Pagina 1 van 2

zolder 17januari cursus circuit experience

Geplaatst: 05 jan 2010 17:11
door vauxhall
http://www.skylimitevents.be/page.asp?docid=37222

zijn er nog mensen die gaan?
mits redelijke weersomstandigheden...

kom je met een standaard turbo boven de 95dbA?
of kan ik dit beter aanschaffen?

http://cgi.benl.ebay.be/Mini-Digital-LC ... 1c0edb5933

Geplaatst: 05 jan 2010 18:56
door Smiley
Bij lot vorig jaar gaven de LOT mannen aan waar je effe van het gas moest, mocht je niet door de meting komen.

Afbeelding
Misschien dat Allen, 12esc of hansGP aan kunnen geven waar de meetpunten zaten.

De meesten die eraf moesten hadden geen originele uitlaat meer, en precat uitgeboord en meer van die dingen.
Ik denk dat een standaard turbo geen probleem zou mogen hebben.

Volgens de autoweek 75 tot 78 DB:
http://www.autoweek.nl/autotest/1313/Op ... ster-Turbo

Geplaatst: 05 jan 2010 20:30
door allen
Standaard Turbo? Gok dat je gewoon kunt doorstampen hoor. No worries. :P
Tip: jezelf niet overschatten en/of bang worden bij de Bianchi bocht!

Had zelf graag heen gewild, maar ik kwakkel al weken slechter dan m'n wagen. :roll:

Geplaatst: 05 jan 2010 20:32
door 12Esc
Bij 1 was zeker een controlepunt. En volgens mij bij 6.

Geplaatst: 05 jan 2010 21:45
door vauxhall
inderdaad 1 en 6

Geplaatst: 06 jan 2010 18:39
door Herman
Deleted

Geplaatst: 03 mar 2010 22:11
door vauxhall
Vandaag voor de eerste keer zelf op het circuit gereden (zolder)
skylimitevents, 275euro halve dag theorie en instructeurrondjes... echt bocht per bocht doornemen op het circuit, rijden tot 17h
Ideale lijn, lastwissel, onderstuur, overstuur... het hele verhaal dus
toen dacht ik, dit is niets voor mij!
Totdat de vrije rondjes begonnen en alles vloeiend en sneller begon te gaan. Namiddag reden we met de gevorderden mee, zeker 40wagens.
was even snel als de F430 van een vriend van me (was iets sneller :) )
mijn speedster turbo is standaard en de banden van 2004!
heb moeten opgeven toen ik ZONDER remmen kwam aan de ziekenhuisbocht.(bolderbergbocht) Remolie kookte, is nog nooit vervangen. Hoor nu dat 3 liter raceolie van AP 195euro kost??

Zolder... een aanrader :!:

Geplaatst: 03 mar 2010 22:23
door S. Gonzales
vauxhall schreef: Remolie kookte, is nog nooit vervangen. Hoor nu dat 3 liter raceolie van AP 195euro kost??
Hoi Vauxhall, heb je wat aan dit linkje?
Dit product moet ruim voldoen aan de eisen. Heb zelf onlangs het e.e.a. bij dit bedrijf besteld. Succes!
http://www.fineline-imports.nl/detail/2 ... -liter.htm

Geplaatst: 03 mar 2010 22:28
door Smiley
vauxhall schreef:Zolder... een aanrader :!:
Schrijf je in bij LOT, dat zijn een stuk christelijkere prijzen.
Ik denk dat de verslaving en de modificaties nu gestart is :wink:
Ik voel dot 5.1 aankomen, 16/17 velgen, rs 14's, andere geo, diffuser, en 888 banden.

Goed gespaard hoop ik :thumbup:

Geplaatst: 04 mar 2010 16:50
door vauxhall
mij hebben ze racingbleu aangeraden, is tot 400graden
kan dit wel? ik heb gewoon vocht in de remolie
@Gonzales gebruik jij deze ook voor het circuit?

@smiley andere banden gaan slicks worden denk ik, hier in belgie mogen toyo R888 en yokohama A048 NIET meer op de "baan" sinds jan 2010!
:lol: inderdaad de smaak te pakken

Geplaatst: 04 mar 2010 19:38
door sooike
vauxhall schreef:hier in belgie mogen toyo R888 en yokohama A048 NIET meer op de "baan" sinds jan 2010!
Dit is het eerste wat ik daar van hoor.
Een nieuwe omzendbrief van het staatsblad omtrent deze wijziging heb ik nog niet gezien. 8)

Geplaatst: 04 mar 2010 19:55
door Maik
Laat je niet gek maken met allerlei exclusieve (dure) remvloeistoffen. Het is dat mijn laatste beurt gedaan is bij van Sten, en die gooit er standaard 5.1 in (weet niet welk merk, maar duur was de beurt niet :wink: ), maar daarvoor heb ik meer dan 4 jaar met opeldealer remvloeistof gereden (4.1 als het goed is). Wel elk jaar laten verversen, en niet met te dunne remvoeringen rijden heeft bij mij nog nooit tot kokende remvloeistof geleid. En dan ziet (zag vooral :roll: ) mijn speedster toch behoorlijk wat trackdays per jaar en ging het gas er goed op :) .
Ik zou er "voor de zekerheid" gewone 5.1 ingooien, en dan een beetje betaalbaar spul, daarmee moet het goed zat zijn. Vaak verversen (na een jaar of binnen 15.000km ofzo) is volgens mij veel belangrijker :idea:

Geplaatst: 04 mar 2010 21:27
door Dominique
I'm with stupid. :thumbup:

Ik heb de auto gekocht toen hij 5 jaar oud was en heb de fabrieks remvloeistof!, die echt roetzwart was, meteen laten vervangen. Daar is nooit iets anders in gegaan als de standaard vloeistof die de Opeldealer verkoopt. Mijn auto ziet ook wel eens een circuit en heeft wat vloeistof betreft nooit voor problemen gezorgd.

Na mijn eerste trackday ooit met de Speedster heb ik de standaard remblokken laten vervangen door blokken die wel vertragen. :evil:

ps. let op met dat mod-virus, als je eenmaal besmet bent... :roll:

Geplaatst: 04 mar 2010 22:19
door allen
Dominique schreef:I'm with stupid. :thumbup:
Zitten op 1 lijn Dominique. Denk hetzelfde van Maik. :lol:

Geplaatst: 04 mar 2010 22:45
door vauxhall
oja die 275euro was voor theorie praktijk op de baan en rijden tot 17h of 18h... dus een hele dag!
zag dat mijn remblokken vrij dun zijn, kan de oorzaak ook daar liggen.
heb inderdaad de smaak te pakken maar wil de speedster origineel houden...
wat niet wil zeggen dat ik een setje slicks op een andere set velgen kan leggen... :lol:
nu nog remblokken, yellow stuff?