Blitz from Belgium

Stel jezelf en je auto voor.
Gebruikersavatar
911Speedster
Actief lid
Berichten: 382
Lid geworden op: 17 apr 2009 6:46
Locatie: Antwerpse Kempen (Belgium)

Bericht door 911Speedster »

tijdens mijn zoektocht naar een Speedster eerder dit jaar ook nog een "nieuwe" gevonden in het Duits talige deel van Belgie.

Een Oranje, verder heb ik er helaas geen gegevens meer van.

Heb mijn #0911 in Heverlee gevonden, had alleen de ABS unit als recal gehad.
Maar deze garage heeft nog alle openstaande recalls (inclusief de distributie ketting/sproeier) op hun kosten vervangen/uitgevoerd. :thumbsup:
Ford S-max 2.0 TDI Afbeelding Speedster 2.2 #0911

who follows the herd, is walking in the dirt
Gebruikersavatar
911Speedster
Actief lid
Berichten: 382
Lid geworden op: 17 apr 2009 6:46
Locatie: Antwerpse Kempen (Belgium)

Bericht door 911Speedster »

Ik weet niet of ze nog te koop staan, maar beide mochten begin dit jaat voor €20.000 weg.
De rode heeft helemaal nog geen kilometers ~27km
De blauwe zat rond de 4000km

Maar ze hebben geen haast met het verkopen geloof ik.

Op de nodige vragen met betrekking tot de recalls heb ik nooit een antwoord gekregen.
Tijdens een bezoekje alleen tehoren gekregen dat waarschijnlijk allean de Airbags vervangen zijn.
Ford S-max 2.0 TDI Afbeelding Speedster 2.2 #0911

who follows the herd, is walking in the dirt
Gebruikersavatar
Sir_Bongiovi
Mega lid
Berichten: 986
Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
Contacteer:

Bericht door Sir_Bongiovi »

vandaag moest ik ter hoogte van hoogstraten mijn tachograaf op rust zetten en nog een halfuur pauze nemen voor ik naar Sint-Lenaerts reed. Dus besloot ik me maar aan het bedrijf naast de opel garage Barto te parkeren :D

Omdat je sprak dat daar een moonland kleurige speedster te koop stond; idd in het gebouw achteraan waar de 2dehands wagens staan zag ik in de verte een speedster staan. Spijtig genoeg leek de 2dehands showroom gesloten en waren de lichten niet aan. Je zal waarschijnlijk dat vooraan moeten vragen als je die showroom wil bekijken?
Hij zag er proper uit, in het donker toch :lol:
Blitz

Bericht door Blitz »

Sir_Bongiovi schreef:vandaag moest ik ter hoogte van hoogstraten mijn tachograaf op rust zetten en nog een halfuur pauze nemen voor ik naar Sint-Lenaerts reed. Dus besloot ik me maar aan het bedrijf naast de opel garage Barto te parkeren :D

Omdat je sprak dat daar een moonland kleurige speedster te koop stond; idd in het gebouw achteraan waar de 2dehands wagens staan zag ik in de verte een speedster staan. Spijtig genoeg leek de 2dehands showroom gesloten en waren de lichten niet aan. Je zal waarschijnlijk dat vooraan moeten vragen als je die showroom wil bekijken?
Hij zag er proper uit, in het donker toch :lol:

als de garage open is, is die showroom normaal ook open (zelfs smiddags is die meestal open, het kleine deurtje opzij is altijd open), maar ze vergeten die deur nogal eens los te maken :)
van ver is die speedster idd redelijk proper, maar als je er op 5m vandaan staat, zie je al dat die geel geweest is :(
Gebruikersavatar
Sir_Bongiovi
Mega lid
Berichten: 986
Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
Contacteer:

Bericht door Sir_Bongiovi »

het was rond de middag ja, de poort aan de rechterkant was gesloten dus ben ik langs links gegaan voorbij het magazijn en dan kom je op een parking vol wagens. Daar wat verder op mn rechterkant zag ik de showroom maar ze was dicht.
Gebruikersavatar
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1058
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
Locatie: Noorderkempen (België)

Bericht door sooike »

Normaal is die showroom van tweedehands Opels open, anders een verkoper erbij halen.
Volgens dat ze me verteld hebben staat die moonland 2.2 (met gele plekken) niet meer te koop, en de zonen van de baas rijden er nu mee als ze zin hebben. :lol:

Begin dit jaar was hij geel, heb ik hem gekocht (een bestelbon getekend), moonland als kleur gekozen, de "spuiter" heeft hem gespoten, en heb ik de moonlandspeedster geannuleerd wegens de slechte afwerking (rand voorklep nog geel, achterclam naast uitlaat nog geel wegens afplakken uitlaat, terwijl afspraak was dat achterclam gedemonteerd werd, stof in de verf, druppels in de blanke lak, e.d.).
Ook de polyester dorpel onderaan was gescheurd wegens "verkeerd optillen met de hefbrug" :shock:
Einfach nur ein nackter Sportler
Blitz

Bericht door Blitz »

sooike schreef:Normaal is die showroom van tweedehands Opels open, anders een verkoper erbij halen.
Volgens dat ze me verteld hebben staat die moonland 2.2 (met gele plekken) niet meer te koop, en de zonen van de baas rijden er nu mee als ze zin hebben. :lol:

