grappige, rare of leuke opmerkingen over de speedster
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Door je originele diffuser en kenteken niet effe terug te plaatsen, vraag je er ook om.gertje schreef:Resultaat lichten niet goed afgesteld geen wettelijke nr plaat ophangingtest was niet goed.
Wat is de ophangtest?
Zoiets?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Sir_Bongiovi
- Mega lid
- Berichten: 986
- Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
- Contacteer:
- sooike
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1058
- Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
- Locatie: Noorderkempen (België)
Wat meet de ophangingstestbank ?Smiley schreef:Wat is de ophangtest?
De testbank meet het wegcontact van de wagen. Het meetresultaat drukt uit in welke mate de wagen zich hecht aan de weg. Niet enkel het functioneren van de schokdempers, maar de werking van de ophanging in zijn geheel wordt hiermee in kaart gebracht. Het wegcontact wordt uitgedrukt met een eusamawaarde. De eusamawaarden voor nieuwe wagens verschillen volgens het wagentype :
· kleine wagens: tussen 20 en 40 eusama
· middelgrote wagens: tussen 45 en 65 eusama
· grote wagens: tussen 45 en 65 eusama
Hier zit dikwijls het probleem met onze 'lichte' Speedster, de eusamawaarde valt soms laag uit, en staat ook op mijn keuringsverslag jaarlijks vermeld alszijnde "opmerkingen", geen afkeur.
De juiste bandenspanning kan ook veel problemen voorkomen!
Einfach nur ein nackter Sportler
ik ga jaarlijks naar de keuring in Malle en daar zijn ze eigelijk heel sympathiek en voorzichtig met mijn auto. als er iets niet in orde is en ze keuren hem af, goed die mensen doen ook maar hun werk en een auto moet nu eenmaal in orde zijn, maar naar mijn ondervinding doen ze in Malle niet moeilijk om moeilijk te doen
keuring
Ik ben vrijdag ook naar de keuring geweest.
Niks problemen met de volledige Tullett.
co test ook perfekt met de 200cell.
Zelf moeten rijden omdat de keurmeester er weer niet in geraakte.
Remmen allemaal goed,alleen opmerking gekregen over achterophanging.
Die moest ik nauwlettend in het oog houden.
Bij de brug hebben ze hem niet omhoog gedaan en bij het nazicht onderaan moesten de mannen eens lachen omdat ze er toch niets aan konden zien.
Ik was op 10 minuten buiten en kan er weer tegen tot september 2013!
Niks problemen met de volledige Tullett.
co test ook perfekt met de 200cell.
Zelf moeten rijden omdat de keurmeester er weer niet in geraakte.
Remmen allemaal goed,alleen opmerking gekregen over achterophanging.
Die moest ik nauwlettend in het oog houden.
Bij de brug hebben ze hem niet omhoog gedaan en bij het nazicht onderaan moesten de mannen eens lachen omdat ze er toch niets aan konden zien.
Ik was op 10 minuten buiten en kan er weer tegen tot september 2013!
- gertje
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2358
- Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
- Locatie: kasterlee
Nu je het zegt vorig jaar konden ze de test niet doen wegens te licht.
Dit jaar blijkbaar wel was 19 eusama nadat ze de banden op 2 bar hadden gezet.
Maar ze zijn echt aan het zoeken geweest om hem op een of ander punt een tunning keuring aan te smeren!
Ik ben volledig akkoord dat er iets niet juist is ze hem af keuren maar het ging er dit jaar over.
Dit jaar blijkbaar wel was 19 eusama nadat ze de banden op 2 bar hadden gezet.
Maar ze zijn echt aan het zoeken geweest om hem op een of ander punt een tunning keuring aan te smeren!
Ik ben volledig akkoord dat er iets niet juist is ze hem af keuren maar het ging er dit jaar over.
sooike schreef:Wat meet de ophangingstestbank ?Smiley schreef:Wat is de ophangtest?
De testbank meet het wegcontact van de wagen. Het meetresultaat drukt uit in welke mate de wagen zich hecht aan de weg. Niet enkel het functioneren van de schokdempers, maar de werking van de ophanging in zijn geheel wordt hiermee in kaart gebracht. Het wegcontact wordt uitgedrukt met een eusamawaarde. De eusamawaarden voor nieuwe wagens verschillen volgens het wagentype :
· kleine wagens: tussen 20 en 40 eusama
· middelgrote wagens: tussen 45 en 65 eusama
· grote wagens: tussen 45 en 65 eusama
Hier zit dikwijls het probleem met onze 'lichte' Speedster, de eusamawaarde valt soms laag uit, en staat ook op mijn keuringsverslag jaarlijks vermeld alszijnde "opmerkingen", geen afkeur.
De juiste bandenspanning kan ook veel problemen voorkomen!
30/08/14 meet and greet.
2 Jaar op rij nu geen problemen gehad op de keuring in Belgie (As), altijd vriendelijke mensen gehad. Geen opmerkingen over mijn diffuser van groepsaankoop. Zelfs geen opmerking over gescheurde front clam met uitstekende koplamp.... Al heb ik die wel opnieuw laten afstellen. Blij dat het afgerond is. Nu kan herstelling binnenkort beginnen.
Speedster 75