Komo-Tec uitlaat

Alles wat met uitlaten te maken heeft.
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Tja, voordeel van zo'n milltek is wel dat ie blijkbaar goed is, rijden genoeg speedsters met zo'n ding rond. Heb Thorney nog even gemaild of hij wat meer informatie heeft over de demper zelf.

Een groupbuy zou wel een mogelijkheid zijn. Ik ben zelf iig geinteresseerd in een hele set. Wil het in 1 keer goed hebben. Dus pre-cat eruit, 200cell katalysator en andere einddemper. 4-2-1 komt dan wel een keer als een later project :)

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Martin
Mega lid
Berichten: 568
Lid geworden op: 03 dec 2004 8:14
Locatie: Noorden

Bericht door Martin »

Je haald me de woorden uit de mond, :lol: alleen waar ik nog over twijfel is de pre-cat er uit of niet het moet niet te veel herrie worden. :x

Gr. 8) Martin
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Martin schreef:Je haald me de woorden uit de mond, :lol: alleen waar ik nog over twijfel is de pre-cat er uit of niet het moet niet te veel herrie worden. :x

Gr. 8) Martin
Heb geen ervaring met 2.2 qua uitlaat,maar met mijn turbo wel.
Heb bij E.P.S. de voorkat verwijderd en gelijk een sportcat gemonteerd,
Resultaat :lol: +30 pk en +40 nm. in het geluid zat nagenoeg geen verschil.Een week later een milltek einddemper uit engeland laten komen.
Weer terug op de rollen testbank :lol: nu 35 pk en 50 nm.
Opnieuw weinig verschil in geluid ,alleen een zwaarder geluid.
Je kunt dit ook zien op mijn vermogens grafiek bij motorisch.
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Ik heb deze van Thorney terug gekregen over de demper:
Mark,

Its both. The size of the rear silencer means that an apsortion only version would be too loud and won't give you any extra power (thats a common misconception). The Miltek has some deflection and some absorption - best method.

John
Hmm, toch dacht ik dat absorptie alleen toch het beste was? Dat geeft het minste tegendruk. En qua herrie vind ik het ook wel meevallen als ik de uitlaat van Arno hoor...

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
vlieger
Actief lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:18
Locatie: Noord-Brabant

Bericht door vlieger »


Heb geen ervaring met 2.2 qua uitlaat,maar met mijn turbo wel.
Heb bij E.P.S. de voorkat verwijderd en gelijk een sportcat gemonteerd,
Resultaat :lol: +30 pk en +40 nm. in het geluid zat nagenoeg geen verschil.Een week later een milltek einddemper uit engeland laten komen.
Weer terug op de rollen testbank :lol: nu 35 pk en 50 nm.
Opnieuw weinig verschil in geluid ,alleen een zwaarder geluid.
Je kunt dit ook zien op mijn vermogens grafiek bij motorisch.
:idea: Als dit waar is zit de meeste winst qua vermogen dus in het verwijderen van de pre-cat en het plaatsen van een sportcat. De einddemper lijkt dus toch niet zoveel tegendruk te bieden, als je maar 5pk extra wint met de vervanging daarvan! Benieuwd of dit verhaal ook opgaat voor de 2.2 ?

Groeten,
Emile
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Op het Engelse forum is er erg veel over geschreven.

Als ik de conclusies goed begrepen heb dan is er voor de 2.2i redelijk veel te halen met een goed uitlaattraject.

Het verwijderen van de prekat (alleen nodig voor de 1e 30-40 sec na de koude start voor de Euro 4 norm), het plaatsen van een racekat en een Milltek einddemper is minimaal 10 pk te verwachten. Als je dan ook nog een goede remap van de Ecu (chippen) laat uitvoeren dan zijn vermogens van ongeveer 170 pk mogelijk.

Wil je nog hoger uitkomen moet je andere nokkenassen plaatsen en de kop laten bewerken, eventueel in combinatie met het hoger leggen van de toerenbegrenzer.

Hier een "quote" van het Engelse forum:
Garyk220 schreef:Here's a couple of links for starters...

click here Clipping point's excel chart is very useful for showing the power outputs obtained by owners with the various states of tune offered by Regal and AMD... about half way down page 9.

and here for results from a rolling road day at AMD.

It looks as though a remap and back box should be good for approx 165bhp. A full exhaust (removes precat and uses a 200 cell sports cat) and remap should be good for 170-175bhp. You'll need headwork and cams to get around 180bhp, and a modified induction manifold to reach 190bhp.

