Autoverlichting in Leds

Weetjes en tips voor onze auto.
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Autoverlichting in Leds

Bericht door Manta79 »

Ik was op zoek naar de T4W/BA9S lampjes die meebranden in het grootlicht huis in Xenon 6000K kleur. Ik heb namelijk een Xenon H1 6000K kit gekocht die ik binnenkort in ga bouwen.
Ik ontdekte dat er 1W led versies zijn met een 6000K Xenon kleur ! Dus besteld op Ebay. Verder gezocht...
ook op Ebay..
2 x W5W/T10 zijkant auto knipperlichten in led uitvoering 1W led

4 x PY21W oranje 36 led (BAU15S) knipperlichten, (versprongen pinnen op 120 graden) + 2 stuks "12V/21W" parallel balast weerstanden.

De balastweerstanden zijn nodig voor de knippersnelheid en bij auto's met lichtcontrole.
In de speedster zijn twee voldoende om de knipperautomaat normaal te doen knipperen. Deze koppel je aan de L+R voor of L+R achter knipperlichten (parallel), deze weerstanden worden behoorlijk warm.

1 x interieur verlichting festoon 42mm met 8 xenon kleur leds
2 x P21/5W BAY15D, stad/remlicht rood ook in 36 led uitvoering
2 x 1156/382 BA15S 24 witte leds achteruitrij + mistlicht
2 x Festoon 36mm 8 Led xenon 6000K kleur nummerplaatverlichting
2 x H3 met 8 Led 6000K tbv breedstralers onder in de Speester neus


Meteen doorgezocht, bij www.dealextreame.com verkopen ze een H7 grootlicht met 18 felle xenon kleurige leds.
Ik denk dat de bovenstaande allemaal prima werken, ik heb er een aantal ook in de woon/werk scooter zitten. Maar ik ben erg benieuwd naar de H7 in leduitvoering of dit werkelijk grootlicht geeft.

Wanneer het binnen is ga ik gelijk beginnen met de inbouw en laat de resultaten weten en zien.
Laatst gewijzigd door Manta79 op 02 jul 2011 18:53, 6 keer totaal gewijzigd.
"A je to !" #0047
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Ik ben heel benieuwd naar jouw ervaring met die achterlicht/remlicht LEDs ... scheelt smelten van de behuizing, mits ze voldoende licht afgeven.

Ik heb een keer wat van de Halfords (ja dom, ik weet het) geprobeerd, maar een waxinelichtje gaf meer licht, dus levensgevaarlijk.
Manta79 schreef: bij www.dealextreame.com
Ik neem aan dat je dit bedoeld: http://www.dealextreme.com/products.dx/ ... 712~page.1


SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Manta79 »

Yep dat spul, het stads/remlicht is mega-fel, je ziet vlekken voor je ogen zo fel als het is bij remmen, zoals ik al zei zit deze achterop mijn woon/werk scooter en op een kennis zijn motorfiets die ermee bij de rdw is geweest voor een kenteken. Het zijn ook 36 leds die branden en feller gaan branden bij remmen.
Op die pagina van jouw URL staat ook de H7, die heb ik alleen besteld bij dealextreme, dealextreme duurt meestal een week of 3 tot 4 en die H7 grootlicht straler heeft niet veel haast.
Daarom heb ik de rest op Ebay besteld, dat is wat sneller, maar ook wat duurder.

Nog een tip.

ga naar http://www.ebay.com.hk

de HongKong Ebay, klik op English Beta en zoek daar wat je wilt, zet wat je zoekt daar in je favorieten en regel de rest via de ebay.nl

Het is schrikbarend hoe goedkoop het daar soms is.... en ik bestelde in 5 jaar een stuk of 200 dingen, die allemaal aankomen.


de HK ebay spulletjes worden niet altijd geindexeerd opgenomen in .nl of .com
"A je to !" #0047
Gebruikersavatar
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1525
Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
Locatie: Hoogerheide

Bericht door Pascal »

