Frankie, orienteren op een Speedster

Stel jezelf en je auto voor.
frankie
Nieuw lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 dec 2009 21:01
Locatie: Alphen a/d Rijn

Frankie, orienteren op een Speedster

Bericht door frankie »

Hoi 8),

Weer een nieuwe :lol:

Frank hier, 32 jaar. Momenteel rijd ik een 147 GTA. Zo ongeveer de tegenpool van een Speedster :roll:, i.p.v. weinig gewicht met relatief "lichte" motor, beetje zwaar met flink wat cc's en pk's :lol:

De bedoeling is dat deze ergens volgend jaar vervangen gaat worden door waarschijnlijk de nieuw Alfa Giulietta als daily met daarbij nog een echte fun auto. Maatje van me heeft een Elise S1, dat heeft me doen besluiten ook een dergelijke auto te willen. De Speedster 2.2 (Turbo vind ik te "heftig") staat met stip op 1 op het verlanglijstje. Vind de agressieve belijning van de Speedster leuker dan het ronde van een S1, daarbij biedt de 2.2 veel potentieel en is een Speedster volgens mij een fractie comfortabeler dan een Elise, dat past beter bij mij.

Dus voorlopig spit ik het forum door, op zoek naar alle mogelijkheden en onmogelijkheden. :roll:
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Welkom,

Het wordt wel gezellig druk hier in de buurt :D Had je nog een speciale kleur in gedachten?
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
frankie
Nieuw lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 dec 2009 21:01
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door frankie »

Kleur? Zwart vind ik tof, blauw ook, zilver kan, of oranje. Hehe, dat is in ieder geval keuze genoeg niet?

De enige kleuren die het voor mij niet helemaal doen, zijn rood, geel en BRG, alhoewel ik hier dan vervolgens toch wel gave Speedster voorbij zie komen in die kleuren...
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Welkom.

Hier kun je alle kleuren bekijken:
http://speedster1749.com/uk/technical/exterior.html

Volgens mijn databaseje zijn de 2.2 kleuren in NL:

63 x zilver
33 x blauw
23 x zwart
22 x rood
10 x oranje
10 x geel
6 x groen
2 x lichtblauw

Een felle kleur helpt je wel op te vallen. Het is een vreselijk laag auto'tje en als er een X5 voor je zit, heb je dikke kans dat hij je niet eens ziet.

Toch vindt ik rood een van de mooiste:
http://www.autogespot.com/nl/item/4437/ ... sters.html
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
frankie
Nieuw lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 dec 2009 21:01
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door frankie »

Mooi overzicht van de exterieur kleuren, meteen mijn favorieten bepaald:

Black, Silver, Mandarin en Europa Blue 8). Het Moonland van de turbo vind ik trouwens ook echt een gave kleur.
Gebruikersavatar
martinb
Mega lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 30 mar 2009 9:53

Bericht door martinb »

Binnenkort dus misschien een 2de speedster in Alphen.
Welkom en mocht je eens mee willen rijden in een speedster dan is dat geen problem. Het is weliswaar een 2.2 maar dan met turbo.

gr, MartinB
Afbeelding wellicht een bekende plek.
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

De bodydelen van de speedster zijn alleen aan de buitenkanten gespoten.
Als je kleur belangrijk vindt, kun je ook een respray in kleur naar wens doen natuurlijk.

Focus niet teveel op de kleur, het spuitwerk en de naden bij een speedster. Omdat de bodydelen moeilijk goed te repareren zijn, heeft de verzekering in het verleden vaak de complete voor of achterclam vervangen.
Je zult dus veel auto's (ik durf gerust 80% te noemen) zien die al dan niet deels opnieuw gespoten zijn.
Niet iets om je direct druk over te maken.

Dit alu auto'tje is belangrijker op de delen die je niet ziet, namelijk het frame. Voor aankoop laten controleren. Dat deel is namelijk NIET te repareren.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
frankie
Nieuw lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 dec 2009 21:01
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door frankie »

Hey Martin,

Bedankt voor je aanbod, als het zover is hoor je van me!

Foto met de "ptt" toren op de achtergrond, zo te zien gemaakt vanaf de Rijnhaven kade. Vroeger toen ik nog klein was, kon je nog wel eens schaatsen op de Rijnhaven, of zomers met een zelfgemaakt vlotje op "varen" :roll: :lol:
frankie
Nieuw lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 dec 2009 21:01
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door frankie »

Smiley schreef:De bodydelen van de speedster zijn alleen aan de buitenkanten gespoten.
Als je kleur belangrijk vindt, kun je ook een respray in kleur naar wens doen natuurlijk.

Focus niet teveel op de kleur, het spuitwerk en de naden bij een speedster. Omdat de bodydelen moeilijk goed te repareren zijn, heeft de verzekering in het verleden vaak de complete voor of achterclam vervangen.
Je zult dus veel auto's (ik durf gerust 80% te noemen) zien die al dan niet deels opnieuw gespoten zijn.
Niet iets om je direct druk over te maken.

Dit alu auto'tje is belangrijker op de delen die je niet ziet, namelijk het frame. Voor aankoop laten controleren. Dat deel is namelijk NIET te repareren.
Dat is hetzelfde principe als bij de Elises. Schade aan de clams: geen punt, schade aan het verlijmde chassis: vergeet het maar. Goed om te weten natuurlijk.

Maar zoals ik hierboven vermeld, echt vast aan 1 kleur zit ik niet. Kijk, zilver is op zich een beetje anonieme kleur, maar met een paar zwarte velgen eronder is het meteen een heel ander beeld. Dus de kleur is voor mij niet echt bepalend, het moet gewoon een strakke speedster zijn, daar heb ik veel meer aan....
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Je kunt er anders kapitalen aan kapot om hem naar je zin te maken.
Hier kun je eens lekker kwijlen:
http://www.lotuscars.se/type116/rbf/major.php
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
frankie
Nieuw lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 dec 2009 21:01
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door frankie »

Hehe, lekkere sites allemaal, heb voor de 147 GTA een Mini Cooper S gehad, nou daar kon je je ook lekker uitleven wat modificaties en upgrades betreft :lol:

Echt bodykits ben ik geen fan van, maar heb al wat dingetjes hoor :roll:

Zwarte velgen (afhankelijk van de exterieurkleur)
Logo's eraf, inclusief middenbalk front
Interieur wat alu accenten
Remmen upgrade (schijven en blokken, Pagid)
Onderstel (setje nitron's ofzo)
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Ik hoor het al, je bent al redelijk op de hoogste van de moetjes bij een speedster :wink:

Succes met de zoektocht.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
frankie
Nieuw lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 dec 2009 21:01
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door frankie »

Had al wat gelezen hier :P
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
frankie
Nieuw lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 dec 2009 21:01
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door frankie »

Hehe, die maat van me met z'n Elise S1 vindt het nu al een nep-Lotus...Laat staan dan :roll: :roll:
Plaats reactie