Accu

Alle overige technische zaken.
Gebruikersavatar
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10

Bericht door speedster »

De Saab moet je draaiend en als het kan op 2000 toeren 5 a 10 minuten aansluiten op de Speedster. Daarna moet de Speedster wel weer starten. Startkabels moeten wel van een goede kwaliteit zijn, want hoe dikker hoe minder weerstand.
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Misschien krijg je er weer wat wel leven in met een normale acculader, maar mijn ervaring is dat wanneer een normale accu (ik heb geen ervaring met gelaccu's) in principe wel een eind klaar is als hij een keer echt helemaal leeg is geweest.
Ik denk dat ie dan misschien nog maar 30% van zijn capaciteit heeft, als je hem überhaupt nog opgeladen krijgt.

Ook denk ik dat ik een dergelijke accu niet in de auto meer op zou durven laden in eerste instantie (nu hij helemaal leeg is). Heb in het verleden (waren wel veel zwaardere accu's dan, met een een serieuze lader erop), 2 accu's meegemaakt die ontploften en dat wil je echt niet in of in de buurt van je auto..

Ik zou zeggen, een nieuwe accu (heb zelf goede ervaringen met de Bosch Silver serie, niet te duur en ronduit goed) en verder zorgen dat ie niet helemaal leeg raakt. Als je zo een mooie CTEK druppellader hebt, is dat ook niet nodig toch ?

gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
Edjes
Mega lid
Berichten: 605
Lid geworden op: 19 aug 2006 12:20
Locatie: Arnhem

Bericht door Edjes »

dank voor alle reakties. :thumbup:

ja, een nieuwe is wel het handigst, maar balen, want hij is echt net nieuw.

Ik ga er draden tussenzetten, zodat ik hem makkelijk aan de lader kan hangen, gewoon opklikken.

Speedster, waarom moet de andere auto zolang en op meer toeren draaien? Het ding start toch ook gewoon uit die accu? Gewoon belangstellend... ik ga het ergens komende week proberen.
Speedster T #5002
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Wat ook een optie is om eerst de accu buiten/ontkoppeld van de auto proberen op te laden. Ik heb gemerkt dat de Ctek's moeite hebben met een matige accu als die nog met beide accupolen met de auto verbonden zijn.

Daarnaast kan je een slechte accu getroffen hebben. De nieuwe accu van mijn Leon was na 13 mnd ook weer dood. Via de garage onder garantie een nieuwe gekregen. Dus naar de leverancier gaan is volgens mij de allerbeste optie!


SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1058
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
Locatie: Noorderkempen (België)

Bericht door sooike »

Tijdig je Speedster eens even laten draaien kan dergelijk probleem voorkomen :lol: . Mijn Speedster staat bijna 4 maanden stil, maar laat hem om de 3 weken even draaien om de batterij bij te laden. Voorlopig alles nog OK.
Wat je zeker nodig hebt om de startstroom te kunnen leveren met startkabels, is een set dikke kabels. Laat je hierbij niet misleiden, goedkope sets hebben dikke isolatie, met daarin weinig koperdraad.

Oohjaa, bij de Opel dealer krijg je 36 maanden garantie op een batterij.
Einfach nur ein nackter Sportler
Gebruikersavatar
Edjes
Mega lid
Berichten: 605
Lid geworden op: 19 aug 2006 12:20
Locatie: Arnhem

Bericht door Edjes »

sooike schreef:Tijdig je Speedster eens even laten draaien kan dergelijk probleem voorkomen :lol: .
LOL!
Bedankt.
Accu komt bij vd Kooij vandaan.
Eerst maar eens pogen aan de praat te krijgen en op te laden.
Interessante discussie :)
Speedster T #5002
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Edjes zei:
Ik ga er draden tussenzetten, zodat ik hem makkelijk aan de lader kan hangen, gewoon opklikken.
Kan nog makkelijker bij de CTEK, ze hebben er ook een "sigarettenaansluiting" voor. Dat gaat ook bij een Speedster, omdat op de sigarettenaansluiting altijd stroom staat, ook al is het contact uit.