Ben benieuwd naar het eind resultaat.
Ik heb momenteel de T4W/BA9S leds samen met mijn xenons gekombineerd
En moet zeggen dat het er wel strak uit ziet alles zo in 1 kleur. :wink:
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Manta79 »

binnenverlichting

Afbeelding

nummerplaat

Afbeelding

Xenon

Afbeelding

H7 grootlicht in gloeidraad

Afbeelding

H7 led

Afbeelding

H7 led grootlicht (lijkt weinig, maar in het donker superfel)

Afbeelding

H3 breedstraler in de onderzijde (gloei)

Afbeelding

H3 breedstraler in de onderzijde Led 6000K (ik heb de + en - draad moeten omwisselen, knippen, solderen, krimpkousje)

Afbeelding

Knipperlicht zijkant

Afbeelding

knipperlicht voorzijde

Afbeelding

stadlichtje T4W

Afbeelding

Afbeelding

Achteruitrijlicht (veel licht !)

Afbeelding

achteruitrij + knipper + stadslicht/geen rem ingedrukt

Afbeelding

achteruitrij + knipper + stadslicht/rem ingedrukt (groot verschil in het echt met foto hierboven)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Manta79 op 13 jan 2010 21:27, 4 keer totaal gewijzigd.
"A je to !" #0047
Gebruikersavatar
martinb
Mega lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 30 mar 2009 9:53

Bericht door martinb »

Ziet er erg goed uit moet ik zeggen. Ben het nu toch ook van plan.
En die verstralers onder de voorclam? ben benieuwd. Dus kom maar op met die foto's.
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1924
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

autoverlichting in leds

Bericht door S. Gonzales »

Vanmorgen in de rechterkoplamp een 6000k stadslicht ledje gemonteerd. In de linker ging het probleemloos (wat zou er ook mis kunnen gaan). Helaas wilde die niet branden.... volgende ledlampje.....ook niet....nog een geprobeerd....niets. Even gemeten...spanning prima..."gewoon" lampje getest...doet het. Ggrrrr...... Ineens ging mij een lichtje op:idea:, het is een diode dus.....draadjes aan de fitting verwisseld en hoppa!
Mocht iemand hetzelfde overkomen, scheelt dat weer zoeken.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
vauxhall
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
Locatie: Beverlo

Bericht door vauxhall »

die xenon kit is dat nu zo fel als bv een mercedes met origineel xenonlicht?
wat kost hééél de set binnen- en buitenverlichting leds en xenon?
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Re: autoverlichting in leds

Bericht door Manta79 »

S. Gonzales schreef:Vanmorgen in de rechterkoplamp een 6000k stadslicht ledje gemonteerd. In de linker ging het probleemloos (wat zou er ook mis kunnen gaan). Helaas wilde die niet branden.... volgende ledlampje.....ook niet....nog een geprobeerd....niets. Even gemeten...spanning prima..."gewoon" lampje getest...doet het. Ggrrrr...... Ineens ging mij een lichtje op:idea:, het is een diode dus.....draadjes aan de fitting verwisseld en hoppa!
Mocht iemand hetzelfde overkomen, scheelt dat weer zoeken.
Dat was ik even vergeten te vertellen, dat had ik ook ontdekt....
"A je to !" #0047
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Manta79 »

vauxhall schreef:die xenon kit is dat nu zo fel als bv een mercedes met origineel xenonlicht?
wat kost hééél de set binnen- en buitenverlichting leds en xenon?
Met een beetje Ebay mazzel en goed zoeken kan je rond de 100 euro voor alles klaar zijn.
"A je to !" #0047
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

