Speedster4Fun stelt zich voor (en zijn projekt)

Stel jezelf en je auto voor.
Speedster4Fun
Actief lid
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 sep 2009 10:41
Locatie: Alkmaar

Speedster4Fun stelt zich voor (en zijn projekt)

Bericht door Speedster4Fun »

Mijn naam is Rob en woon in Alkmaar. Sinds een week of twee ben ik in het bezit van de schadespeedster van forumlid X187.

Na een tip van exmantaa ben ik eerst zelf gaan kijken of dit een leuk winterprojekt was om weer helemaal op te knappen (en natuurlijk om er mee te gaan rijden :D). Na een tweede keer terug geweest te zijn samen met exmantaa (Is een goede vriend van mij, en heeft heel veel kennis van de speedster waar je op moet letten, en wat de prijzen van de onderdelen zijn).

De schade is niet extreem groot (maar wat zijn de onderdelen nieuw duur :shock: ) Als je alle onderdelen nieuw koopt is het niet te doen. Ik probeer dan ook via de tweede hands markt zoveel mogelijk te vinden (ik heb de hele winter..)

Na het verwijderen van de voorkant blijkt dat de volgende delen vervangen moeten worden:
-Voorclam
-Crashbox
-Radiatorbehuizing
-Rechter koplamp
-linker fuseekogel
-ATS DTC 17x7,5J voorwielen (waarschijnlijk kan de rechter uitgericht worden).

Geen schade aan het alu. chassis. Daar is goed naar gekeken, anders had ik hem niet gekocht. Als ik de onderdelen heb is het 'gewoon' alles er op schroeven (en lijmen).

Ondertussen heb ik al een andere voorclam met wat lichte schade gevonden dus die kan van mijn zoeklijstje afgehaald worden.

Mochten er nog mensen zijn die een van bovestaande items te koop heeft dan houd ik mij aanbevolen.

Ik zal de vorderingen op het forum plaatsen, van het weekend wat plaatjes schieten hoe hij er nu bij staat.
Laatst gewijzigd door Speedster4Fun op 18 okt 2009 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Welkom hier!

Een leuk project, waar je vooral foto`s van moet posten van begin tot eind :!: Ik heb verder niets voor je in de aanbieding. De crashbox is wel een lastig item en nieuw ook lekker prijzig. Succes gewenst in ieder geval!
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

crashbox made to order:
http://cgi.ebay.co.uk/VX220-crash-box_W ... 286.c0.m14

rechterkoplamp
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0492826741\

Die eerste link is een verlopen ebay auction, maar die kerel maakt crashbox replica's, mocht je dat ook ok vinden.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Speedster4Fun
Actief lid
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 sep 2009 10:41
Locatie: Alkmaar

Bericht door Speedster4Fun »

@Dennizz bedankt, foto's komen zaterdag

@Smiley, die crashbox van MVS racing had ik ook gezien. Weet niet of het was is. Crashbox is toch gebouwd om een bepaalde hoeveelheid energie te absorberen bij een aanrijding (door stuk te gaan). Je wilt niet dat de crashbox minder stevig is. Aan de andere kant als hij te sterk is wordt de energie geabsorbeerd door andere delen van de auto, of jijzelf.
Kan eigenlijk niemand met ervaring vinden op het Engelse forum van deze crashbox. Ik hou het op een B-plan.

Persoon van die koplamp wil alleen in Duitsland leveren. Had een E-mail verstuurd. Valt trouwens wel op dat ze in Duitsland veel meer vragen dan in Engeland. Maar ja, Engelse koplamp heb je niet zoveel aan tenzij die omgebouwd kan worden.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Rob,

Een koplamp kun je effe in magnetron bakken, dan komt de glasplaat los, en zou je de lens kunnen vervangen met een uit een nog grotere schade lamp, waarvan de lens nog ok is. (komen heel sporadisch voorbij)

Als je alle onderdelen goedkoop wilt hebben, zul je veel geduld moeten hebben, en misschien af en toe eens bereid zijn een schijteind naar duitsland te rijden, om hem af te halen, als schippen echt niet wil lukken.

Mijn ervaring met UK is erg slecht qua shippen, en duitsland best wel ok.

Ik houd het nu een tijdje bij, en op veiling doen koplampen rond de 400 tot 500.
Heel soms komt er een lagere met vaste prijs voorbij voor een koplamp, maar daar moet je snel bij zijn.
Zoals ik reeds zei; om dit goedkoop te houden gaat het een project van de lange adem zijn.

Ik indexeer ebay.de. en ebay.co.uk met een rss reader om vlugger door de honderden items per dag te kunnen bladeren.

Het duitse speedsterforum is ook een goede plek voor onderdelen:
http://forum.opel-speedster-club.de/ind ... owforum=30
Meestal staat het hier eerst een week ofzo, voor ze het op ebay knallen

Succes ermee!