Gary
SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10

Bericht door speedster »

Ik heb gisteren mijn pre-cat verwijderd. Wat een .......... werk zeg. Het eronderuit halen is zo gebeurd, maar de pre-cat verwijderen. Het kosten 3 boren. Ben met de beitel bezig geweest en met een zaag op lucht. Ben goed 3 uur bezig geweest. Het resultaat is bij mij niet echt merkbaar. De pre-cat zit trouwens in de pijp van de cat zelf.

Bij nader inzien is het zonde vam de tijd!!!
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

speedster schreef:Ik heb gisteren mijn pre-cat verwijderd. Wat een .......... werk zeg. Het eronderuit halen is zo gebeurd, maar de pre-cat verwijderen. Het kosten 3 boren. Ben met de beitel bezig geweest en met een zaag op lucht. Ben goed 3 uur bezig geweest. Het resultaat is bij mij niet echt merkbaar. De pre-cat zit trouwens in de pijp van de cat zelf.

Bij nader inzien is het zonde vam de tijd!!!
Ik denk dat als je verder gaat tunen, dat je het dan beter gaat merken (althans, als je het daarna gedaan zou hebben). Hoe meer peekaatjes "er door de uitlaat" moeten, hoe meer je restricties gaat merken.

Zie ik het nou goed in je avatar en heb je een hard-top? Staat goed! 8)

gr.
Maikel
Afbeelding
Gebruikersavatar
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2926
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Oke, dit is gelijk even testen hoe dit werkt, ben nieuw op de site... Hoi allemaal!!.. Ik wil een uitlaat die je hoort, onder het mom van "anders hoef je m ook niet te vervangen"... Dus veel,veeeeeel geluid.. Zag net een stukje staan over de opel-cup uitlaat, waar kan je zo iets bestellen of weet iemand anders een merk dat knalt.... :wink:
Matsuru
Actief lid
Berichten: 166
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:27
Locatie: Noord-holland

Bericht door Matsuru »

stevenflappy schreef:Oke, dit is gelijk even testen hoe dit werkt, ben nieuw op de site... Hoi allemaal!!.. Ik wil een uitlaat die je hoort, onder het mom van "anders hoef je m ook niet te vervangen"... Dus veel,veeeeeel geluid.. Zag net een stukje staan over de opel-cup uitlaat, waar kan je zo iets bestellen of weet iemand anders een merk dat knalt.... :wink:
Het lijkt mijn een goede gewoonte om je eerst voor te stellen in "Wie is wie" :wink:
Een Opel-cup uitlaat :idea: kan je, zoals de naam al aangeeft, gewoon bij de opel-dealer kopen :o
Zo aan jouw eerste berichtje te lezen ga je er een "Sjonnie&Anita-auto" van maken :cry: Doe dit nou niet...... ruil de Speedster dan in voor een of andere GTI :wink:
Zie verder ook de topic over het modificeren van de standaard uitlaat. Kan je er net zoveel geluid uithalen als je wil.
Je kan ook gewoon de uitlaat eraf halen en eraf laten :shock: Dan heb je veeeel geluid.

Groet Erwin
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Of je neemt een schakelbare:

http://www.kreis-tuning.de/index.php?id=362&type=4

:)

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

markv schreef:Of je neemt een schakelbare:

http://www.kreis-tuning.de/index.php?id=362&type=4

:)

Mark
Echt zonde om je aparte uitlaat te vervangen door een uitlaat die veel auto's tegenwoordig hebben, aan elke kant een pijp (vindt ik dan) :lol:
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Ging me er niet om waar de uitlaat uikomt, maar dat er een schakelklep in zit. Waarschijnlijk kun je daarmee dus de demper buiten werking stellen. Dusja, als je echt herrie wilt hebben...

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2926
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Sjonnie en anita......... Je rijdt nu in een koffie-molen.... Daar zit heel wat tussen in.... :? Maar goed, ik heb gewoon geen zin in een dure sportuitlaat als er dan bijna geen geluid uit komt.... Een sportwagen heeft een mooi geluid en dat heeft ie standaard zeker niet :oops: ... Bedankt voor de serieuze antwoorden... Ik vind het gewoon moeilijk om zomaar een uitlaat te kopen en dan gaan hopen dat het is wat je zoekt. Daar vraag ik een antwoord op, geen vooroordeel... Dus wie kent een bovengemiddeld geluid, laat ik het zo maar noemen dan
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Steven,
Heb je dit topic al gelezen? Daar wordt je toch wel aardig wat wijzer van zou ik zeggen?

http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=402

groet,
Maikel
Afbeelding
Plaats reactie