Komo-Tec uitlaat
Komo-Tec uitlaat
Laat ik dan maar het uitlaten onderdeel inwijden.
Na ongeveer 1 jaar met de standaard uitlaat te hebben rondgereden heb ik verleden week de Komo-Tec laten monteren.
Tja wat zal ik zeggen.
Stom Stom Stom Stom.
Ik had het verleden jaar al moeten doen
Na ongeveer 1 jaar met de standaard uitlaat te hebben rondgereden heb ik verleden week de Komo-Tec laten monteren.
Tja wat zal ik zeggen.
Stom Stom Stom Stom.
Ik had het verleden jaar al moeten doen
allemaal absorptie , de milltek maakt minder geluid als die van komo-tec ( deze kan wel wat hinderlijk zijn als je lange afstand doet ) .
http://www.auto-amd.com/vx220.asp dit zijn de foto's van de Milltek.
http://www.auto-amd.com/vx220.asp dit zijn de foto's van de Milltek.
Ja, de milltek ken ik. Die engelsen zijn daar helemaal gek meebruno schreef:allemaal absorptie , de milltek maakt minder geluid als die van komo-tec ( deze kan wel wat hinderlijk zijn als je lange afstand doet ) .
http://www.auto-amd.com/vx220.asp dit zijn de foto's van de Milltek.
Ik had alleen uit hun berichten begrepen dat het een kamerdemper was, wat mij minder lijkt. Enige wat jammer is dat er nog geen 4-2-1 uitlaat is, dat zou een mooie combo zijn voor de 2.2 met een 200cell katalysator en een verwijderde pre-cat..
Mark
C30-94@0.55bar
- Maarten
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1134
- Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
- Locatie: Noord-Brabant Oost
Als ik naar het plaatje van de milltek demper voor de 2.2 NA kijk lijkt het mij ook zeer waarschijnlijk dat dit geen pure absorptie demper is, omdat de eindstukken halverwege de demper naar buiten komen.
Bij de demper voor de turbo komt hij wel aan het andere eind eruit als dat hij erin ging, dus dat zou goed een absorptie demper kunnen zijn.
@ Mark
De 4-2-1 zullen ze bij EPS in het noorden van het land vast voor je willen maken. Maar dat heeft vooral zin als je ook inlaattraject en nokprofielen aanpast, dus de hele gas-flow door de kop. En dan natuurlijk de SW nog aanpassen op deze grote ingreep.
Maarten
Bij de demper voor de turbo komt hij wel aan het andere eind eruit als dat hij erin ging, dus dat zou goed een absorptie demper kunnen zijn.
@ Mark
De 4-2-1 zullen ze bij EPS in het noorden van het land vast voor je willen maken. Maar dat heeft vooral zin als je ook inlaattraject en nokprofielen aanpast, dus de hele gas-flow door de kop. En dan natuurlijk de SW nog aanpassen op deze grote ingreep.
Maarten
Heb zelf sinds 2 weken een milltek einddemper voor mijn turbo en dit.Maarten schreef:Als ik naar het plaatje van de milltek demper voor de 2.2 NA kijk lijkt het mij ook zeer waarschijnlijk dat dit geen pure absorptie demper is, omdat de eindstukken halverwege de demper naar buiten komen.
Bij de demper voor de turbo komt hij wel aan het andere eind eruit als dat hij erin ging, dus dat zou goed een absorptie demper kunnen zijn.
@ Mark
De 4-2-1 zullen ze bij EPS in het noorden van het land vast voor je willen maken. Maar dat heeft vooral zin als je ook inlaattraject en nokprofielen aanpast, dus de hele gas-flow door de kop. En dan natuurlijk de SW nog aanpassen op deze grote ingreep.
Maarten
is een absorptie demper.
E.P.S
Hallo allemaal,
Over E.P.S gesproken daar ga ik in jan,feb heen om te kijken wat er allemaal mogelijk is voor onze speedy.
Ik heb al telefonisch contact gehad met hun en ze hadden al 3 turbo's gedaan, maar voor 2,2 is ook van alles mogelijk.
Volgens hun kost een sportdemper ongeveer 600,- 650,- euro en een sportkat 350,- inkl montage.
