Pagina 1 van 1
Accu verwijderen/nieuwe accu plaatsen
Geplaatst: 04 jan 2010 19:30
door coradrie
Door dat de Speedster een tijd heeft stil gestaan hoor ik bij het willen starten een tikkend geluid van de startmoter,daar ik het afgelopen jaar ook bij een tweede start,kort achter elkaar,ook al het idee had dat de accu zwak was meteen een nieuwe gekocht.Deze is 45 Aph,maarnu ik denk even de accu te verwisselen,ben daar nog niet ingeslaagd heb wel het ruitensproeireservaar verwijderd,maar hoe krijg je de accu eruit,jaja beugeltje wat hem op zijn plaats houd het ik ook verwijderd.Graag tips hoe het bestete doen.
Met vr.groet,Cor
Geplaatst: 04 jan 2010 19:39
door Piet
Je bent de eerste niet.
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... cu&start=0
Zoals Maik daar schreef.
Piet, je ontkomt er niet aan om wat van de (originele) bedrading los te halen van de auto, dat wilt zeggen: tiewraps losknippen. Dan kan je de bedrading wat beter uit de weg trekken. Na het montere van de nieuwe accu de boel weer een beetje netjes vastzetten met wat nieuwe tiewraps.
Wat hij niet schreef dat na het losmaken de accu er met wat geklooi er uit kan. Beetje schuin en zo. Gaat allemaal net.
Geplaatst: 04 jan 2010 21:28
door SteV6
De kans is vrij groot dat je de hoofd-kabelboom ook nog los moet halen. Dus even de tiewraps doorknippen zodat je wat meer speelruimte hebt om de accu eruit te tillen ...
Met kantelen enz. kreeg ik de accu er echt niet uit. Die 2cm extra ruimte van de kabelboom had ik echt nodig. Na het terugzetten van de accu even nieuwe tiewraps erin en klaar, rijden maar
SteV6
Geplaatst: 05 jan 2010 7:39
door Maik
Zoals Piet gequote heeft dus

Geplaatst: 11 jan 2010 17:37
door coradrie
Mede door jullie tips en aanwijzingen is het mij zelfs gelukt,wel met een helpende hand,want je moet wel met zijn tweeen zijn om kabels en dergelijke weg te halen.BEDANKT.
Met vr.groet Cor
Geplaatst: 16 jan 2010 15:35
door PeterS
Ik heb hetzelfde probleem met mijn accu. Ik krijg de Speedster elke keer maar moeizaam aan de praat de laatste tijd. Dat wordt dus een middagje klooien om de accu om te wisselen...

accu
Geplaatst: 17 feb 2010 20:49
door heinz
Let op als je een nieuwe accu plaatst, dat je er 1 koopt met hengsel!
Een GM accu ( ook duur ) heeft bv geen hengsel.
Da s wat handiger met het laten zakken in het diepe gapende gat.
Zonder hengsel eigenlijk niet te doen omdat je met je klauwen die draadzooi weg moet houden.
Enne, denk erom wat kopervet aan de polen te kliederen, da s beter voor het behoud en corrosie
Veel geluk
accu
Geplaatst: 20 feb 2010 14:14
door twinturbo
Goeie tips heren
Afgelopen donderdag even langs bevriend garagebedrijf geweest om een nieuwe batterij te scoren en met jullie tips was het een "piece of cake".
Tie-ribs doorknippen, kabels wat verleggen , beugel/steun los en tillen maar.
Gelukkig hadden zowel de oude als de nieuwe accu een hengsel waardoor het soepeltjes ging.

Optima batteries
Geplaatst: 13 mar 2010 10:32
door Zoefke
Ik ben ook aan een nieuwe batterij toe, de speedster start nog moeizaam na één week
De gel-batterij van 18Ah vind ik wat nipt, de originele is natuurlijk zwaar.
Na even surfen kwam ik de Optima batteries tegen, zijn die bij iemand bekend?
http://www.optima-batterien.eu/nl/optim ... ereik.html
Geplaatst: 13 mar 2010 10:55
door André R
De optima's zijn opzich prima. Ze gaan langer mee. Maar de prijs is ook weer anders. Het is maar net wat je wilt. Met de optima's heb je iig geen gewichtsbesparing.
Accu's kunnen er slecht tegen om langere tijd niet geladen te worden. Dat geldt eigenlijk voor alle accu's. De optima's zijn wat anders van opbouw. Ipv platen zitten er rollen in. Die rollen bestaan uit metalen en een absorberende laag waarin het zuur zit. Ze kunnen daarom ook bijv. liggend worden gebruikt. Het maakt ze sterker en bijvoorbeeld uitermate geschikt voor de rallysport.
Ik zie er niet zoveel voordeel in. Ik heb de lichte raceaccu. Maar ik rijd dan ook bijna dagelijks met de speedster.
Geplaatst: 13 mar 2010 16:30
door Bart
Heb zelf zo'n 2 jaar geleden een gel-batterij via ebay van Carspezials.de gekocht samen met druppel-lader.
Doet het nog altijd heel goed (ligt wel altijd aan lader aangezien speedster maar af en toe gebruikt wordt

) en hierbij gewichtswinst van 6 kg
