zolder 17januari cursus circuit experience

Aanstaande evenementen.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Remblokken adviseer ik Pagid RS42 of ietsje extremer de RS14.
Afbeelding
Gebruikersavatar
vauxhall
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
Locatie: Beverlo

Bericht door vauxhall »

@Maik

piepen die? :lol:
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

rs14 wel. Af en toe paar keer hard remmen. Dan is het weer weg.
Caterham => Britse degelijkheid...
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Ikzelf heb RS-14 en die piepen niet, ik zal wel als een vent remmen denk ik :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Speerke
Actief lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 27 okt 2006 18:23
Locatie: Deurne (Nederland)

Bericht door Speerke »

Heb ook RS14, piepen niet, maar ze rammelen bij mij wel bij normaal weg gebruik. (in de remklauwen voor)

Weet iemand of deze helpen?
http://www.elise-shop.com/anti-rattle-b ... -p-65.html
Less Is More
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

In principe helpen die wel Peter, maar je zal er wel een paar op elkaar moeten plakken. Met de Carbone Lorraine blokken moest ik echt torentjes van die dingen plakken :lol: maar die waren nog wel een stukje kleiner dan de RS-14's... Ik rij nu ook met 1 of 2 van die extra plakkers er tussen, en hou nog wel een licht rammeltje over, vooral op slecht wegdek. Maar ik ga er niet meer zoveel tussen plakken zodat je echt niets meer hoort, het is namelijk niet voor niets dat ze wat ruimte moeten hebben, want als je ze echt heet stookt zullen ze wat uitzetten. Stop je er teveel plakkers tussen, dan is er volgens mij een kans dat de blokken klem komen te zitten en zo zouden ze wat onbedoeld hard aan kunnen gaan lopen op je schijf. Volgens heb ik zo een van mijn schijven de vernieling in laten lopen met de CL blokken :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Speerke
Actief lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 27 okt 2006 18:23
Locatie: Deurne (Nederland)

Bericht door Speerke »

Ok, ga ik dat eens proberen. Waar moet je ze plakken, aan de bovenkant waar de blokken tegen de remklauw aan liggen tijdens het remmen of aan de onderkant waar geen kracht op komt?
Less Is More
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Aan de onderkant heb ik ze geplakt. Daar zit standaard al 1 zo'n plakkertje. Ik denk dat als je ze bovenin plakt ze snel weg zijn door de grote krachten en temperaturen (je zal een soort van tosti-ijzer effect krijgen zeg maar).
Succes :idea:
Afbeelding
Rob
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 09 mei 2008 6:36

Bericht door Rob »

Afbeelding

blauwe 1 aan de buitenkant blauwe 2 aan de binnenkant.


ivm de remolie, als je remolie nog nooit vervangen is zou ik dat toch eerst doen, denk eraan dat zolder een zwaar circuit is voor de remmen. Toen ik met Lot reed was het max 20min aan 1 stuk en dan laten koelen.

nu heb ik dot 5.1 in zowel de speedy als de kart, werkt goed en is vrij goedkoop (21 € voor een liter geloof ik)

ps als je je remmen niet vertrouwd, op het rechte stuk is remmen met de linker voet om te zien of er nog iemand thuis is :). Enneuh in de pit de handrem niet optrekken ;)
Gebruikersavatar
vauxhall
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
Locatie: Beverlo

Bericht door vauxhall »

die handrem heb ik inderdaad gebruikt tijdens de lessen, direct daarna rondjes gaan afmalen :?
weer bijgeleerd!
Rob
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 09 mei 2008 6:36

Bericht door Rob »

vauxhall schreef:die handrem heb ik inderdaad gebruikt tijdens de lessen, direct daarna rondjes gaan afmalen :?
weer bijgeleerd!
is nie echt ideaal, dan heb je kans dat je achterremblokken in je schijven gaan branden. je kan beter de auto in 1ste laten staan. en de laatste ronde als cool down lap gebruiken
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Uit het juiste race hout gesneden.

Wat handig is, is een blokje hout wat je achter je achterband legt zodat de auto bij stilstand niet kan wegrollen.
Plaats reactie