grappige, rare of leuke opmerkingen over de speedster

Algemene zaken omtrent onze auto.
Gebruikersavatar
Sir_Bongiovi
Mega lid
Berichten: 986
Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
Contacteer:

Bericht door Sir_Bongiovi »

de wagen stond hier in ons (ouders)garage (poort stond open) , op het ogenblik dat ik naar binnen wil gaan vermits ik net terug kom van het werk roept er een jonge gast (12jaar ofzo) vanop straat; 'wat voor wagen is dat?'
Ik zeg een Opel. Die ene gast tegen de andere: 'Zie je wel!'
De andere dacht dat het een porsche was. (debadged vooraan)
Blitz

Bericht door Blitz »

aan mij hebben ze al vaak gevraagd of dat ding op diesel rijdt :roll:
tijdens rijden met het dak of de raam open heb ik van voorbijgangers ook al vaak de naam "Ferrari" horen vallen :lol:
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Bericht door Oblivion »

Ik rijdt nog maar een maand of ik krijg ook al een stortvloed aan reacties.

Bij mediamarkt terwijl ik koffer open: "schone auto zeg!" Ikke terug: "dankjewelllll"

Op het werk hoor ik in de verte: "gaan we het hem vragen?" Stapt er een jongen naar mij toe: "mag ik vragen welke auto dat is?" Ik: een Opel Speedster. Jongen roept terug: "ja hebt gelijk het is een Opel Speedster!"

Zonet in Nederland kwamen 2 jongeren naar me toe. "welke auto is dat?!" "jullie belgen rijden allemaal met dure wagens" "hoeveel verbruikt die?,...
Bij het afscheid nemen vroegen ze in verte of ze nog een foto mochten nemen. Ikke: "jazeker"!

Bij tankstation: "jij bent dus 1 van de weinige trotse bezitters van een speedster"

Ook soms negatieve reacties van collega's: volgens mij heb je veel meer nadelen dan voordelen met zoiets"
Buiten dit alles natuurlijk veel mensen die zwaaien of peace teken doen. Vooral veel aandacht van kinderen valt me op. Die zien graag een speelgoedauto ;).
Blitz

Bericht door Blitz »

jep die reactie van kinderen is idd altijd leuk :) onderweg naar mijn werk passeer ik 3 scholen, waar tijdens mijn rit naar mijn werk en weer naar huis veel kinderen rondlopen en dat staren en "waaauw", echt lache :) nu en dan toeter ik ff of doe ik gas en koppeling tegelijk induwen zodat ze hem eens horen ronken en dat vinden die mannekes altijd geweldig he ;)
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Bericht door Oblivion »

Van collega's vernomen dat er vandaag weer een groepje jongeren op scooter foto's waren aan het maken bij mijn auto. Zoiets geeft je een dubbel gevoel, best wel leuk maar ook scary :p. Hij ziet er gelukkig nog krasloos uit.
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Bericht door Oblivion »

Lol via via vernomen dat men in mijn dorp denkt dat ik met een Porsche rijdt... hoe ver kun je ernaast zitten.
Rob
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 09 mei 2008 6:36

Bericht door Rob »

Onlangs iets gaan eten, eigenaar van de zaak rijd met een BMW M3. Vroeg om eens een toerke te doen in mijn auto. Ikke, ook maar dan ik ook in de jouwe. Nadat ik een toerke gedaan had in zijn auto de deur van de speedy open gedaan. Hij, tja daar geraak ik toch nooit in, en dat was het dan :D


Of aan de keuring, eerst komen ze me vragen naar het chassis nr. leg ik hem uit bij het voorwiel. hij: start de motor maar en draai het wiel effe weg zodat ik het nr kan lezen. ikke: Start de motor????
vervolgens gaat hij naast het voorwiel staan, open de motorkap maar, blijft die man bij het voorwiel staan wachten waarop ik hem discreet wijs naar de achterkant van de wagen :D

Vervolgens na de lampentest neemt de keurmeester plaats in de auto om naar de remmentest te gaan, enkele ogenblikken later, de vraag hoe je nu eigenlijk start.
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Rob
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 09 mei 2008 6:36

Bericht door Rob »

Herman schreef:
Rob schreef:Onlangs iets gaan eten, eigenaar van de zaak rijd met een BMW M3. Vroeg om eens een toerke te doen in mijn auto. Ikke, ook maar dan ik ook in de jouwe. Nadat ik een toerke gedaan had in zijn auto de deur van de speedy open gedaan. Hij, tja daar geraak ik toch nooit in, en dat was het dan :D