Groet,
Stefan
Laatst gewijzigd door Smiley op 15 okt 2009 22:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
x187
Actief lid
Berichten: 177
Lid geworden op: 28 apr 2009 16:54
Locatie: Amsterdam

Bericht door x187 »

Hey,

Veel succes met het opknappen. Wat grappig zeg dat ik hem toch weer terug zie hier op het forum. Heb je hem ook al gestart? Bruut mooi geluid komt eruit!!!

Mvg,

Shaffy
Afbeelding
Speedster4Fun
Actief lid
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 sep 2009 10:41
Locatie: Alkmaar

Bericht door Speedster4Fun »

@Smiley: bedankt voor alle info. Het is dus wel mogelijk om een UK lamp om te bouwen. Hou ik in het achterhoofd. Ook wel handig om te weten wat de huidige marktwaarde van die dingen zijn. Ik snap eigenlijk niet waarom er geen aftermarket lampen zijn gezien de nieuwprijs.

@X187: Ik heb hem even gestart om te kijken of hij loopt. Was wel te horen dat het geen standaard uitlaat is :) .
Je hebt er zelf niet lang plezier van gehad, maar je nieuwe Evo is ook geen verkeerde auto!
Ik heb eigenlijk nog wel een paar vragen aan je.
Wat voor onderhouds beurt heeft de auto bij Lotus Amsterdam precies gehad?
Ik zie dat je het carbon dashboard hebt omgeruild voor het standaard dashboard, alleen mist de linkerkant. Heb je die misschien nog?
Zitten de Pagid remblokken voor en achter of alleen voor?
heb je misschien nog onderhoudsboekjes vande auto?
Als je de rembekrachtiger slang nog hebt wil ik die wel van je overnemen.

Groeten,
Rob
Gebruikersavatar
vauxhall
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
Locatie: Beverlo

Bericht door vauxhall »

uk lamp niet! ombouwen
die schijnen toch de andere kant uit? naar het schijnt niet voldoende te regelen
laatste keer dat ik op marktplaats keek had corn spapens nog een crashbox
op tweedehands.be staat er nog iemand met koplamp en voorste schild

goede raad, liever een onbeschadigde carroserie dan een herstelde! scheurtjes komen dikwijls toch terug
veel succes!
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

vauxhall schreef:uk lamp niet! ombouwen
die schijnen toch de andere kant uit?
Is toch niks meer dan een kokertje met een lampje erin, en een lens ervoor?
Ik dacht dat alles in UK versus beschaafde wereld in de lens geregeld werdt?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Speedster4Fun
Actief lid
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 sep 2009 10:41
Locatie: Alkmaar

Bericht door Speedster4Fun »

Lijkt mij ook dat het alleen in het lensje zit, ik probeer wel eerst om een EU versie te bemachtigen.

Corn Spapens staat nu ook op marktplaats. Heb hem gemailed, heeft helaas geen crashbox e.d. op dit moment.

tweedehands.be kon ik nog niet. Staat een koplamp op maar is een linker.
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

Ombouwen VX/Speedster koplamp van RHD naar LHD is erg lastig.

Daarvoor zal je bij de projector-unit zelf moeten komen om het schaduw-masker er af te halen en om te flippen.

En die zit nou net helemaal in het binnenwerk.

Daarvoor zal je dus niet het voor glas/plastic er af moeten zien te krijgen, maar de 'achterkant'.

En daarna de zaak weer in elkaar zien te krijgen...

Het is vast mogelijk, maar redelijk flinke klus met risico dat de koplamp unit de 'behandeling' niet overleeft.

Evt. kijken wat voor (BOSCH) licht unit er in zit en kijken of die los te krijgen zijn in een LHD variant.

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Misschien is de crashbox nog ok.
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0514923692

Reservering staat op 1 euro, en de rest krijg je er gratis bij.
Ben benieuwd waar hij voor weg gaat.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Speedster4Fun
Actief lid
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 sep 2009 10:41
Locatie: Alkmaar

Bericht door Speedster4Fun »

Plaatje 10 zie je dat er geen voorclam meer aanzit en de radiatorbehuizing staat omhoog. Acht de kans niet groot.

Alles is stuk aan dat ding. Misschien leuk als chassis donor.
Gebruikersavatar
vauxhall
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
Locatie: Beverlo

Bericht door vauxhall »

daar had ik niet willen inzitten!
hoop ik nooit te moeten meemaken

is wel bijna 5h rijden van hier, chassis zal wel niet meer bruikbaar zijn...

een crashbox recupereren is bijna onbegonnen werk,

ebay.de staan er soms nieuwe op van mensen die dachten hun beschadigde speedster te kunnen repareren maar daar niet in slagen
Gebruikersavatar
Ride-aholic
Actief lid
Berichten: 447
Lid geworden op: 15 jul 2005 13:19
Locatie: Oosterhout (NB)

Hoi

Bericht door Ride-aholic »

Ik heb nog wel voorwielen liggen,

Greetz, Peter
The only vitamine you need, is speed! #0707
Plaats reactie