Als er nu meer liefhebbers zijn om mee te gaan ( eerst even kijken ) kunnen we misschien gezamelijk gaan, ik denk zelf dan in maart andere uitlaat telaten monteren.
Ps precat is dat de startcat????
Gr martin
Over E.P.S gesproken daar ga ik in jan,feb heen om te kijken wat er allemaal mogelijk is voor onze speedy.
Ik heb al telefonisch contact gehad met hun en ze hadden al 3 turbo's gedaan, maar voor 2,2 is ook van alles mogelijk.
Volgens hun kost een sportdemper ongeveer 600,- 650,- euro en een sportkat 350,- inkl montage.
Als er nu meer liefhebbers zijn om mee te gaan ( eerst even kijken ) kunnen we misschien gezamelijk gaan, ik denk zelf dan in maart andere uitlaat telaten monteren.
Ps precat is dat de startcat????
Gr martin
Hallo Bruno,
Prijs van de Milltek ( 400 pond ) is zelf lager dan van de Komo-Tec ( 749 Euro ) dus als de Milltek je voorkeur heeft sla je slag.
En wat de lange afstanden betreft is het sowieso verstandig om gehoorbescherming te dragen in een speedster als je langdurig harder dan pakweg 140 wilt rijden.
Maar ligt natuurlijk ook aan het gebruik van de auto, persoonlijk zou ik geen andere uitlaat monteren als de auto voor dagelijks gebruik bestemd is.
Maar voor mij is het een mooi / droog weer auto en in andere gevallen blijft die gewoon lekker binnen staan.
Wat het geluid betreft kan ik niet persoonlijk zeggen of Komo-Tec harder of zachter klinkt als Milltek, maar in het duitse forum is hierover best wel veel informatie te vinden met soundfiles en tabellen zodat een ieder wat naar zijn persoonlijke smaak kan vinden.
Groeten,
Dirk
Prijs van de Milltek ( 400 pond ) is zelf lager dan van de Komo-Tec ( 749 Euro ) dus als de Milltek je voorkeur heeft sla je slag.
En wat de lange afstanden betreft is het sowieso verstandig om gehoorbescherming te dragen in een speedster als je langdurig harder dan pakweg 140 wilt rijden.
Maar ligt natuurlijk ook aan het gebruik van de auto, persoonlijk zou ik geen andere uitlaat monteren als de auto voor dagelijks gebruik bestemd is.
Maar voor mij is het een mooi / droog weer auto en in andere gevallen blijft die gewoon lekker binnen staan.
Wat het geluid betreft kan ik niet persoonlijk zeggen of Komo-Tec harder of zachter klinkt als Milltek, maar in het duitse forum is hierover best wel veel informatie te vinden met soundfiles en tabellen zodat een ieder wat naar zijn persoonlijke smaak kan vinden.
Groeten,
Dirk
Re: E.P.S
Ik denk dat ik wel interesse heb om mee te gaan. Ben erg benieuwd wat ze allemaal kunnen doen. Wat mij ook wel aanspreekt is dat ze redelijk het volume van de uitlaat kunnen regelen, ik zit niet echt te wachten op een brulpijpMartin schreef:Hallo allemaal,
Over E.P.S gesproken daar ga ik in jan,feb heen om te kijken wat er allemaal mogelijk is voor onze speedy.
Ik heb al telefonisch contact gehad met hun en ze hadden al 3 turbo's gedaan, maar voor 2,2 is ook van alles mogelijk.
Volgens hun kost een sportdemper ongeveer 600,- 650,- euro en een sportkat 350,- inkl montage.
Als er nu meer liefhebbers zijn om mee te gaan ( eerst even kijken ) kunnen we misschien gezamelijk gaan, ik denk zelf dan in maart andere uitlaat telaten monteren.
Dat is de katalysator die zorgt dat de emissies minder worden als de motor nog niet warm is. Zit dichter bij het uitlaatspruitstuk. Als de motor warm is wordt deze katalysator te warm en doet ie eingelijk niets meer.Martin schreef: Ps precat is dat de startcat????
Schijnt alleen nodig te zijn om de euro 4 norm te halen, dus bij de speedster mag ie eruit aangezien het euro 3 gekeurde auto's zijn.