Begin dit jaar was hij geel, heb ik hem gekocht (een bestelbon getekend), moonland als kleur gekozen, de "spuiter" heeft hem gespoten, en heb ik de moonlandspeedster geannuleerd wegens de slechte afwerking (rand voorklep nog geel, achterclam naast uitlaat nog geel wegens afplakken uitlaat, terwijl afspraak was dat achterclam gedemonteerd werd, stof in de verf, druppels in de blanke lak, e.d.).
Ook de polyester dorpel onderaan was gescheurd wegens "verkeerd optillen met de hefbrug" :shock:

ze weten daar niet goed wat ze willen... pas nadat jij hem geannuleerd had, vroeg ik prijs en kwam er ineens 3000€ bij "om de lak te bekostigen" :s ik heb toen gezegd dat ik er dat voor wil geven, maar dan moet de lak er wel deftig aanhangen en niet op de ene plaats nog gele vlakken en op de andere plaats druipers... en nu willen ze hem weer niet verkopen... rare toestand, maar enfin er zijn nog speedsters he :)
Gebruikersavatar
Sir_Bongiovi
Mega lid
Berichten: 986
Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
Contacteer:

Bericht door Sir_Bongiovi »

zo'n schoon opel garage en zo'n slecht werk afleveren :?
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Jeetje, hoe verkloot je een auto. Er zijn dus echt nog slechte spuiters die voor hun beroep spuiten... Hoop dat de schade van het optillen nog een beetje mee valt...
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Het zullen geen slechte spuiters zijn, maar als jij normaal geen plastic auto'tjes doet en een mickey mouse bedrag krijgt van een garagist om het te doen, zal het resultaat ernaar zijn.
Weinig kans dat die garagist er 3 mile voor op tafel wilde leggen.

Afbeelding
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Als de originele kleur nog te zien is doe je het echt slecht naar mijn idee. Als de prijs zo uitgeknepen is kan je het net zo goed niet doen, want je verdient er toch niets aan als spuiter + dat je slecht werk aflevert wat je naam ook niet ten goede komt.

Maar dat is mijn mening...

(ook plastic moet je toch wel fatsoenlijk kunnen spuiten, dat het er na een x aantal jaren niet meer uitziet is natuurlijk de ervaring en kennis. Maar stof in de lak zegt meer iets over de spuiter...)
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Blitz

Bericht door Blitz »

over dat stof in de lak, dat ligt niet altijd aan de spuiter, elke spuiter kan stof hebben, dat ligt aan zeer veel factoren. maar de spuiter waar we het over hebben is jammer genoeg idd geen goede spuiter. ik heb daar 3.5 jaar in de carrosserie gewerkt en heb daar heel wat meegemaakt. een complete auto in een andere kleur spuiten, toegegeven dat is niet makkelijk, maar zoveel fouten is gewoon teveel.
zelfs kleine herstellingen trokken op niets. ik heb meerdere keren meegemaakt dat hij zelfs een dom spiegelkapje een 2de en zelfs een 3de(!) keer moest spuiten omdat de lak niet gedekt was, vernis schraal, loper in de vernis... in mijn ogen ben je dan geen goede tot een slechte spuiter.
Gebruikersavatar
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1058
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
Locatie: Noorderkempen (België)

Bericht door sooike »

kan ik bevestigen :yes: ,

Ook de andere Opel modellen (metaal) trekken meestal op ni veel. Pas als je terug gaat voor de 2e of 3e keer, is het goed. Dat wordt dan meestal gratis opnieuw gespoten. Maar er zijn altijd klanten die de auto slecht gespoten meenemen.
En weten dat alle officiële Opel garages aan bepaalde kwaliteitsnormen moeten voldoen van Opel uit 8)
Einfach nur ein nackter Sportler
Blitz

Bericht door Blitz »

genoeg slechte reclame gemaakt voor desbetreffende garage. nu tijd voor goed nieuws ;)
gisteren ben ik weer naar een speedster gaan kijken en ik heb deze min of meer besteld :)

geel met grijze hardtop en zwarte softtop, 100% origineel, net geen 60.000km, eerste inschrijving 2006
het is er aan te zien dat deze diende als dagelijks gebruik, maar buiten die kleine gebruikerssporen is deze in perfecte staat. draait mooi, rijdt lekker, trekt niet opzij, nog nooit iets aan herspoten, .. perfect dus :)

ten vroegste kan ik hem op 2 januari gaan halen, dan kan de huidige eigenaar de speedster in 2010 nog fiscaal aftrekken. begin maart heeft hij zijn nieuwe auto, dus tussen begin jan en begin mrt is hij van mij :)
een juiste datum moeten we nog afspreken, zal een beetje van de verkoop van mijn astra afhangen... hoe sneller die weg is, des te sneller zal ik met de speedster rondcruizen :)

toevallig iemand van hier intresse?
astra g cabrio 1.6 100pk
overdreven maniakaal onderhouden :)
84.000km

cruise control, verwarmd leder, elektrische kap met afstandsbediening, alarm, windscherm, xenon
antenne weggewerkt, OPC voorbumper, KW schroefset, Borbet T 17x8 rondom met gepolierde rand, OPC grille, wiechers veerpootbrug, !Recaro OPC interieur in verwarmd leder!
Gebruikersavatar
vauxhall
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
Locatie: Beverlo

Bericht door vauxhall »

je gaat de luxe nog missen :wink:
veel succes met je aankoop!
Plaats reactie