LoT Croix-en-Ternois & Abbeville 2 en 3 oktober 2009
Geplaatst: 07 okt 2009 21:59
Afgelopen week heb ik twee dagen op Croix en Ternois en Abbeville gereden met Lotus on Track (LoT), donderdagavond ben ik richting Lille(reistijd 3uur vanuit Nieuw Vennep) gereden 45 km noord van Croix en ternois en stapte na een prima nachtrust en ontbijt vol goeie zin om 8 uur in de auto dacht nog 45km, dat is een minuutje of 20, op tijd voor de briefing om 0830, tegenvaller het verkeer in Frankrijk op de snelweg en binnenwegen is zo mogelijk nog beroerder dan in Nederland. 10 voor half elf! Kwam ik aan op het circuit, inclusief twee omleidingen en een TOmTom die croix en Ternois niet kent. Volgende keer echt in de buurt van het circuit slapen!!
Maar het was inmiddels fantastisch weer en na een briefing zat ik om kwart over elf op de baan, uurtje totaal gereden inclusief een instructie sessie, voor de nettere lijntjes. Daarna een uur pauze met koffie en baguette van de organisatie, goed geregeld allemaal hoor. Waren een aantal engelse lotussen, drietal Caterhams (veel sleutelen die mannen), twee turbo speedsters en een met throttlebodies en een imhoff? set up en een Nederlandse Elise rijder, kende ik nog van een GPelite trackdag.
Smiddags lekker gereden, tijden gingen ook omlaag begon met 1:15 en later naar 1:10 misschien niet spectaculair maar voor mij goed genoeg. De speedster turbo reed 1:05 dus ik was blij en ik kon redelijk meekomen met de elises.
Wel smeren de R1R s veel rubber op het profiel over de band, wat ik op de rechte stukken, al leken het stenen in de wielkasten, weer kwijtraakte. Moest op dag 2 de innerliner van de wielkast achter vasttapen om dat ie los was geslagen door loslatend rubber.
De volgende dag heb ik de drukverhoogd naar 2.2 warm! op aanraden van de andere rijders (zie ook (http://www.vx220.org.uk/forums/Track-Da ... 62497.html)) Toen werd het minder en reed met nog met genoeg grip, de grip is sowieso uitstekend met deze banden.
Maar na twee dagen ben ik toch 40 % profieldiepte kwijt, denk ik, heb nog niet gemeten.
S avonds door naar Abbeville en met de engelsen in het hotel geslapen op het vliegveldje naast het circuit, les geleerd. Samen met een man of negen daar gegeten, gewoon relaxed en gezellig, maar je moet goed je best doen om alles te begrijpen, wat een uitspraak en snelheid, af en toe ‘unreadable’, en dan heb ik toch al redelijk wat engels aangehoord!
Prima geslapen en volgende ochtend lekker ontbeten en om negen uur stonden we op het circuit, weer was die dag iets minder, harde wind maar droog s middags heeft het even gemiezerd, baantje is veel meer idee van Malmedy maar veel ruwer qua wegdek, maar ook leuk, veel gereden, aantal keer meegereden, Exige NA Elise en speedsterturbo, ook om de drift techniek te masteren van een van de Elises, gaf weer veel vertrouwen.
Tussen de middag weer gelunched en getankt, gelukkig op tijd gezien dat er mobiele snelheidscontrole in het dorp was!! Lekker tot vijf uur doorgeboenderd met af en toe een pauze of meerijden met de anderen.
Via Boulonge Sur Mer (is om maar rijdt wel door), Calais, Gent en Antwerpen naar huis kon nog even omrijden via Utrecht en Amsterdam vanwege de A13 dicht bij Rotterdam Denhaag, half elf thuis na een tussenstopje bij de Mac, met een voldaan gevoel , top!
Ga ik vaker doen, LoT prima club.
Maar het was inmiddels fantastisch weer en na een briefing zat ik om kwart over elf op de baan, uurtje totaal gereden inclusief een instructie sessie, voor de nettere lijntjes. Daarna een uur pauze met koffie en baguette van de organisatie, goed geregeld allemaal hoor. Waren een aantal engelse lotussen, drietal Caterhams (veel sleutelen die mannen), twee turbo speedsters en een met throttlebodies en een imhoff? set up en een Nederlandse Elise rijder, kende ik nog van een GPelite trackdag.
Smiddags lekker gereden, tijden gingen ook omlaag begon met 1:15 en later naar 1:10 misschien niet spectaculair maar voor mij goed genoeg. De speedster turbo reed 1:05 dus ik was blij en ik kon redelijk meekomen met de elises.
Wel smeren de R1R s veel rubber op het profiel over de band, wat ik op de rechte stukken, al leken het stenen in de wielkasten, weer kwijtraakte. Moest op dag 2 de innerliner van de wielkast achter vasttapen om dat ie los was geslagen door loslatend rubber.
De volgende dag heb ik de drukverhoogd naar 2.2 warm! op aanraden van de andere rijders (zie ook (http://www.vx220.org.uk/forums/Track-Da ... 62497.html)) Toen werd het minder en reed met nog met genoeg grip, de grip is sowieso uitstekend met deze banden.
Maar na twee dagen ben ik toch 40 % profieldiepte kwijt, denk ik, heb nog niet gemeten.
S avonds door naar Abbeville en met de engelsen in het hotel geslapen op het vliegveldje naast het circuit, les geleerd. Samen met een man of negen daar gegeten, gewoon relaxed en gezellig, maar je moet goed je best doen om alles te begrijpen, wat een uitspraak en snelheid, af en toe ‘unreadable’, en dan heb ik toch al redelijk wat engels aangehoord!
Prima geslapen en volgende ochtend lekker ontbeten en om negen uur stonden we op het circuit, weer was die dag iets minder, harde wind maar droog s middags heeft het even gemiezerd, baantje is veel meer idee van Malmedy maar veel ruwer qua wegdek, maar ook leuk, veel gereden, aantal keer meegereden, Exige NA Elise en speedsterturbo, ook om de drift techniek te masteren van een van de Elises, gaf weer veel vertrouwen.
Tussen de middag weer gelunched en getankt, gelukkig op tijd gezien dat er mobiele snelheidscontrole in het dorp was!! Lekker tot vijf uur doorgeboenderd met af en toe een pauze of meerijden met de anderen.
Via Boulonge Sur Mer (is om maar rijdt wel door), Calais, Gent en Antwerpen naar huis kon nog even omrijden via Utrecht en Amsterdam vanwege de A13 dicht bij Rotterdam Denhaag, half elf thuis na een tussenstopje bij de Mac, met een voldaan gevoel , top!
Ga ik vaker doen, LoT prima club.