Pagina 1 van 2
Kilometerheffing
Geplaatst: 02 dec 2009 17:17
door ErikS
Op
autoweek.nl kan je nu bekijken hoeveel ct/km je gaat betalen en wat het omslagpunt is van de kilomaterheffing.
Voor een 2.0 Opel Speedster Turbo uit 2004 betaal je 3,1 ct/km (Omslagpunt: 8675km)
Voor een 2.2 Opel Speedster uit 2004 betaal je 3.6 ct/km (Omgslagpunt: 5670km)
Wat gaan jullie betalen?

Geplaatst: 02 dec 2009 18:10
door Richard
Lekker belangrijk!
Geplaatst: 02 dec 2009 18:36
door Sir_Bongiovi
Wat vinden jullie eigenlijk van de kilometerheffing? Gaat het wel effect hebben op het aantal km. dat jullie afleggen...
Sommige mensen zouden mss al sneller de fiets nemen.
Krijgen jullie daar in NL dan ook een 'zwarte doos' ingebouwd?
Geplaatst: 02 dec 2009 20:45
door TissiRS
Ik ga er echt niet minder om rijden, misschien dat het wat scheelt maar zeker niet veel.
Geplaatst: 02 dec 2009 21:15
door SteV6
Dat alles registrerende kastje is het allergrootste probleem. Onbegrensde bigbrother-mogelijkheden voor de overheid
SteV6
Geplaatst: 03 dec 2009 7:20
door Arno
SteV6 schreef:Dat alles registrerende kastje is het allergrootste probleem. Onbegrensde bigbrother-mogelijkheden voor de overheid
Ding!
Geen grotere boeven als de overheid, dus reken maar dat hier erg 'creatieve' toepassingen voor gevonden gaan worden..
Kastje ipv. (extra) heffing op de brandstof willen ze graag wegens:
- Differentiatie tarieven: 'u heeft een wite auto', 'u rijdt in de randstad', 'U rijd op de A13 tussen 08:15 en 08:16' en daarom betaalt U nu 3 euro/km...
- Gedetailleerde statistieken: 'U rijdt heel vaak tussen Rotterdam en Amsterdam', U betaalt een extra traject-heffing..
Maar..... Het heeft natuurlijk ook heeeeel interessante andere mogelijkheden voor de overheid!
- 'We hebben geconstateerd dat U op de volgende trajecten de maximum snelheid heeft overtreden..'
etc. etc. etc...
Zoals de engelsen als uitspraak hebben 'this is the thin edge of the wedge'. Natuurlijk wordt er nu gezegd "Nee hoor! Gaan we het echt niet voor gebruiken! Echt.. Vertrouw ons nu maar...". I don't think so..
Daarnaast.. De ervaring met (grote) automatiseringsprojecten en de overheid is over het algemeen bedroevend.
Als dit wordt ingevoerd en je kunt een gespecificeerde rekening krijgen, dan zou ik dat *zeker* doen, want ik vertrouw het systeem voor geen cent.. (en ik ben een IT'er

)
Bye, Arno.
Geplaatst: 03 dec 2009 8:21
door Piet
Weer een kostbare bureaucratie erbij en hebben ze geld nodig dan is de verleiding erg groot om km prijs te verhogen. Wat is tenslotte een cent.
De verleiding om de gegevens van dat kastje te gaan gebruiken voor andere zaken zijn ook levensgroot. Niet alleen door de overheid. Ik hoorde laatst iemand van een lease maatschappij roepen dat zij de gegevens ook erg interessant vonden.
Het komt eigenlijk neer of je vertrouwen hebt in de overheid. Ze tappen ons al af, bewaren je internet gedrag, de overheid vertrouwd haar burgers schijnbaar in ieder geval niet zo.
Maar goed, we hebben elke 4 jaar een keuze. Als er nu ook nog wat te kiezen was....
Geplaatst: 03 dec 2009 8:31
door rayz25
Ik vindt het een pluspunt laat maar komen ik vindt wel een marnier om steenrijk hiervan te worden. Net zoals de andere kaarten waar je zelf saldo op kan zetten.

