Hoe zit jouw scangauge ingebouwd?

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1924
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Hoe zit jouw scangauge

Bericht door S. Gonzales »

Mijn Speedster geeft iid ook heel, heel af en toe een hik. Ik wist niet dat het verband hield met de Scangauge. Bedankt voor de tip, dan stel ik hem iig zo in dat er niet teveel van gevraagd wordt want ik houd hem wel continu aangesloten.
Na de 2,4 ombouw nog geen hik gehad, de auto dan hè :D
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Vele reacties :D Een hik in m`n Speedster wil ik zeker niet, ik heb geen behoefte aan nog meer elektrische "storingetjes" :lol:

Niemand die zoiets heeft? Dit is natuurlijk niet handig, je schopt er nu tegen aan. Hij moet er wel echt inzitten... Nadeel: je moet gaan verbouwen in het plastic. Maar zit wel onopvallend daar en meeneem proof. Ook heb je geen last van zonlicht denk ik.
Het is alleen niet dat je er met 1 oogopslag op kijkt (is dat ook nodig..), je moet naar beneden kijken.
Afbeelding

Deze oplossing vind ik denk het mooist (zoals Maik, alleen dan in het dashbord), maar dat is wel voor altijd dan. Ik zou hem dan alleen iets anders inbouwen, zodat je precies recht/haaks op het schermpje kijkt qua ooghoogte. Zoals die nu staat, zie je het scherm het best als je naast de auto staat :lol:
Afbeelding

Ik ben niet zo heel lang en kan alles goed op de tellers zien. Ik heb hem dus niet perse nodig, alleen bij storingen en verder is het geinig.

Hij zal bij mij dus voornamelijk uit staan. Inlaat temperatuur is alleen leuk bij starten, daarna klopt die al niet meer. Tenminste als ik hem gebruik om de buitentemperatuur te willen weten.
Ook het verbruik in liters per 100 km hoef ik niet constant te zien. Boeit mij niet zo om dat real-time te meten, hoewel ik wel altijd even bereken bij de pomp wat ik gemiddeld heb gedaan.

Dingen die ik eigenlijk wel real-time zou "willen" zien is: buitentemperatuur, olie temperatuur, tijd. Al die zaken zitten er juist weer niet op :roll:

Info die ik niet direct wil zien, wil ik dus ook niet in mijn directe gezichtsveld, dat is alleen maar afleiding, zeker als er lampjes naar je toe schijnen, wat zicht verminderd.
Nog maar een paar nachten over slapen, maar denk dat die in het opbergvakje komt, die je toch nooit gebruikt.
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Ik had het met velcro ook aan de bestuurderskant, maar precies dat de bovenkant van de scangauge en de onderzijde van het aflegvakje uitgelijnd stond. Kon ik m'n portemonee daar in proppen zonder dat deze steeds uit het vakje donderde. De kabel had ik daarna met tie wraps vast gemaakt aan de gaatje onder het dashboard.
Caterham => Britse degelijkheid...
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2358
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Re: Hoe zit jouw scangauge ingebouwd?

Bericht door gertje »

Na een maand te hebben rondgereden zonder problemen met de scangauge. Heeft de speedster sinds een week de hik zoals hier beschreven.

Kan dit kwaad aan de ecu? Best afkoppelen en alleen gebruiken als je hem nodig hebt?
30/08/14 meet and greet.
Gebruikersavatar
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1452
Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
Locatie: grobbendonk

Re: Hoe zit jouw scangauge ingebouwd?

Bericht door stefan »

is gekend gert...maar kan geen kwaad voor je ecu ... grtzzzzz
grasmaaiers..enz
Plaats reactie