Pagina 1 van 2
Helaas, helaas.......
Geplaatst: 12 apr 2005 20:49
door René
Vreselijk verdrietig wordt je ervan:
Een niet oplettende bestuurder kwam met haar (1 week oude) Vitara van links de kruising opdenderen terwijl ik daar net opgereden was en parkeerde hem pardoes tegen mijn Speedster. Als resultaat bovenstaande schade

.......
Claimde dat het door de laagstaande zon was, waardoor zij mij niet kon zien. Tevens was mijn auto wel erg laag zodat ze falikant over mij heen gekeken had? Tsja, misschien tijd voor een verhogingssetje......da's weer eens wat anders dan verlagen!!
Al met al denk ik dat het niet echt verstandig is om aanstaande zondag aan de cursus bij Pro-Drive deel te gaan nemen met zo'n schade. Dus sorry guys, maar wellicht tot een volgende meeting!!
Gr.RT
Geplaatst: 12 apr 2005 20:58
door Robbie
Vreselijk jammer, maar ja vrouw achter het stuur, zullen we maar zeggen.
Sterkte ermee en hopelijk valt de reparatie mee.
Geplaatst: 12 apr 2005 21:00
door SteV6
Allereerst sterkte met de afhandeling! En wees blij dat er geen persoonlijk letsel is ontstaan.
Wel kl*te dat ze jouw Speedster raakt en dan ook nog het verlijmde dorpelstuk. Ook lijkt het op de foto of de achterclam ontzet is. Ik zie een scheur net achter het rooster en een versprongen "achterbumper". Is je wielophanging ook nog beschadigd?
De verzekeraar van de tegenpartij zal niet vrolijk worden van de totale schadeherstelrekening.
SteV6
Geplaatst: 12 apr 2005 21:05
door Piet
Ze noemen het een Grand vitara. Maar zo grand is die nu ook weer niet dat je over auto's heen kijkt.
Sterkte.
Geplaatst: 13 apr 2005 5:30
door Hendrik-Jan
Dat is vervelend. Ik hoop dat ie snel weer de oude is.
Je kan zondag toch gewoon mee? Zolang je wielen nog recht taan is er niets aan de hand.
Geplaatst: 13 apr 2005 6:32
door Arno
Oeps!
Dat gaat een fikse rekening worden! Zou me niks verbazen als het tussen de 6000 a 8000EUR gaat zitten.
Vooral als die gelijmde dorpel vervangen moet worden, wat een enorm arbeids-intensieve klus is. (af halen oude, lijmresten verwijderen, nieuwe monteren/lijmen, behandelen, spuiten)
Schade aan de achterclam is wellicht te repareren, maar hij zal er wel af moeten en gedeeltelijk overgespoten worden.
Beetje afhankelijk van wat er evt. nog meer voor schade is aan de wielophanging zal het aan de onder of bovenkant van de schatting uitvallen.
Bye, Arno.
Geplaatst: 13 apr 2005 7:04
door Maik
aai aai aaiiii....
Gelukkig heb je zelf geen letsel moet je maar denken, maar dit is natuurlijk vreselijk balen!!
Beetje mutserige opmerking van haar "ik kijk erover heen". Als ze dat meende moet ze gelijk die vitara verkopen anders gebeuren er nog meer ongelukken straks

(die smoes zal wel door adrenaline in haar opgekomen zijn

).
Ik heb zoiets ook met mijn toen 3 maanden oude seat ibiza cupra gehad. Iemand reed mijn zijscherm in tienen toen hij zo mijn voorrangsweg op knalde. Dan ga je echt huilen (3 maanden oude auto!). En met zo'n speciale (alu en polyester) auto hoop je natuurlijk dat het weer helemaal onzichtbaar gerepareerd kan worden....
Succes!
Maikel
Geplaatst: 13 apr 2005 7:28
door Dutch Boy
Vervelend René,
Maar zoals hiervoor ook is opgemerkt: gelukkig geen persoonlijk letsel (volgens mij kan de constructie wat dat betreft ook wel wat hebben

)
Het zou ook mij niet verbazen als de schade (helaas) groter is dan nu op de foto lijkt. Bij aflevering enkele jaren geleden van mijn 1e Speedy, informeerde de dealer mij dat bij enige schade op 'vervelende punten' de Speedy door zijn constructie al 'total loss' is.....

