13/05/2010 Ypres Lotus Day (& wagens met Lotus DNA) [B]

Aanstaande evenementen.
Gebruikersavatar
XiPHiAS
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 jan 2010 16:16
Locatie: Waregem (B)

Bericht door XiPHiAS »

Ieper is niet bepaalde ideale of dichtstbijzijnde plaats voor mensen die vanuit Nederland komen... maar, Heuvelland een onderdeel van de Belgische Westhoek is werkelijk prachtig.

De naam zegt het zelf ... heuvelland ... licht glooiend, dus ideaal om toerritten te organiseren. De mooie landelijke wegen met prachtige landschappen flirtend met bepaalde "specials" uit de Ypres Westhoek Rally één der mooiste IRC wedstrijden (kwa wegen).

Deze wegen zijn dus de ideale plek om de Lotussen (Sevens én Speedsters) eens goed de sporen te geven.

Door de bochtige en landelijke wegen kan je vrij scherp én sportief de rondrit rijden, gezien de rit grotendeels buiten de bebouwde kommen worden uitgetekend ligt is de maximale meestal op snelheid 90km/u. Ideaal, want die haal je zelden... maar wel fun met open.

Los daarvan eisen we van alle deelnemers dat zij ten allertijde zich aan de verkeersregels houden. Maar we moeten bekennen, met de verkeersregels indachtig er zeer sportief gereden kan worden, maar iedereen kiest natuurlijk zijn eigen tempo.

Vorig jaar was er 1 Engelse deelnemer hij had ons event gezien op SELOC. (een engels Lotus forum) en zijn commentaren, feedback en ervaring waren naar zijn zeggen werkelijk prachtig en extreem positief. Op deze moment (nog 4 maand voor het event) zijn reeds 10 Engelse wagens ingeschreven. De deelnemer van vorig jaar was danig onder de indruk van de organisatie, de rit zelf, de manier van rijden, de openheid van alle deelnemers én vooral de leuke omgeving dat hij spontaan de dag na het 2009 event reeds bevestigde dit jaar weer deel te willen nemen. Dergelijke manier toerritten zou volgens hem in Engeland gewoon een droom en totaal niet mogelijk.

Aan jullie de keuze, maar ik zou toch es komen proeven van onze organisatie, de leuke toerrit, de prachtige landschappen, de leuke en charmante stopplaatsen, het uitgebreid professioneel roadbook (met verschillende nulpunten, SOS-GPS punten en achtergrondinformatie), ons lekker Belgische eten, onze gastvrijheid, de vriendschap en vooral voor het plezier met je wagen die dag.


Frederik
Bijlagen
Heuvelland
Heuvelland
Heuvelland_vanaf_de_Rodeberg.jpg (57.06 KiB) 2507 keer bekeken
Gebruikersavatar
XiPHiAS
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 jan 2010 16:16
Locatie: Waregem (B)

Bericht door XiPHiAS »

12Esc schreef:ik ga ook zeker op zoek naar een bijrijder, en schrijf me dan in.
Vriendinnen en/of vrouwtjes van de chauffeurs zijn ook toegelaten :)
Verschillende mensen rijden met hun vrouw/vriendin als co-piloot.

Je kan natuurlijk ook altijd de persoon voor u volgen, al is het altijd leuker zelf een co piloot te hebben. Vooral als je andere mensen kent, kan je afspreken dat iemand volgt.

