kapotte lichtschakelaar - gebruik airco schakelaar

Alle overige technische zaken.
atc
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 aug 2008 19:02
Locatie: Zwolle

kapotte lichtschakelaar - gebruik airco schakelaar

Bericht door atc »

Hallo,
vrijdagavond begaf mijn lichtschakelaar - dimlicht het. Gelukkig waren we op pad met 2 auto's. Zaterdagochtend het beschermplaatje eraf gehaald (helaas heb je wel weer dubbelzijdig tape nodig ..) en de schakelaars eruit gehaald. Ik wilde in eerste instantie tijdelijk wisselen met de schakelaar van het stadslicht, echter deze begaf het ook!
Toen maar de schakelaar voor de mistlampen gebruikt (heeft dezelfde aansluiting).

Op zoek naar nieuwe schakelaars - kwam ik eerst bij de dealer, echter deze rekende ong. 40 euro per schakelaar. Toen nog even gezocht op de forum's (zowel ned als uk). Hierop staat dat ook de airco schakelaar van een opel vectra b past.
Nu zijn er echter 2 type's met de artikelnummers:
1846343
1240067
Beide kosten rond de 19 euro per stuk (stuk goedkoper :) )
Je kunt het "kapje" v/d schakelaar uitwisselen.

Weet iemand welke schakelaar nr. ik moet gebruiken??

groet, AtC
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Bij de Speedster heb je ook 2 soorten. De 1 kost 43 euro en de andere 23 euro... Ik moet ze ook vervangen, maar wacht eigenlijk tot iemand de tip geeft: joh, je moet die hebben voor 4 euro per stuk :lol:

Kan je helaas dus niet helpen...
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Blitz

Bericht door Blitz »

al eens bij lotus geinformeerd? vele onderdelen (die overigens hetzelfde zijn als bij opel) zijn daar goedkoper
atc
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 aug 2008 19:02
Locatie: Zwolle

Bericht door atc »

Dank voor de reacties.
Heb nog niet geinformeerd bij Lotus.

Misschien laat ik beide knoppen wel binnen komen om te kijken welke past.

Wordt vervolgd!

groet, AtC
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Ben benieuwd :D
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
atc
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 aug 2008 19:02
Locatie: Zwolle

Bericht door atc »

Ik had inmiddels de bestelling gedaan bij de zwolse opel dealer smit&co.
Hier konden ze direct al vertellen dat het juiste artikelnummer 1846343 is (airco schakelaar vectra b).

Vandaag 2 stuks opgehaald.
Kosten vallen mee => kosten 15,95 ex btw per stuk.
Dit is een heel verschil met de 38,00 voor de originele lichtschakelaar voor de speedster.

Voor gebruik moet je alleen het bovenste "kapje" verwisselen (let wel op dat je het kleine veertje niet laat wegspringen ...).

groet, AtC
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Thanx :!:

Dit is het knopje voor het dimlicht toch?
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
atc
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 aug 2008 19:02
Locatie: Zwolle

Bericht door atc »

knopje past op de volgende knoppen:

dimlicht
stadslicht
mistlampen

groet, AtC
Gebruikersavatar
12Esc
Mega lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:06

Bericht door 12Esc »

Misschien een goed idee om eens een lijstje te maken met onderdelen van de speedster en welke alternatieve onderdelen hiervoor beschikbaar zijn.
Volgens mij komen antenne en richtingaanwijzerhendel van een corsa en de verlichtingsknoppen dus van een vectra. Zo zijn er vast nog meer.
Iemand?
Gebruikersavatar
robertsabee
Actief lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 07 feb 2009 16:02
Locatie: Noord-Holland

lichtschakelaar kapot

Bericht door robertsabee »

gisteren gingen er twee lichtschakelaars kapot, die van het mistachterlicht en van het dimlicht. lastig open te maken zonder schade, maar zojuist een heel klein gaatje ingeboord en W40 naar binnen gespoten. voorlopig doen ze het weer prima
Blitz

Bericht door Blitz »

12Esc schreef:Misschien een goed idee om eens een lijstje te maken met onderdelen van de speedster en welke alternatieve onderdelen hiervoor beschikbaar zijn.
Volgens mij komen antenne en richtingaanwijzerhendel van een corsa en de verlichtingsknoppen dus van een vectra. Zo zijn er vast nog meer.
Iemand?
mss een late reactie hierop, maar de antenne is bij zo goed als elke Opel dezelfde, de richtingaanwijzer- en ruitewisserhendels zijn identiek als die van de corsa b, astra g, zafira a, vectra b en ik zal er wss nog wel enkelen vergeten. de zijpinkers zijn trouwes ook dezelfde als die van de astra g en zafira a. die van een corsa b zijn anders van vorm, maar passen ook ;)
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2355
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Bericht door gertje »

merci

had juist hetzelfde probleem voor de garagist kon er niet tegen dat ik dit beter wist dan hem :D
kon er waarschijnlijk ook minder op verdienen
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Antenne moet je gewoon even bij rijsbergen/halfords halen voor minder dan 10 euro. Dan heb je er 1 van 10 cm ipv 1 meter :wink:
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Dennizz schreef:Antenne moet je gewoon even bij rijsbergen/halfords halen voor minder dan 10 euro. Dan heb je er 1 van 10 cm ipv 1 meter :wink:
Ik wilde zo'n korte hebben, maar een sting bee heeft waardeloze ontvangst.
De korte versie van onze antenne heb ik nog niet te koop gevonden.
(wel gezien op auto's, dus hij moet bestaan)
Laatst gewijzigd door Smiley op 07 nov 2010 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Nou,

Al mijn schakelaartjes zijn ook gesloopt :evil: Vanwege die onzinnige APK keuring heeft de monteur op al die knoppen zitten rammen ...
Daar kwam ik vandaag achter bij het vervangen van de 25A zekering van het dimlicht die (tijdens (?) of) net na de APKkeuring de geest gaf.

Lekker is dat. Ze liggen nu even op boven de kachel op temperatuur te komen, misschien dat dat helpt.

Veroorzaakt WD40 kortsluiting? Want anders spuit ik er ook nog eerst een beetje in voordat ik naar de dealer ga voor die Vectra-airco-schakelaars.


SteV6
S4 Avant
Plaats reactie