Ben je dan mooi klaar mee.
Succes

Geplaatst: 13 apr 2005 8:59
door Gerard
Zonde,zonde en nog eens zonde.

Geplaatst: 13 apr 2005 13:28
door Marcel
Ba heeel vervelend voor je, nooit leuk dit soort dingen.....
Update 1
Geplaatst: 22 apr 2005 11:08
door René
Even een update(je) aangaande de schade afhandeling van mijn Speedy....
Afgelopen vrijdag de auto weggebracht naar het schade bedrijf (CARe Rotterdam), waardoor ik helaas niet kon meedoen aan de Pro-Drive cursus (volgens mij hebben jullie je overigens zeer goed vermaakt zo aan de foto's te zien....

). Van HJ heb ik al begrepen dat dit zeker een vervolg zal gaan krijgen

!
Men gaf aan dat de reparatie wel zo'n 2 weken zou kunnen gaan duren (ik had overigens al een maand in gedachten), groot was dus ook mijn verbazing toen ik dinsdag even langsging en men aangaf de te vervangen onderdelen reeds binnen te hebben van Opel Nederland!! Voorlopig wordt alleen de gelijmde dorpel vervangen, de achterzijde gaan ze uitrepareren.
Daar ik voorafgaand mijn bedenkingen had bij het schadebedrijf heb ik kontakt gezocht met het hoofdkantoor in Nieuwegein. Gevraagd of ze ervaring hadden met Speedsters. Hierop werd ik zeer netjes een uurtje later opgebeld dat men dat niet had (slechts 1 Speedster in Eindhoven met een beschadigde koplamp

) maar dat de Opel dealer in de buurt aanwezig was waar ze op terug zouden vallen bij vragen en men in de vestiging ervaring had met Aluminium en polyester onderdelen. Bij het inleveren van de auto werd ik uitgebreid door het bedrijf geleid om te laten zien hoe ze werkten waarbij men aangaf dat zo'n Speedster ook voor hun een hele leuke auto was om aan te werken!!
Vanaf vandaag zal er door de monteurs aan de auto gewerkt gaan worden. De vestigingsmanager houdt tevens een foto dagboek bij zodat ik straks kan zien hou alles verlopen is. Foto's volgen dus.....
Gr.RT
Re: Update 1
Geplaatst: 22 apr 2005 11:43
door Marcel
René schreef:Even een update(je) aangaande de schade afhandeling van mijn Speedy....
Afgelopen vrijdag de auto weggebracht naar het schade bedrijf (CARe Rotterdam), waardoor ik helaas niet kon meedoen aan de Pro-Drive cursus (volgens mij hebben jullie je overigens zeer goed vermaakt zo aan de foto's te zien....

). Van HJ heb ik al begrepen dat dit zeker een vervolg zal gaan krijgen

!
Men gaf aan dat de reparatie wel zo'n 2 weken zou kunnen gaan duren (ik had overigens al een maand in gedachten), groot was dus ook mijn verbazing toen ik dinsdag even langsging en men aangaf de te vervangen onderdelen reeds binnen te hebben van Opel Nederland!! Voorlopig wordt alleen de gelijmde dorpel vervangen, de achterzijde gaan ze uitrepareren.
Daar ik voorafgaand mijn bedenkingen had bij het schadebedrijf heb ik kontakt gezocht met het hoofdkantoor in Nieuwegein. Gevraagd of ze ervaring hadden met Speedsters. Hierop werd ik zeer netjes een uurtje later opgebeld dat men dat niet had (slechts 1 Speedster in Eindhoven met een beschadigde koplamp

) maar dat de Opel dealer in de buurt aanwezig was waar ze op terug zouden vallen bij vragen en men in de vestiging ervaring had met Aluminium en polyester onderdelen. Bij het inleveren van de auto werd ik uitgebreid door het bedrijf geleid om te laten zien hoe ze werkten waarbij men aangaf dat zo'n Speedster ook voor hun een hele leuke auto was om aan te werken!!
Vanaf vandaag zal er door de monteurs aan de auto gewerkt gaan worden. De vestigingsmanager houdt tevens een foto dagboek bij zodat ik straks kan zien hou alles verlopen is. Foto's volgen dus.....
Gr.RT
Complimenten voor het bedrijf tot nu toe
Hoop voor je dat hij zo weer helemaal de oude is

Re: Update 1
Geplaatst: 22 apr 2005 15:06
door speedster
René schreef:Even een update(je) aangaande de schade afhandeling van mijn Speedy....
Afgelopen vrijdag de auto weggebracht naar het schade bedrijf (CARe Rotterdam), waardoor ik helaas niet kon meedoen aan de Pro-Drive cursus (volgens mij hebben jullie je overigens zeer goed vermaakt zo aan de foto's te zien....

