originele lichtknopjes

Op zoek naar onderdelen.
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

originele lichtknopjes

Bericht door Dennizz »

Ik ben op zoek naar een goed werkend drukknopje van het dimlicht. Onderdeel #4800561 vertelde ze mij bij de opel dealer.

In het paneeltje zitten 2 types en ik ben op zoek naar 2 x het type waarmee je het dimlicht aanzet (gewone licht).

Misschien heeft iemand ze van hier nog liggen :?:
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
jaydee
Mega lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 15 mei 2006 9:35
Locatie: Flevoland

Bericht door jaydee »

Even naar de sloop rijden voor de knoppen uit een Corsa? Of www.onderdelenzoeker.nl...

Ik moet ook nieuwe lichtschakelaars hebben, want ze doen het nog maar heel matig (de truc is: induwen en laten schieten, dan klikken ze daarna één keer, zodat je het licht aan of uit kunt zetten).

Ik zoek eigenlijk naar een mooiere oplossing dan origineel, bij voorkeur iets als dit:

Afbeelding

Dit is van Edelparts, maar blijkbaar niet te koop. Bovendien is deze uitvoering in mijn ogen nog niet perfect, dus denk ik het zelf nog ietsje beter te kunnen :mrgreen:
Jägertee
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Jullie hebben neem ik aan al goed gecheckt of de knopjes niet aanlopen tegen het dashpaneeltje? Deze zit er soms tegenaan door een engelse pasvorm... Was bij mij het geval dus. Even paneeltje eraf trekken, randjes vijlen, en het werkte weer. Knopje was dus niets mis mee in mijn geval.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dominique »

Maik schreef:Jullie hebben neem ik aan al goed gecheckt of de knopjes niet aanlopen tegen het dashpaneeltje? Deze zit er soms tegenaan door een engelse pasvorm... Was bij mij het geval dus. Even paneeltje eraf trekken, randjes vijlen, en het werkte weer. Knopje was dus niets mis mee in mijn geval.
Idem, nadat ik het CF paneeltje niet goed gecentreerd had bleef mijn licht knopje uiterst rechts ook hangen. Aangezien het standaard paneeltje ook met dubbelzijdige tape precies op zijn plaats zit..... :roll:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Het probleem zit intern in de knop. Ik heb alles eraf gehaald en toen deden ze het nog niet. Vervolgens het knopje zelf uit elkaar gehaald en toen geschrokken over het klik systeem. Dat slaat werkelijk nergens op dat plastic gehobby zeg :bag:

Ik heb nu het dimlicht knopje omgewisseld met het mistlicht knopje. Die gebruik ik toch nooit. Breedstralers knopje doet het ook slecht....

Met de APK wordt dat een probleem aangezien je het mislicht niet meer uit gaat krijgen. Dat kan wel eens 15 min gaan duren :roll:

Ik heb nog geen tijd om iets zelf te fabrieken, al zou dat wel een leuk project zijn :mrgreen:
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
jaydee
Mega lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 15 mei 2006 9:35
Locatie: Flevoland

Bericht door jaydee »

Maik schreef:Jullie hebben neem ik aan al goed gecheckt of de knopjes niet aanlopen tegen het dashpaneeltje? Deze zit er soms tegenaan door een engelse pasvorm... Was bij mij het geval dus. Even paneeltje eraf trekken, randjes vijlen, en het werkte weer. Knopje was dus niets mis mee in mijn geval.
Goed punt Maik, maar dat is het bij mij niet. De knopjes zijn gewoon gaar... (Mijn hele dashboard ligt eraf momenteel, dus ik had het wel al gecheckt :) )
Jägertee
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Uh, een Opel Corsa heeft dezelfde lichtknoppen :?:
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Vino
Actief lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 11 jul 2006 10:52
Locatie: Helmond

Bericht door Vino »

je bedoeld deze......Die is vorige week toevallig bij mij kapot gegaan.
Intussen weer via opel nieuwe besteld.....kost geloof ik 40 euro, ex. btw

Gr,
bas
Bijlagen
Bas-0004.jpg
Bas-0004.jpg (35.83 KiB) 3816 keer bekeken
Bas-0002.jpg
Bas-0002.jpg (43.58 KiB) 3823 keer bekeken
Gebruikersavatar
jaydee
Mega lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 15 mei 2006 9:35
Locatie: Flevoland

Bericht door jaydee »

Vino schreef:....kost geloof ik 40 euro, ex. btw....
Afbeelding de onderdelenprijzen bij Opel gaan echt nergens over!

Of is dit het knopje voor een Speedster en kost een identiek knopje voor een Corsa 8 euro ofzo?
Jägertee
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Klopt bij mijn opel dealer 41,10 excl btw en het andere type is in de 20 euro. Ik heb er dus 2 nodig en wilde eigenlijk niet meteen Opel gaan sponseren :roll:

Maar ik geloof niet dat ik hier wat knopjes ga vinden voor een krat bier :oops: Dan misschien toch zelf maar iets fabrieken. Heb nog 4 maanden de tijd :D

Kan iemand me vertellen of je deze knoppen ook in een corsa hebt??? Die zijn vast goedkoper 8)
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Afbeelding

Afbeelding

Of zoiets :lol: :bag::
Afbeelding

Zoiets kost niets 1,76 euro:
Afbeelding

Valt niet mee op even snel een leuke schakelaar te vinden en een totaalprijs die ook grappig is :wink:

In die bovenste lijkt wel een led te zitten. Waar stond die ook alweer :bag: Ah... gevonden met een prijs van 2.45! Begint nu wel te kriebelen om iets te maken. Plaatje moet ook wel te maken zijn. De tekst is gewoon een kwestie van een sticker erover heen denk?
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Spider
Mega lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 01 feb 2007 9:37
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Spider »

uitstekende 'stalk'jes lijkt me in de speedster niet handig op die plaats.

daar word bij mij nog wel eens een voet of knie langs gehaald tijdens instappen vooral met de hardtop erop, heb wel eens een veeg op dat kleine paneeltje eromheen staan dus mogelijk dat edel ze daarom ook niet verkoopt.

je hebt er maar 1 nodig toch?
¨speed is life, but control is everything...¨
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Spider,

Dan maak je er toch van die prachtige beugeltjes tussen zoals bij de MINI. Maar dan wel van echt metaal en niet van plastic :!:


SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1520
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:30

Bericht door Gerard »

Zou daar zeker ook geen uitstekende frutsels wilen hebben. Liggen er binnen een mum van tijd weer af.
Gebruikersavatar
Spider
Mega lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 01 feb 2007 9:37
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Spider »

@ Steve6
neeehhh,
te veel gedoe, gewoon origineel, werkt goed voor een jaar of 6 en koop je weer nieuwe, 42 euro, 7 euro per jaar, ong 13,5ct per week, 2 cent per dag.

Iets anders wordt alleen tegen een vette prijs mooier of beter als het origineel.

PS bij mij blijft het knopje hangen als het koud is :wink:
¨speed is life, but control is everything...¨
Plaats reactie