Mark
C30-94@0.55bar
Hoi Mark,
Klopt de pre-cat is voor de reiniging in de eerste 20 - 30 seconden totdat de hoofdcat op werkingstemperatuur is.
Let wel op na verwijdering van de pre-cat schijnt het uitlaatgeluid ook behoorlijk toe te nemen zeker in combinatie met een sportdemper.
Wat de brulpijp betreft valt de Komo-Tec best wel mee, in de tabellen op de duitse site is te zien dat de Komo-Tec wat geluid betreft tussen de standaard en de meer schreuwerige uitlaten ( MCR / Opel Cup ) in zit
Waarbij de Opel-Cup uitlaat de echte topper schijnt te zijn wat herrie betreft.
Ook is er nog een uitlaat van Bastuk ( prijs is rond de 400 euro ) maar deze schijnt behoorlijk tegen te vallen wat geluid en gewicht betreft ( beiden verglijkbaar met de standaard uitlaat )
Groeten,
Dirk
Klopt de pre-cat is voor de reiniging in de eerste 20 - 30 seconden totdat de hoofdcat op werkingstemperatuur is.
Let wel op na verwijdering van de pre-cat schijnt het uitlaatgeluid ook behoorlijk toe te nemen zeker in combinatie met een sportdemper.
Wat de brulpijp betreft valt de Komo-Tec best wel mee, in de tabellen op de duitse site is te zien dat de Komo-Tec wat geluid betreft tussen de standaard en de meer schreuwerige uitlaten ( MCR / Opel Cup ) in zit
Waarbij de Opel-Cup uitlaat de echte topper schijnt te zijn wat herrie betreft.
Ook is er nog een uitlaat van Bastuk ( prijs is rond de 400 euro ) maar deze schijnt behoorlijk tegen te vallen wat geluid en gewicht betreft ( beiden verglijkbaar met de standaard uitlaat )
Groeten,
Dirk
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
EPS is een mooi bedrijf als je wilt gaan voor meer lawaai, uhh sorry, ik bedoel uitlaatgeluid. Op de diverse fora is de algemene conclusie dat een uitlaat van EPS je juist vermogen kost. Er wordt niets gerekend ofzo, ze buigen een pijp en je kan daarna het volume kiezen. Dit is geen eigenervaring, maar een gewaarschuwd mens kan een betere keuze maken.
Zelf wil ik als mijn motor wat los begint te komen (nu pas 700km op de teller) een Milltek gaan (laten) plaatsen.
SteV6
Zelf wil ik als mijn motor wat los begint te komen (nu pas 700km op de teller) een Milltek gaan (laten) plaatsen.
SteV6
S4 Avant
Bah, had juist gehoopt dat die toko nou een beetje goed dingen op maat kon makenSteV6 schreef:EPS is een mooi bedrijf als je wilt gaan voor meer lawaai, uhh sorry, ik bedoel uitlaatgeluid. Op de diverse fora is de algemene conclusie dat een uitlaat van EPS je juist vermogen kost. Er wordt niets gerekend ofzo, ze buigen een pijp en je kan daarna het volume kiezen. Dit is geen eigenervaring, maar een gewaarschuwd mens kan een betere keuze maken.
Zelf wil ik als mijn motor wat los begint te komen (nu pas 700km op de teller) een Milltek gaan (laten) plaatsen.
Sigh...Naja, maar weer verder zoeken dan...
Milltek weet ik nog steeds niet. Kan niet echt goed antwoord krijgen wat voor een uitlaat het nu is, beetje veel verschillende antwoorden.
Mark
C30-94@0.55bar
Tja , ik ben zelf tuner en heb een tuning bedrijf dus ik weet hoe het gaat met de prijzen in de tuning sector , als we laat ons zeggen min 4 stuks kunnen aankopen dan gaat de prijs nog eens makkelijk 25% naar beneden gaan , daarom de vraag of er interesse is voor een groepsaankoop .Dirk666 schreef:Hallo Bruno,
Prijs van de Milltek ( 400 pond ) is zelf lager dan van de Komo-Tec ( 749 Euro ) dus als de Milltek je voorkeur heeft sla je slag.
Dirk
greetyzzz
Bruno