). Van HJ heb ik al begrepen dat dit zeker een vervolg zal gaan krijgen

!
Men gaf aan dat de reparatie wel zo'n 2 weken zou kunnen gaan duren (ik had overigens al een maand in gedachten), groot was dus ook mijn verbazing toen ik dinsdag even langsging en men aangaf de te vervangen onderdelen reeds binnen te hebben van Opel Nederland!! Voorlopig wordt alleen de gelijmde dorpel vervangen, de achterzijde gaan ze uitrepareren.
Daar ik voorafgaand mijn bedenkingen had bij het schadebedrijf heb ik kontakt gezocht met het hoofdkantoor in Nieuwegein. Gevraagd of ze ervaring hadden met Speedsters. Hierop werd ik zeer netjes een uurtje later opgebeld dat men dat niet had (slechts 1 Speedster in Eindhoven met een beschadigde koplamp

) maar dat de Opel dealer in de buurt aanwezig was waar ze op terug zouden vallen bij vragen en men in de vestiging ervaring had met Aluminium en polyester onderdelen. Bij het inleveren van de auto werd ik uitgebreid door het bedrijf geleid om te laten zien hoe ze werkten waarbij men aangaf dat zo'n Speedster ook voor hun een hele leuke auto was om aan te werken!!
Vanaf vandaag zal er door de monteurs aan de auto gewerkt gaan worden. De vestigingsmanager houdt tevens een foto dagboek bij zodat ik straks kan zien hou alles verlopen is. Foto's volgen dus.....
Gr.RT
Mijn ervaring met het maken van polyester is zeer slecht. Verleden jaar hebben ze acheruit in mijn deur gereden. Ze hebben de beschadigde deur gemaakt, maar nu begin de deur overal te scheuren. Ik heb navraag gedaan bij Lotus en die zeggen dat beschadigde delen gewoon vervangen moeten worden. Het matrial is door de klap verbogen en begin in de winter te scheuren. Ik ga maandag terug naar de Opel dealer kijken wat ze er kunnen doen. Ik heb 2 jaar garantie. Ook begin de lak lucht bellen te krijgen. Nu heb ik begrepen dat na de reperatie 2 weken moet uitharden en drogen voordat er gespoten mag worden.
Re: Update 1
Geplaatst: 22 apr 2005 16:28
door Marcel
speedster schreef:Nu heb ik begrepen dat na de reperatie 2 weken moet uitharden en drogen voordat er gespoten mag worden.
Hoi ik heb een keer ergens gelezen (weet niet meer waar) dat er tussen het polyester en de verf ene speciale (flexibele) laag zit........

Re: Update 1
Geplaatst: 26 apr 2005 7:22
door Dutch Boy
Ik heb 2 jaar garantie. Ook begin de lak lucht bellen te krijgen. Nu heb ik begrepen dat na de reperatie 2 weken moet uitharden en drogen voordat er gespoten mag worden.
Speedster,
Zoals ik aangaf in het topic 'Napraten over LOTUS': de LOTUS engineers kennen het probleem van de 'luchtbellen' of blaasjes, dat zit in de (met de Franse slag

gemaakte) carrosseriedelen.
Oplossing: de plekken volledig 'kaal' maken en gedurende 4 dagen m.b.v. warmte (lampem bijv.) laten drogen en daarna (pas) opnieuw spuiten.
NB: Bij extreme problemen de carrosserie delen laten vervangen
Momenteel staat mijn T (weer) voor een dito behandeling bij de dealer, die er perfect aan meewerkt, daar niet van, en die mij binnenkort informeert hoe het nu werkelijk zit met de garantie omdat er veel onduidelijkheid over is (NB: standaard geeft GM 12 jaar garantie op 'roesten van binnenuit' maar wat is nu 'roest' bij een Speedy

)
Tot slot, met mijn 2.2 had ik een keer licht schade aan de voorbumper, en via mijn dealer is dit door een gespecialiseerd bedrijf toen prima hersteld.