de speedsters. Ik had bijvoorbeeld minder ruimte tussen de motor en het schutboord (hoe je die ook noemt) ook liep er bij een kabelboom over de inlaat heen. Dit was bij Gonzalis weer niet het geval. Andere stekkers/klemmen tegen gekomen op beide speedsters ect.

Als je een 120 ampere dynamo hebt en je hebt dezelfde speedster uitvoering als Gonzalis moet je 100% zeker de zaag in het spruitstuk zetten!
Heb je een 100 ampere dynamo en het model wat ik heb, kan je ook je lol op :lol:

Deze week heb ik het ontzettend druk en zal het verslag waarschijnlijk nog niet on-line komen...
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Zo ver ik weet zijn er 4 verschillende kabel bomen in omloop op onze auto. Met behoorlijke verschillen.
Gebruikersavatar
Denthrax
Actief lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 10 mei 2009 16:43
Locatie: Kluisbergen (BE)

Bericht door Denthrax »

Inderdaad, er moeten zeker verschillen zijn. Ik stond er van versteld hoeveel plaats ik had en hoe makkelijk alles verliep. Toen ik sommige foto's op het net zag leek dit een pak krapper om te werken.

Bij mijn wagen waren de vacuumslangen ook van dezelfde diameter.

Ohja typisch Engelse wagens. Elk zijn eigen persoonlijkheid :)
Plaats reactie