vauxhall schreef:die xenon kit is dat nu zo fel als bv een mercedes met origineel xenonlicht?
wat kost hééél de set binnen- en buitenverlichting leds en xenon?
Aftermarket Xenon zal meestal net zo fel zijn als de door jou aangehaalde Mercedes. Zorg er wel voor dat als je een set gaat aanschaffen dat je de kleurtemperatuur ergens tussen de 4000 en 6500 Kelvin kiest. Ga je voor 8000K of hoger, dan rijdt dat zeer vermoeiend.
Ook voor Xenons geldt alle waar naar zijn geld. Hoe goedkoper het setje hoe matiger de kwaltiteit. Niet alleen qua levensduur, maar ook qua brandpunt van de gasontladingslamp zelf. Dat laatste maakt in de Speedster niet zo heel veel uit omdat het een projectorunit is, maar bij een spiegelunit krijg je uitermate veel irritant strooilicht voor de overige weggebruikers. Setjes van Pilot of Target Xenon hebben een goede levensduur en een goede kwaliteit. Waarbij Target op eenzame hoogte staat. Mijn sets heb ik gekocht bij KEW.

Ik heb de afgelopen 7 jaar aardig wat setjes ingebouwd, van Meccatune tot Target. In mijn Speedster heb ik Hella zitten en in de Leon die van Target, waarbij de eerste set ruim 5 (!) jaar is meegegaan voordat de lampen op waren (150.000km).

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1058
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
Locatie: Noorderkempen (België)

Bericht door sooike »

Gelukzakken zijn jullie, noorderburen. :)

Als wij Belgen xenonlampen steken, we worden voor een controle tegengehouden, politie steld vast dat we geen koplampsproeiers hebben (wat steeds standaard is bij xenon), hebben we de keuze, of ter plaatse de wagen achterlaten, of ter plaatse de xenon uitbouwen :evil:
Einfach nur ein nackter Sportler
Gebruikersavatar
martinb
Mega lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 30 mar 2009 9:53

Bericht door martinb »

Verstraler of mistlamp?
in ieder geval ziet het er mooi uit. Kun je deze ook makkelijk vervangen? hoe kom je er eigenlijk bij?
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

martinb schreef:Verstraler of mistlamp?
Bij de Speedster aan de onderkant zijn het mistlampen/breedstralers.

Elises hebben optioneel in de grille extra ver-stralers die tegelijk met grootlicht aan gaan (geen aparte knop).

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
vlieger
Actief lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:18
Locatie: Noord-Brabant

Bericht door vlieger »

Manta79 schreef:Yep dat spul, het stads/remlicht is mega-fel, je ziet vlekken voor je ogen zo fel als het is bij remmen, zoals ik al zei zit deze achterop mijn woon/werk scooter en op een kennis zijn motorfiets die ermee bij de rdw is geweest voor een kenteken. Het zijn ook 36 leds die branden en feller gaan branden bij remmen.
Op die pagina van jouw URL staat ook de H7, die heb ik alleen besteld bij dealextreme, dealextreme duurt meestal een week of 3 tot 4 en die H7 grootlicht straler heeft niet veel haast.
Daarom heb ik de rest op Ebay besteld, dat is wat sneller, maar ook wat duurder.

Nog een tip.

ga naar http://www.ebay.com.hk

de HongKong Ebay, klik op English Beta en zoek daar wat je wilt, zet wat je zoekt daar in je favorieten en regel de rest via de ebay.nl

Het is schrikbarend hoe goedkoop het daar soms is.... en ik bestelde in 5 jaar een stuk of 200 dingen, die allemaal aankomen.


de HK ebay spulletjes worden niet altijd geindexeerd opgenomen in .nl of .com
Ik heb jouw tip opgevolgd en 36-LED remlichten op Ebay HK bestelt voor nog geen 9 euro (incl. verzending) bij verkoper HK_plus. Het was het proberen waard vanwege de prijs maar het resultaat valt tegen. Ik heb ze vandaag ontvangen met de post en er meteen eentje geplaatst zodat ik kon vergelijken met de gloeilampversie. De gloeilampversie is tijdens het remmen duidelijk een stuk feller.

Het probleem is natuurlijk dat de lichtopbrengst nogal verschilt van LED tot LED en het vooral niet gespecificeerd wordt zodat je lampjes niet kunt vergelijken behalve door ze uit te proberen. Conclusie: we gaan door met experimenteren maar koop ze niet bij HK_plus ...
Plaats reactie