Of aan de keuring, eerst komen ze me vragen naar het chassis nr. leg ik hem uit bij het voorwiel. hij: start de motor maar en draai het wiel effe weg zodat ik het nr kan lezen. ikke: Start de motor????
vervolgens gaat hij naast het voorwiel staan, open de motorkap maar, blijft die man bij het voorwiel staan wachten waarop ik hem discreet wijs naar de achterkant van de wagen :D

Vervolgens na de lampentest neemt de keurmeester plaats in de auto om naar de remmentest te gaan, enkele ogenblikken later, de vraag hoe je nu eigenlijk start.
Pas maar op, met zulke garage's :!: Voor je het weet krikken ze 'm op zonder de hefpunten te kennen of zonder besef van het zwaartepunt van de auto..... :?
was op de keuring, daar krikken ze de auto niet op
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1924
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

grappige leuke of

Bericht door S. Gonzales »

[/quote]
Ik zou er bij blijven. Soms wil een keurmeester nog eens de speling op stuurkogels meten, dan moet ie toch even omhoog.[/quote]

Sterker nog.... bij een keuring volgens de Nederlandse APK norm gaat "ie" sowieso omhoog. Ook voor een check of de wiellagers in orde zijn. De RDW gebruikt bijvoorbeeld altijd een spinner bij de niet aangedreven wielen. Wel handig idd om er bij te blijven omdat de meeste keurmeesters niet bekend zijn met Speedsters. Mijn verlaagde Speedster afgelopen woensdag laten keuren voor de APK. Ben deze keer in de buurt gebleven en naar een bedrijf in Heiloo geweest. Zal er nog apart over posten want ze hebben daar een in de vloer verzonken 4 koloms hefbrug, ideaal dus voor verlaagde auto's. Bovendien super relaxed geholpen!
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Herman schreef:
Rob schreef:
Herman schreef: Pas maar op, met zulke garage's :!: Voor je het weet krikken ze 'm op zonder de hefpunten te kennen of zonder besef van het zwaartepunt van de auto..... :?
was op de keuring, daar krikken ze de auto niet op
Ik zou er bij blijven. Soms wil een keurmeester nog eens de speling op stuurkogels meten, dan moet ie toch even omhoog.
Ja, je kan lomperikken tegenkomen. Bij mij prikte ze door de dorpel bij de Speedster. Gelukkig goed te herstellen en zo maar niemand werd er echt vrolijk van...
Lotus Elise S2
Rob
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 09 mei 2008 6:36

Bericht door Rob »

Ik blijf altijd bij de speedster, onderhoud, keuring of andere banden, ik blijf er bij. Als de auto omhoog moet toon ik zelf waar de krik moet staan of hij gaat niet omhoog.
Gebruikersavatar
Sir_Bongiovi
Mega lid
Berichten: 986
Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
Contacteer:

Bericht door Sir_Bongiovi »

Ik ben net terug van een dakloos ritje; in de omgeving van moorsel (aalst) laat ik een autotje voor (voorrang van rechts); ik moet de mens al teken doen van ga maar door je hebt voorrang; de mens blijft me (speedster) aankijken en ik begon me al af te vragen wat zn probleem is :p. De mens stopt naast mn wagen met zn raam naar beneden, een Sven Ornelis (radio-presentator qmusic belgie) look-a-like spreekt me aan. Ik versta hem niet dus effe de radio afzetten. De mens vroeg zich af met wat voor iets ik op de baan was. Een tesla? ik zeg nee; een speedster. hij: Lotus. Ik: nee Opel (kijkt me verbaasd aan) Hij hoorde duidelijk donderen in Keulen. Geef nog effe ter info mee dat ie wel gebouwd was in samenwerking met Lotus, vandaar dat hij er zo op lijkt. Hij knikt bevestigend dat het er idd op lijkt. Er staat ondertussen al een andere wagen achter hem te wachten dus zetten we ons tochtje maar rustig verder :D
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Bericht door Oblivion »

Lol grappig verhaal Sir_Bongiovi.
Wat ik altijd grappig vind is dat van die kleine mannen met hun vinger nawijzen. Dat is al veel voorgevallen.
Plaats reactie