Blitz from Belgium

Stel jezelf en je auto voor.
Blitz

Bericht door Blitz »

Dennizz schreef:Zo, dat geel komt lekker uit met dat grijs. Erg mooi. ik had graag ook een gele gehad, maarja blauw is ook niet slecht :D
Maar wat heb jij onzuinig gereden :lol: Je moet echt makkelijk 300 km halen voordat refill verschijnt :wink:
Scheurtje in de balk zie ik niet goed op de foto...
ik heb er zelfs nog niet mee gereden, dus kan ik ook niet onzuinig rijden he :)
het scheurtje valt idd niet echt hard op, maar het is er wel :( gelukkig aan de rechterdeur, die zal toch niet zo vaak open gaan :)
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Ik zou er geen carbonsticker maar echte 1.0mm dikke carbonplaat overheen lijmen (dunne dubbelzijdige tape).

En wat ik vaker gelezen heb: even een klein gaatje boren op het uiteinde van de scheur, zodat deze niet verder scheurt. Maar misschien dat een ervaringsdeskundige (ik heb gelukkig zelf nog geen scheur hoeven meemaken) daar nog wat aanvulling op kan geven ...

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1452
Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
Locatie: grobbendonk

Bericht door stefan »

veel plezier met je speedy(en wat duurt wachten lang he)












grt stefan & monia
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1924
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Blitz from Belgium

Bericht door S. Gonzales »

Welkom, hij ziet er netjes uit!
Ik heb een set carbonplaten (op maat) via ebay Engeland gekocht. Staat mooi, past perfect en scheelt je een hoop werk en tijd. In die tijd kun je beter een klusje voor een ander doen en op die manier sparen voor de mods die nog komen gaan (het houdt nooit op ;-))

Veel plezier ermee!
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Blitz

Bericht door Blitz »

heb je daar foto's van, S. Gonzales?

en het wachten duurt idd lang, maar ik denk dat het zo maar best is, met dit weer lijkt het me niet verstandig om met zo een auto te rijden, terwijl ik een voortrekker gewoon ben...
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Je hebt zo te zien nog een standaard speedster (als de voorbanden 175 breed zijn)
Dat betekend dat je eerder onderstuur zult krijgen als je wat wilder doet (de auto blijft rechtdoor gaan, terwijl je je stuur naar links of rechts draait), waardoor je bijna volautomatisch van de gas afgaat.
Als je de auto gewoon bent, is er kans dat dit stuk veiligheid een beetje irritant gaat worden.

Veel mensen willen dan ook bredere voorbanden, om net wat rapper door de bocht te kunnen.
205 breed is een populaire maat. Nadeel is dat je je onderstuur signaal daardoor kwijt raakt, en de auto eerder naar overstuur gaat (achterkant breekt uit)

De meeste verhalen van glijders die je in dit forum hebt gelezen, zijn mensen met 205 bandjes voor.
Een standaard speedster met gewone banden kun je rustig rijden in de herfst/winter, ook met slecht weer.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Pardon? Ik denk niet dat je die conclusie kan trekken.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Het 205 deel, of het slecht weer deel?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Manta79 »

Het is een mooie, lekker kleurtje !
"A je to !" #0047
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1924
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Blitz from Belgium

Bericht door S. Gonzales »

Blitz schreef:heb je daar foto's van, S. Gonzales...
Ja...ik waag een poging, mocht er straks niets te zien zijn dan moet ik me toch weer eens in de "How To" van MartinB verdiepen :oops: of ik stuur ze per email.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1924
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Blitz from Belgium

Bericht door S. Gonzales »

Je hebt inmiddels een foto (per postduif).
Je mag hem zelf op het forum plaatsen.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Smiley schreef:Het 205 deel, of het slecht weer deel?
Beide, Als je nu nog met de standaard banden door dit weer aan het rijden ben en je hebt ze niet al vervangen door een nieuwe set dan zul je niet ver komen.

Op de 205 band geeft in de zomer wel meer grip maar niet in de winter. Waarschijnlijk minder zelfs dan de 175 om dat er minder druk op staat.
Blitz

Bericht door Blitz »

wat voor banden er ook op liggen (bij mij idd de standaard 175) met dit weer is en blijft het gevaarlijk.. vorige week heb ik zelfs met mijn astra op een rotonde aan het driften geweest tegen 10 per uur, dus met een achtertrax wordt het zeker en vast oppassen...
ik heb daarnet trouwens een optie genomen op een corsa b 1.4 voor in de winter en met slecht weer mee te rijden. kwestie van veiligheid en van de speedster een beetje te sparen :) hoe minder ik met de speedster rij, hoe minder km's er bij komen en hoe langer de waarde min of meer blijft ;)
Gebruikersavatar
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1058
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
Locatie: Noorderkempen (België)

Bericht door sooike »

Geen slecht idee voor een andere 'winterauto'. :)

Mijn Speedster wordt ook niet gebruikt van november tot maart.
Van de verwarming die er in staat moet je niet te veel verwachten, en al heb ik er geen ervaring mee, maar ijs krabben aan de binnenkant van de voorruit, schijnt soms ook normaal te zijn. :roll:
Einfach nur ein nackter Sportler
Blitz

Bericht door Blitz »

ijs krabben aan de binnenkant heb ik bij mijn vorige corsa b gehad, maar volgens mij was dat omdat die ooit serieus in elkaar gezeten heeft. de cabrio is tot mijn grote verbazing vanbinne 100% water-en vochtvrij :)
maar de speedster zal in ieder geval altijd binnen staan, dus ijs zal er niet veel aankomen he :)
Plaats reactie