Pagina 1 van 1
Hard trillen bij stationair toerental
Geplaatst: 19 dec 2009 9:42
door Denthrax
Sinds kort begint mijn wagen enorm hard te trillen bij stationair draaien. Net alsof ik op een onverharde weg aan het rijden ben. Wanneer ik licht op het gas ga is het meteen weg.
Iemand een idee wat dit kan zijn? Motorsteunen bij deze temperaturen?
Geplaatst: 19 dec 2009 10:16
door Piet
Heb je misschien deze dingen
http://www.verboom.net/projects/speedst ... index.html
Dat wilt wel eens de door jouw beschreven trillingen zorgen.
Geplaatst: 19 dec 2009 10:30
door Denthrax
Voor zover ik weet zijn het nog de originele rubbers en zitten deze mounts er niet op.
Misschien hebben de rubbers wat last van de vrieskoude (het is hier momenteel -5!)? Toen ik gisteren de wagen startte in de garage liep hij normaal. Pas na enkele kilometers rijden kreeg ik het harde getril aan elk roodlicht.
Geplaatst: 19 dec 2009 12:28
door Maik
Loopt je motor misschien op 3 pitten bij stationair? Zou een ontstekingsprobleem kunnen zijn. Bobine nog helemaal 100%
Geplaatst: 19 dec 2009 13:04
door Denthrax
Nu je zegt op 3 pitten lopen..
Ik verdenk nu een probleem te weiten aan de recent geplaatste 2.4 inlaat. Sinds de plaatsing heb ik alles bij elkaar nog geen 75km gereden. De ECU zou nu toch al uit de leermodus moeten zijn? Het is ook maar sinds gisteren dat hij stationair raar doet bij warme motor. Bij de eerste rit na de 2.4 montage liep hij stationair perfect.
Ik controleer deze namiddag nog even alles wat met de 2.4 inlaat te maken heeft.
Geplaatst: 19 dec 2009 17:19
door stefan
hey
even een vraag(heb je de bobbel afgezaagd bij het 2.4 sp stuk?)
bij mij was de lijm gelost en ging die ook precies op 3 poten lopen
maar zoals maik zegt kan het ook de ontsteking zijn
grt stefan
Geplaatst: 19 dec 2009 18:09
door Denthrax
Nie die zit er nog op bij mij. Ik heb bij mij de dremel wat harder op de alternator gezet.
Geplaatst: 19 dec 2009 21:04
door Manta79
vacuumslang nog vast ?
Geplaatst: 20 dec 2009 11:54
door Denthrax
Wat is het normale stationaire toerental van onze Speedster? Ik heb een vermoeden dat hij iets te traag loopt. Hij zit meestal rond de 750RPM
Geplaatst: 20 dec 2009 14:51
door SteV6
De mijne loopt 800-820 rpm (en de Leon V6 met 660-680 rpm).
SteV6
Geplaatst: 21 dec 2009 10:20
door markv
De ECU regelt standaard naar 800rpm.
En inderdaad als er ergens een lekkage zit dan kan het natuurlijk best wel fout gaat met stationair lopen..
Mark
Geplaatst: 21 dec 2009 16:28
door tibby
Mss ook zonder dat je het weet andere nokken geplaatst????

Ik zit met juist hetzelfde probleem 750tr/min trillende sigaar.

Geplaatst: 21 dec 2009 20:10
door Denthrax
Ondertussen is het trillen iets minder geworden. Misschien toch de ECU die nog niet optimaal was na de 2.4 manifold install.
De nieuwe vacuum slang is er wel een voor radiatoren. De verkoper melde mij dat dit hetzelfde type slang is (als was de diameter iets kleiner). Zou deze het probleem kunnen vormen?
@ Tibby, toen ik de Speedster kocht was hij (bij mijn weten) 100% standaard. het zou wel tof zijn moest ik nu tot de vaststelling komen dat er bvb piper cams inzitten

Geplaatst: 21 dec 2009 22:36
door Exmantaa
Denthrax schreef:
De nieuwe vacuum slang is er wel een voor radiatoren. De verkoper melde mij dat dit hetzelfde type slang is (als was de diameter iets kleiner). Zou deze het probleem kunnen vormen?


Zeker weten dat dit goed gaat?? Meestal is waterslang een stuk slapper. Als dat straks door de onderdruk inklapt dan heb je geen rembekrachtiger meer... Effe checken!