Deze heb ik namelijk ook en werkt top :wink:

gr,
The Duke
Bijlagen
ctek sigarettenaansluiting.jpg
ctek sigarettenaansluiting.jpg (48.24 KiB) 4030 keer bekeken
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
Edjes
Mega lid
Berichten: 605
Lid geworden op: 19 aug 2006 12:20
Locatie: Arnhem

Bericht door Edjes »

Wow, die is koel, The Duke!!
Draait de stroom dus om?
Interessant.

Ik ga eens zoeken om dat ding bij te bestellen.
Zeer goede tip! :thumbup:
Speedster T #5002
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Manta79 »

Yup, zo zit ie ook mij, Ctek in de aanstekert.
"A je to !" #0047
ohjeetje..
Actief lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 12 jun 2007 18:48
Locatie: Huizen

Bericht door ohjeetje.. »

Via de aansteker was bij mij een drama. Ten eerste begon de C-tek te "klikken" bij het aansluiten (verdween na uithalen en opnieuw insteken, maar wel telkens opnieuw) en ten tweede bleef de rode dop na een aantal malen in de aansteker zitten. Toen geprobeerd met een schroevendraaiertje eruit te halen. Resultaat: zekering in de kofferbak doorgebrand. Heb de meegeleverde draden met oogjes, verlengd en rechtstreeks op de accu aangesloten. Als de stekker van het TomTom soort was, dus uit een stuk, dan was er wellicht niet dit probleem. Waardeloze stekker dus.

Groeten,


Nico
Mijn zwarte engelen dus..
Speedster 2.2
Golf GTI
Gebruikersavatar
Edjes
Mega lid
Berichten: 605
Lid geworden op: 19 aug 2006 12:20
Locatie: Arnhem

Bericht door Edjes »

ohjeetje.. schreef:Via de aansteker was bij mij een drama. Ten eerste begon de C-tek te "klikken" bij het aansluiten (verdween na uithalen en opnieuw insteken, maar wel telkens opnieuw) en ten tweede bleef de rode dop na een aantal malen in de aansteker zitten. Toen geprobeerd met een schroevendraaiertje eruit te halen. Resultaat: zekering in de kofferbak doorgebrand. Heb de meegeleverde draden met oogjes, verlengd en rechtstreeks op de accu aangesloten. Als de stekker van het TomTom soort was, dus uit een stuk, dan was er wellicht niet dit probleem. Waardeloze stekker dus.

Groeten,


Nico
Het gaat weer hard vriezen dus toch de Speedy maar weer even laten staan.

Ik heb een nieuwe CTek 3600 besteld, deze kan ook volledig lege 'winter' accus regenereren. Dat kan die 800 dus niet. Ik ben benieuwd. Oh ja, ik heb ook de aanstekerlader erbij besteld. Ik hoop dat hij niet zo slecht is als Nico zegt :roll: :lol:
Speedster T #5002
Gebruikersavatar
Spiky
Actief lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 11 jul 2006 17:35
Locatie: Noord Holland

Bericht door Spiky »

Ik heb deze

Afbeelding

Aan de accu gekoppeld. Alleen nog een kwestie van de voorklep los, stekkertje aansluiten en hij laad op!
Heel simpel.

Spiky :alone:
Afbeelding
ohjeetje..
Actief lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 12 jun 2007 18:48
Locatie: Huizen

Bericht door ohjeetje.. »

Ja, dat bedoel ik. Precies hetzelfde. Deze kabel heb ik verlengd om het stekkertje van de C-Tek makkelijk te kunnen aansluiten zonder in het vooronder te graven. Komt praktisch bij de voorruit in de voorklep uit. C-Tek ligt dan op de grond.

Groeten,


Nico
Mijn zwarte engelen dus..
Speedster 2.2
Golf GTI
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Spiky schreef:Ik heb deze
Afbeelding
Aan de accu gekoppeld. Alleen nog een kwestie van de voorklep los, stekkertje aansluiten en hij laad op!
Heel simpel.
Ik heb dezelfde. Die ringen eraf geknipt, sigarettenplug erop en zo in de aansteker.
Ook heel simpel.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Manta79 »

gnif, ik heb ze allebei ;-) ringetjes en aansteker ! Wie heeft er meer !
"A je to !" #0047
Plaats reactie