hardtop te koop tip topic

Verkoop van onderdelen (Velgen, Winterdak etc.).
Gebruikersavatar
RaoulLauffer
Actief lid
Berichten: 433
Lid geworden op: 20 mei 2010 9:00
Locatie: Sittard

Bericht door RaoulLauffer »

De raamstijl is iets donkerder dan de hardtop. Maar de kleur van de hardtop is wel ongeveer de kleur van de velgen en de tankdop. Ik vind hem mooi staan! Mooier dan in de lakkleur.
Speedster 2.2 #1123
Blitz

Bericht door Blitz »

ik vind het grijze persoonlijk ook zeer mooi, maar het kleurverschil stoort me wel. staat nog op mijn planning om de raamkader en de hardtop allebei zilver te spuiten, zodat ze toch mooi bij elkaar passen en als ik de hardtop ooit moest verkopen aan iemand met een zilveren speedster, dan heeft die ook ineens geluk :lol:
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Blitz schreef:ik vind het grijze persoonlijk ook zeer mooi, maar het kleurverschil stoort me wel. staat nog op mijn planning om de raamkader en de hardtop allebei zilver te spuiten, zodat ze toch mooi bij elkaar passen
Ik zou de hardtop geel spuiten, en de raamband zwart.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Arno23
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 jul 2011 17:18
Locatie: Rotterdam

Bericht door Arno23 »

Martin,

Dan ben jij de gelukkige eigenaar van de blauwe speedster waar Richard het een paar keer over had! :)
Hangt een circuit actiefoto van jouw speedster in zn garage......ziet er HEEL mooi uit, mn complimenten!

Ga voor een imi cover als ik het zo lees en dan in de kleur van de softtop spuiten, vind persoonlijk het semiglans zwart mooi staan bij een zilveren speedster.......en lijkt dan van een afstandje op een softtop ipv hardtop :)
Treesong
Nieuw lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 jan 2011 0:59
Locatie: Den Bosch

Bericht door Treesong »

Arno23 schreef:Treesong, thanks voor de link! Ben inderdaad op zoek naar een hardtop, maar eerst op het forum uitzoeken wat de gebruikerservaringen zijn van deze imi.
Dan hier alvast mijn bevindingen tot nu toe.
Ten eerste is de bevestiging niet het zelfde als de originele hardtops, even rekening mee houden.
Ik heb gekozen voor de ongespoten versie om de kleur goed te kunnen matchen. Via het forum hier, netjes laten spuiten.

Het monteren van de rubbers en afwerking was eenvoudig.
De problemen begonnen bij de montage.
De bevestiging voor de achterkant alligned (bij mij) niet zo goed met de gaten waardoor die niet lekker vast te zetten is. Ook blijkt aan de achterkant in het midden het dak niet goed aan te sluiten. Misschien dat het rubber op auto niet goed past op het dak, maar daar lijkt het niet op.

Verder worden de rubber strips zowel voor als achter er steeds uitgezogen. Ik vond die strips al erg zacht. Oplossing is waarschijnlijk vervangen met een wat stuggere versie.

Ten slotte vond ik de bevestiging niet zo gerust stellen, zeker vanwege de minder goede pasvorm. Als het los trilt, ligt je dak echt los en ben je 'm zo kwijt. Dat is wel eenvoudig te verhelpen door een extra moertje te gebruiken om het klem te zetten. Geen los trillen meer en mocht er toch ruimte ontstaan dan blijft de hardtop in ieder geval wel zitten.

Verder was het nodig om de ramen wat bij te stellen, maar dat is normaal.

Uiteindelijk functioneert hij wel, maar met de nodige aanpassingen. Dus afhankelijk van hoe handig je bent/tijd je kwijt wilt zijn, is het een bruikbare optie.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Een NA in belgie. Wel wat prijzig voor een waar het polyster hoekje van beschadigd is.
http://nl.kapaza.be/waals-brabant/hard- ... 865263.htm
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
rayz25

Bericht door rayz25 »

Die mag die houden van mij.
Arno23
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 jul 2011 17:18
Locatie: Rotterdam

Bericht door Arno23 »

Smiley,

Bedankt voor de tip!

De hardtop heeft inderdaad een hoek schade, zal wel een keer gevallen zijn.

Heb ook maar 500 euri geboden, voor meer mag tie hem houden. 8)

Ben ook benieuwd of er zaterdag in Kasterlee een Speedster is met een imi hardtop. (Begreep van Treesong dat de pasvorm van een imi niet perfect is)
Zie de pasvorm het lieftst met mn own eyes uiteraard :wink:
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Mocht er in kasterlee geen aanwezig zijn, gewoon een post maken waarin je vraagt of je bij een eigenaar een imi kunt komen kijken.
Ik heb hem bij extmantaa gezien, en ik zag het niet.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Treesong
Nieuw lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 jan 2011 0:59
Locatie: Den Bosch

Bericht door Treesong »

Mijn weekeinde plannen zijn komen te vervallen, dus ik zou er bij kunnen zijn in Kasterlee (dan kan ik precies laten zien hoe de HT er bij mij op zit).
Maar het leek me een beetje kort dag om me nog aan te melden.
Of heb ik het mis?
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Het is nogal vrijblijvend.
Om 14:00 vertrekt er een groep, maar er liggen nog roadbooks op de toog voor wie het later nog wil doen. (en 22 auto's hou je nooit bij elkaar)
Tevens zijn er die alleen komen ouwehoeren, lunchen en speedsters kijken (waaronder ik).
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Treesong
Nieuw lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 jan 2011 0:59
Locatie: Den Bosch

Bericht door Treesong »

In dat geval kom ik gewoon ook aanwaaien.
In ieder geval een goed excuus voor een flinke rit met de Speedster.
Misschien is er een groep die lang Den Bosch komt, om bij aan te haken?
Ik zal eens polsen...
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2358
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Bericht door gertje »

had ook 500 geboden op de top

en kom maar lekker af zullen speedster genoeg zijn heb er een 28 (als ze allemaal komen)
speedy 3064
Lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 apr 2011 12:59
Locatie: westerlo

Bericht door speedy 3064 »

wat voor waarde heeft een hardtop orgineel van een 2.2 nu nog?zonder schade wel te verstaan.wa zou men er nog aan geven?
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

speedy 3064 schreef:wat voor waarde heeft een hardtop orgineel van een 2.2 nu nog?
Uiteraard wat de gek ervoor geeft, want ze worden niet meer gemaakt, en zijn ook niet meer op voorraad.
700 is een redelijke vraagprijs.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Plaats reactie