Geplaatst: 03 dec 2009 8:47
door Dennizz
Ik betaal 220 euro voor mijn 2.2 wegenbelasting per jaar. Dat bedrag delen door 3,1 cent komt op nog geen 7.100 km per jaar. We hebben er nu 30k in gereden in 1,5 jaar. Ik ben dus wat uh... behoorlijk duurder uit, factor 3
Dat de BPM verdwijnt heb ik geen fluit aan. De speedster zal alleen maar goedkoper worden als je hem moet verkopen of als de verzekering uitkeert...
Ik snap dat de rijkere onder ons het allemaal geen bal kan schelen.
Die kopen nu een auto van 60.000 euro fabriek prijs (leuke versie van de Evora)
+ 40% (tarief 1 jan 2009) BPM = 24.000
+ 19% btw = 11.400
totaal 95.000 euro incl. btw en BPM
Straks kopen ze deze auto voor 71.400 euro en is die 24.000 euro goedkoper. Van die 24.000 euro kan je natuurlijk wel lekker die km-heffing van financieren...
Wat heb ik er aan als ik een 8 jaar oude auto koop voor 5, 10 of 15k euro?
Ik vind de huidige situatie wel oke. Je koopt zelf een auto en dat is niet verplicht dus een eigen keuze. Dan kan je nog kiezen uit tal van auto`s waarvan de wegenbelasting van 200 euro per jaar tot een paar duizend euro per jaar is.
Als je er niet in rijdt, hoef je hem ook toch niet te kopen?
Als je er 1 voor je werk nodig hebt, zit dat in je functie (en dus loon). Anders heb je een baan te ver weg gekozen...
Ik ga maar weer eens naar school toe, met diploma ziet het leven er veel rooskleuriger uit

Geplaatst: 03 dec 2009 11:03
door allen
Nou, de Evora lijkt me tzt wel wat als de bpm daadwerkelijk weg is.
Denk dat er wat vergeten wordt. De auto's zijn in NL kunstmatig laag geprijsd ivm de bpm. Maw, de netto prijzen zullen tzt gewoon weer stijgen. Auto rijden wordt simpelweg een klap duurder. Zakelijk zal ik er geen kilometer minder om rijden, dus hogere kosten, maar ook minder winst.
Privé gezien heb ik toch al niets meer met NL en kan ook wel via België naar Duitsland.

Geplaatst: 03 dec 2009 18:06
door Spiky
Het systeem zoals we nu kennen is prima. Wie veel rijdt moet vaak tanken, dus accijns betalen. Heb je een milieuvriendelijke auto dan betaal je minder. Bij bv een Hummer betaal je meer. De vervuiler betaalt en je hoeft geen peperduur systeem op poten te zetten en te onderhouden.
Maar hebben jullie op tv ook het kastje gezien wat de test auto achter de voorruit had zitten. Moet er toch niet aan denken dat zo'n ding bij onze Speedster achter de voorruit komt. Ziet er niet uit maar ontneemt toch ook het zicht. In dit kader ook, wie gaat dit soort kastjes inbouwen. Je eigen garage?
Ook is nog niet alles duidelijk. Betaal je ook als je rondjes rijdt op Zandvoort?
Hoop werkelijk dat dit niet doorgaat.
Spiky

Geplaatst: 03 dec 2009 23:00
door Smiley
Spiky schreef:
Ook is nog niet alles duidelijk. Betaal je ook als je rondjes rijdt op Zandvoort?
Pas nog wat van gelezen. Ja!
Ook eigen terrein. Ga jij rondjes rijden om je eigen huis, dan ga je betalen.
Geplaatst: 04 dec 2009 12:39
door Herman
Deleted
Geplaatst: 04 dec 2009 12:59
door Gerard
Tuurlijk zijn we straks de Sjaak.
Die 4 miljard die ze willen besparen op de AOW, mag je lekker werken tot je 67ste, hebben ze al vrolijk in dit project gestopt en de teller loopt nog.
De netto autoprijzen in Nederland zijn de laagste in Europa door die fijne BPM die er overheen gaat. Als straks de BPM wegvalt gaan die nettoprijzen echt wel omhoog. Lijkt dus ook mooier dan het is.
En dan de provincies nog die toch hun centen willen hebben en een overheid die ons 24/7 in de gaten kan houden.
Alle alarmbellen moeten nu toch wel af gaan.
Geplaatst: 04 dec 2009 13:13
door Smiley
Daarom wordt dit ook over de verkiezingen heengetrokken.
Hier hebben zo veel ministers zich al aan gebrand, dat het prijsschieten wordt bij de verkiezingen.
Niks zo makkelijk als voor de overige partijen dit in 2011/2012 als schietschijf te gebruiken.
Komt er nooit door, met die rechtse wind die gaat waaien.