TissiRS stelt zich voor, nog wel zonder Speedster

Stel jezelf en je auto voor.
TissiRS
Actief lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 28 sep 2009 20:07
Locatie: Oud Gastel

TissiRS stelt zich voor, nog wel zonder Speedster

Bericht door TissiRS »

Vandaag eindelijk mijn tot nog toe grootste stap naar het kopen van een Speedster gezet. Ik ben naar de lokale Opel garage gegaan om te kijken of ik er uberhaupt in kan komen. Dit omdat ik de auto als daily wil gaan gebruiken en ik daarbij dus in pak moet kunnen instappen.

Ik ben Erik, net 20 jaar geworden en druk bezig met het sparen voor mijn Speedster. Op dit moment rijd ik een lease-wagentje, een Peugeot 107 die mij veels te saai is. Een Speedster is in dat opzicht zo'n beetje het tegenovergestelde en naar mijn idee veel aantrekkelijker en een grote verbetering voor het grauwe straatbeeld.

In de zomer van volgend jaar wil ik de nieuwe gaan kopen, dan verloopt mijn lease-contract en moet ik voldoende geld bijeen geraapt hebben.

Op dit moment heb ik me voornamelijk aangemeld om inlichtingen te winnen en mezelf beter te kunnen oriënteren op deze toch wel speciale markt.

Nu is het woord aan jullie, vraag maar raak :wink:
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Welkom.

Je weet dat een klerenhanger niet achter de stoel past he ;-)
Je weet zeker dat je een spartaanse auto als de speedster als daily drive wilt?

In ieder geval zou ik op zoek gaan naar een speedster waar een hardtop bij zit, gezien het nederlandse weer over het algemeen.
Deze zijn erg moeilijk 2ehands te krijgen.

Welke kleur heb je het liefst?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
TissiRS
Actief lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 28 sep 2009 20:07
Locatie: Oud Gastel

Bericht door TissiRS »

Smiley schreef:Welkom.

Je weet dat een klerenhanger niet achter de stoel past he ;-)
Je weet zeker dat je een spartaanse auto als de speedster als daily drive wilt?

In ieder geval zou ik op zoek gaan naar een speedster waar een hardtop bij zit, gezien het nederlandse weer over het algemeen.
Deze zijn erg moeilijk 2ehands te krijgen.

Welke kleur heb je het liefst?
Ach me jasje past wel achterin of op de bijrijdersstoel, heb in de 107 ook geen jassendrager dus heb in dat opzicht niets om te missen.

Over de kleur ben ik nog niet uit, er is eigenlijk weinig wat ik niet mooi vind staan op de Speedster. Tot nu toe ben ik nog niet overgehaald om hem niet te kopen als daily, het instappen ging sneller dan verwacht terwijl ik me pak aanhad en het stoffen dakje erop zat.

Ik hoop hier in ieder geval scherpere opmerkingen te krijgen dan die ik kreeg bij de Opel garage. Op mijn vraag of de auto ook 's winters bruikbaar was kwam de verkoper niet veel verder dan dat koud zou zijn en dat daarom de verwarming aan moet. En volgens de verkoper zijn er geen winterbanden die onder de Speedster passen, volgens mij is dit wel mogelijk...
Gebruikersavatar
Richard
Mega lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 13 feb 2005 13:06
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Bericht door Richard »

De verwarming is niet echt best en een bevroren ruit aan de binnenkant is in de winter ook standaard dit is alleen wanneer deze gewoon buiten staat.

Er zijn inderdaad geen winterbanden voor de speedster te leveren wanneer deze op zijn originele velgen staat.
Dit omdat de wielen aan de voorkant een hele speciale maat hebben waar alleen bridgestone een zomerband voor maakt.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Niet elke garage mocht de speedster toendertijd nieuw verkopen, dus er is maar een gelimiteerde groep verkopers en monteurs op training geweest om de speedster te leren kennen.

Winterbanden van de eigenaresse van die gele die nu in oosterhout te koop staat.
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=3369

Let er wel op dat je met een open aluminium frame rijd, dus pekel is je grootste vijand. (kijk voor de lol volgende keer maar eens onder een speedster. Alu platen en chassis)

Ook is het zeer aan te raden voorzichtiger te rijden bij nattigheid en regen (ondanks winterbanden). Daar zijn al aardig wat ongelukken mee gebeurd.

De verwarming is niet optimaal. Er is een fix op de markt, om die flow weer goed te krijgen, en dan werkt de verwarming beter (zoek effe op dit forum op verwarming)

Je zou eens kunnen wachten tot er een poster langs komt die hem het hele jaar door gebruikt, en die je wat ervaringen kan delen.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Stefan, jouw wagen is door pekel en al gebruikt en stond dag en nacht buiten. De kachel kan gerust goed werken en wie 's-nachts een showercap over de ramen gooit rijdt in de ochtend weg zonder krabben. Zelfs vaak dat kapje erop gehad zonder eerst het echte dak terug te plaatsen.
Ik snap het probleem dus niet zo.
Caterham => Britse degelijkheid...
Elise
Mega lid
Berichten: 681
Lid geworden op: 03 aug 2007 16:21

Bericht door Elise »

TissiRS schreef:Ik hoop hier in ieder geval scherpere opmerkingen te krijgen dan die ik kreeg bij de Opel garage.
Nou een paar opmerkingen over je pak :wink:

- Realiseer je wel dat niet iedereen (klanten/collega's etc.) zullen waarderen dat jij met een sportauto komt voorrijden.
- De zitpositie en het in-/uitstappen zal niet bevordelijk zijn voor de staat van je pak.
- Rijden met schoenen met leren zolen lijkt me niet aan te raden.
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Collega's weet ik niet, maar m'n klanten waren onverdeeld positief. Het is simpelweg geen 'dure patswagen'.
Pak ben ik het 100 % met je eens. Ik heb dat destijds opgelost door een beetje nette broek en geen pantalon (als je het zo noemt) te dragen. Leren zolen geen enkel probleem. Rijdt net zo makkelijk als met dunne gympen.
Caterham => Britse degelijkheid...
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Elise schreef:
TissiRS schreef:Ik hoop hier in ieder geval scherpere opmerkingen te krijgen dan die ik kreeg bij de Opel garage.
Nou een paar opmerkingen over je pak :wink:

1. Realiseer je wel dat niet iedereen (klanten/collega's etc.) zullen waarderen dat jij met een sportauto komt voorrijden.
2. De zitpositie en het in-/uitstappen zal niet bevordelijk zijn voor de staat van je pak.
3. Rijden met schoenen met leren zolen lijkt me niet aan te raden.
1. Eens, ik weet niet wat je functie is maar je hebt meteen een enorme stempel! Iemand die al 30 jaar in het vak zit zal er minder problemen mee hebben. Maar als jonge jongen icm zo`n auto.... Sommige collega`s zullen het stoer vinden andere zijn denk gewoon jaloers en krijg je ineens geen postieve reactie meer van.
2. Ook eens
3. Kan erg glad zijn idd :wink:

Bij mij is de verwarming gewoon ruk. Als je meteen de snelweg opdraait gaat die echt niet warm worden. Ook bij regen en gladdere ondergronden moet je vooral bezig zijn met auto-rijden!!! Radio geluid/ramenwissers zijn niet best. Standaard remmen ook niet. Dan heb je alle negatieve punten wel zo`n beetje gehad.

Volgens mij zijn er inmiddels maar enkele jonge jongens die de auto nog niet kort hebben gereden, dus wees gewaarschuwd.

Wel eens scooter/brommer/motor gereden in de winter? In de winter denk je wel eens: had ik maar een auto. In de Speedster denk ik wel eens had ik maar een echte auto.
Op het moment dat het droog en/of mooi weer is verlang je absoluut niet naar een normale auto en geniet je echt van de Speedster.
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Dennis, volgens mij is dat niet gebonden aan leeftijd maar zelfbeheersing. Iemand van 60 kan ook kortsluiting krijgen tussen z'n oren en in de winter volle polle gaan. Gewoon rustig beginnen en de auto rustig aanvoelen. De wagen voelt uiteraard heel anders aan dan de gemiddelde fwdér omdat z'n blokje achter je ligt. Leer ermee rijden en het is niet gevaarlijker of ongevaarlijker dan een andere auto.

Wat je kachel betreft, kun je eens kijken of die echt luchtdicht is. Een klein gaatje in je 'cv afvoerpijpje' en dan wordt het al snel niet warm meer. Wellicht lekt het wat bij de koppelstukken. Bij mij is dat uiteindelijkw wel goed gekomen. Zonder dak was de kachel in vriestemperaturen niet altijd voldoende, maar dan had ik nog een skibroek in de kofferbak liggen.

Ik had gewoon vloermatjes in de auto. Even na het instappen de leren zooltjes erover en dan hadden ze grip zat. Pedalen hebben immers rubberen nopjes en de bediening van de pedalen is vederlicht. Ben er nog nooit vanaf gegleden met m'n voeten.

Denk dat het 'gevaarlijke' van de auto wel erg wordt overdreven nu. Het is bij mij momenteel niet "en-en" maar "of-of". Anders had ik met liefde de Speedster erbij gehouden voor de wintermaanden. Blijf de wagen een warm hart toedragen. 8)

Remmen voldoen overigens ook wel, zolang je de blokken maar even omgooit naar wat anders.
Caterham => Britse degelijkheid...
Elise
Mega lid
Berichten: 681
Lid geworden op: 03 aug 2007 16:21

Bericht door Elise »

Als je jonger bent zie je alles gewoon heel anders en heeft het m.i. niets met zelfbeheersing te maken.
Ik heb 'vroeger' heel veel aan motorcross gedaan en dat ging hard, heel hard zelfs. Ben er dan ook behoorlijk vaak hard afgegaan en ook dat kon me niet beletten om op te stappen en gewoon vol gas verder te gaan. Je moest wel, hoe harder je reed hoe makkelijker als het ging.
Nu, wat jaren later, doe ik veel rustiger en zie ik dingen ook heel anders.
Had ik op mijn 20e de Elise gehad, dan zou het me niets verbaasd hebben als ik die ergens in een greppel had gezet of om een boom gevouwen had.

On topic:
Leren zolen zijn gewoon glad, zeker als ze nat zijn. Dat gaat niet goed i.c.m alu pedalen.
Zal niet voor niets zijn dat sommige mensen zelfs speciaal raceschoentjes aantrekken :wink:
Elise
Mega lid
Berichten: 681
Lid geworden op: 03 aug 2007 16:21

Bericht door Elise »

allen schreef:Pedalen hebben immers rubberen nopjes
In een Elise toch echt geen rubbertjes hoor :roll:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Wij in onze zware opels hebben rubbere dopjes en volgens mij zijn de pedalen ook nog groter :wink:
Laatst gewijzigd door Dennizz op 29 sep 2009 9:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Dat het pedaaltje wat glad kan zijn bij een S1 wil ik best geloven hoor, maar een Speedster heeft rubberen nopjes op de pedalen, zoals ik al eerder heb gemeld. Knappe jongen als je daar vanaf schiet.

Afbeelding
Caterham => Britse degelijkheid...
Elise
Mega lid
Berichten: 681
Lid geworden op: 03 aug 2007 16:21

Bericht door Elise »

Echte mannen hebben geen rubbertjes nodig :lol:
Plaats reactie