Wat is nu eigenlijk sneller

Algemene zaken omtrent onze auto.
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Ik heb een sc die is sneller dan een vxr, maar het idee is goed. :wink:
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7351
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Ik weet niet wat je meet piet, maar de vxr deed 0-100 in 4.2
Maarten deed ongeveer 4.8 met een 245pk SC.
Hitec claimt zelf ook 4.2

En jij zit er nog onder? :shock:
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Ik denk dat je 0-60 mph en 0-100 door elkaar haalt.
Anders zou ik niet weten hoe ze aan die cijfers komen met maar 220pk.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7351
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Dat vroeg ik me ook al af, hoe ze er 0.7 afgekregen hadden met een grotere turbo en een remap wat maar 20 extra pk was.
Hier praten ze over 0-100 km in 4.2:
http://speedster1749.com/uk/technical/vxr220.html
De nm heb ik nog nergens kunnen vinden.

En persoonljik rond ik 60Mph wat 96.56064 km is, voor het gemak af naar 100km ja :wink:
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Niet doen, want je moet namelijk naar zijn 3 om 100 te halen en voor 60mph hoef je dat net niet. Is denk ook niet toevallig.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7351
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

De vxr is op basis van de turbo, en die kan dat toch in 2e versnelling; zowel 96 als 100?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Daar heb je gelijk in. Maar goed volgens mij hebben ze het over 60mph, het zijn ten slotte Engelsen. En dan word het ook met de 2.2 die geen 100 haalt in zijn 2 een heel ander verhaal als we dan gaan vergelijken. NM spelen niet zo'n rol bij een 0-96 sprintje. Dominique leest dit verheugd met zijn toeren limiet op 100.000. :)
Gebruikersavatar
Spider
Mega lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 01 feb 2007 9:37
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Spider »

leuke discussie, maar was eigenlijk bedoeld voor Smiley omdat ie
of met vleugeldeuren of met een VXR lookalike aan de gang zou gaan :wink:
¨speed is life, but control is everything...¨
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

piet schreef:... dan word het ook met de 2.2 die geen 100 haalt in zijn 2 een heel ander verhaal als we dan gaan vergelijken. NM spelen niet zo'n rol bij een 0-96 sprintje.
Ik heb mijn files er even bij gepakt Piet om die vergelijking te kunnen maken:


Speedster 2.2 (mijn standaard karretje)

0-100 in 6.18 sec
0-096 in 5.78 sec

En dat relatief kleine verschil komt omdat ik bij 93 km/h opschakel, en dat is bij 5.31 sec :!: Dus ik denk dat je bij 5.55 sec bij exact 96 km/h in de begrenzer klapt in de twee.

Speedster Turbo (Blauwe Kogel, maar welk vermogen weet ik niet meer)

0-100 in 4.41 sec
0-096 in 4.25 sec


En ik kan je wel vertellen dat het serieus veel moeite kost om cijfers in de buurt van de 4 -4,5 seconden op de klok te zetten. Met name de timing van schakelen van eerste naar tweede versnelling is niet een kwestie van op de toerenteller letten, want dan ben je gegarandeerd te laat. Voor mij is dat meer oefening dan op tellertjes kijken en dus op gevoel en timing exact het juiste moment van schakelen kiezen. Misschien kan onze huissprinter Rik daar ook wat over schrijven.

SteV6
Laatst gewijzigd door SteV6 op 08 okt 2009 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
S4 Avant
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Zegt genoeg Stephan. Als Jan het al niet eens haalt. Komt natuurlijk ook omdat die fabriek jongens helemaal nergens naar hoeven te kijken.

Maar we verpesten Smiley topic over bescherm folie.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7351
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Oh, dat topickapen is niet erg, doe ik zelf ook :D
Ik laat de folie eraf voorlopig.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Goedzo. Dan zal ik vertellen dat jullie allemaal rommelen in de marge. Allen heeft al 4,9 seconden op de performancebox gezet. 160 Paardjes en inclusief die hangzak die Dominique eraf gesloopt heeft. Snap dus niet hoe jullie aan die slome tijden komen. Of zijn jullie wagens misschien erg zwaar? :jump:
Caterham => Britse degelijkheid...
Gebruikersavatar
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1520
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:30

Bericht door Gerard »

Dat ding van jou is gemaakt van gebakken lucht. Dus wat wil je!
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Gelukkig is de gewichtsfactor eenmaal op snelheid niet meer zo van belang als je echt van hem af wil. :wink:
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Ja moest laatst ook al een abrupte uitwijkmanoeuvre maken toen Piet mij de greppel wilde insturen omdat ik hem dreigde in te halen. Hij wist gewoon dat ik een lightweight in een lightweight was! :bash:
Caterham => Britse degelijkheid...
Plaats reactie