Je hoeft dus niet persé met twee personen te zijn.
Gebruikersavatar
XiPHiAS
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 jan 2010 16:16
Locatie: Waregem (B)

Bericht door XiPHiAS »

Mensen dewelke eens de sfeer en commentaren van vorig jaar willen nalezen of opsnuiven:

Foto's en comments: (met veel foto's)
http://www.lotusforum.be/viewtopic.php?f=17&t=1045

Foto's:
http://oldtimerke.freehostia.com/foto/2 ... index.html
http://scorpion-cars.blogspot.com/2009/ ... ypres.html

Video:
http://www.dailymotion.com/video/x9crxt ... s-day_auto
Blitz

Bericht door Blitz »

ter plaatse betalen? of op voorand?
ik kom normaal met 3 speedsters en 1 elise. wij komen van Hoogstraten (tussen Breda en Antwerpen), dus als er nog iemand langs daar komt, kunnen we mss onderweg afspreken?
ik denk bv aan de carpoolparking in st-job-in-t-goor of aan de benzinepomp naast de snelweg in Kruibeke...
Gebruikersavatar
XiPHiAS
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 jan 2010 16:16
Locatie: Waregem (B)

Bericht door XiPHiAS »

Blitz schreef:ter plaatse betalen? of op voorand?
ik kom normaal met 3 speedsters en 1 elise. wij komen van Hoogstraten (tussen Breda en Antwerpen), dus als er nog iemand langs daar komt, kunnen we mss onderweg afspreken?
ik denk bv aan de carpoolparking in st-job-in-t-goor of aan de benzinepomp naast de snelweg in Kruibeke...
Ter plaatse betalen is OK, echter... gelieve ook nog in te schrijven via een van bovenstaande e-mailadressen. (zie 1e bericht)

We stellen het wel op prijs als mensen zich inschrijven dan ook weldegelijk aanwezig zijn. Zoniet moeten wij extra kosten maken (drukwerk, roadbooks, ... & extra kosten betalen voor catering enzo).
Gebruikersavatar
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1058
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
Locatie: Noorderkempen (België)

Bericht door sooike »

:D
Heb alvast een weekje vrij genomen, zie dit wel zitten :lol:
Laten we hopen dat het weer ook mee wil die dag :roll:
Einfach nur ein nackter Sportler
Blitz

Bericht door Blitz »

sooike schreef::D
Heb alvast een weekje vrij genomen, zie dit wel zitten :lol:
Laten we hopen dat het weer ook mee wil die dag :roll:

da s ne woensdag, da s geen weekend he ;)
ik neem aan dat gij ook mee aanpikt in st job?
Gebruikersavatar
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1058
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
Locatie: Noorderkempen (België)

Bericht door sooike »

:yes:
Yep, ideaal, kunnen we treintje maken met onze noorderburen :D

13 mei is bij ons een donderdag, maar ik werk die week met de nachtshift, vandaar weekje verlof.
Einfach nur ein nackter Sportler
Blitz

Bericht door Blitz »

sooike schreef::yes:
Yep, ideaal, kunnen we treintje maken met onze noorderburen :D

13 mei is bij ons een donderdag, maar ik werk die week met de nachtshift, vandaar weekje verlof.

zeer goed, want ik weet de weg niet :lol: de speedster van Barto komt normaal ook mee, de speedster van Stoffelen en de Elise van Ranault Dickens en dan ik met de speedster en jij, dus wij zijn al met 5, maar er is nog plaats genoeg in de trein :)
Gebruikersavatar
Denthrax
Actief lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 10 mei 2009 16:43
Locatie: Kluisbergen (BE)

Bericht door Denthrax »

Heb me ook ingeschreven. Gaat leuk worden!
Gebruikersavatar
XiPHiAS
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 jan 2010 16:16
Locatie: Waregem (B)

Bericht door XiPHiAS »

Je kan eigenlijk niet missen, de start is op de grote markt in Ieper.
Elke GPS kent dat wel... zelfs makkelijk te vinden zonder GPS.

Komende vanaf Antwerpen (dus ook voor de mensen vanuit Nederland)
Neem E17 richtig Kortrijk
In Kortrijk (Marke) neem je de A17 richting Brugge
In Wevelgem neem je de A19 richting Ieper
Rij af "Ieper Centrum" (Zonnebeke) (N37)
Volg de N37 tot aan het rond punt
Aan rond punt neem de
- N8 richting centrum
Of
- N37 (iets om, simpeler maar o-zo-leuke lange rechte baan) ;-)
En dan aan 2e rondpunt (rechts) richting Rijselpoort
Mapje : klik hier (op kaartje doet hij je een omweg maken, als je afrijdt Ieper Centrum is het korter EN makkelijker)

Komende van Brussel
Neem de E40 richting Brugge
In Gent (Zwijnaarde) neem je de E17 richting Kortrijk
In Kortrijk (Marke) neem je de A17 richting Brugge
In Wevelgem neem je de A19 richting Ieper
Rij af "Ieper Centrum" (Zonnebeke)
Volg de N37 tot aan het rond punt
Aan rond punt neem de
- N8 richting centrum
Of
- N37 (iets om, simpeler maar o-zo-leuke lange rechte baan) ;-)
En dan aan 2e rondpunt (rechts) richting Rijselpoort
Mapje : klik hier (op kaartje doet hij je een omweg maken, als je afrijdt Ieper Centrum is het korter EN makkelijker)
TissiRS
Actief lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 28 sep 2009 20:07
Locatie: Oud Gastel

Bericht door TissiRS »

Prachtig zeg, zo'n internationale meeting! En leuk ook dat de grens tussen de Lotus en Speedster eigenaren worden weggenomen, erg goed initiatief.

Ik verwacht alleen niet op dat moment al in het bezit te zijn van mijn eigen Speedster dus ik zal het dit jaar vooral moeten hebben van de foto's en verhalen. Hopelijk wordt het evenement dan volgend jaar herhaald en kan ik dan alsnog deelnemen :D

Veel succes met de organisatie en het touren!
Gebruikersavatar
XiPHiAS
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 jan 2010 16:16
Locatie: Waregem (B)

Bericht door XiPHiAS »

TissiRS schreef:Prachtig zeg, zo'n internationale meeting! En leuk ook dat de grens tussen de Lotus en Speedster eigenaren worden weggenomen, erg goed initiatief.

Ik verwacht alleen niet op dat moment al in het bezit te zijn van mijn eigen Speedster dus ik zal het dit jaar vooral moeten hebben van de foto's en verhalen. Hopelijk wordt het evenement dan volgend jaar herhaald en kan ik dan alsnog deelnemen :D

Veel succes met de organisatie en het touren!
Een Opel Speedster is eigenlijk onderhuids een Lotus, tevens gebouwd bij Lotus in Hethel. Dus eigenlijk is de Speedster een stief broertje/zusje van de Elise? :-)

Er komt in 2011 zeker terug een nieuwe organisatie, al hangt dit ook een deel af van de deelnemers. Maar ik heb er een goed oog op, we zijn allen liefhebbers met dezelfde passie en dit kan gewoon niet fout gaan. Wij doen er alles aan om het evenement te doen slagen, het enige we niet in de hand hebben is de weersomstandigheden. Mochten we het kunnen bestellen, dan hadden we er veel geld voor over. :-) Al heb ik zelf al een paar ritten deelgenomen in de regen en dat was ook een heel fijne dag, al hopen we natuurlijk op stralende zon. Onder een stralende zon is het natuurlijk leuker ...

Vorig jaar was het lekker, niet brandend, maar er kon makkelijk cabrio gereden worden. Vorig jaar heeft een medewerker een boetetocht naar een bekende kapel in de regio van Ieper gedaan en het heeft gewerkt, hij beloofde het dit jaar ook weer te doen.
Gebruikersavatar
Bart
Lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 sep 2006 19:42
Locatie: Brugge (België)

Bericht door Bart »

Mezelf net ook ingeschreven, nog ééntje en we zitten aan de 50 8)
Speedster 0890
Gebruikersavatar
XiPHiAS
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 jan 2010 16:16
Locatie: Waregem (B)

Bericht door XiPHiAS »

Bart schreef:Mezelf net ook ingeschreven, nog ééntje en we zitten aan de 50 8)
Bart ... vergeet ook niet nog es te bevestigen via mail.

Zodat ons secretariaat ook op de hoogte is.
Plaats reactie