13/05/2010 Ypres Lotus Day (& wagens met Lotus DNA) [B]

Aanstaande evenementen.
Gebruikersavatar
XiPHiAS
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 jan 2010 16:16
Locatie: Waregem (B)

13/05/2010 Ypres Lotus Day (& wagens met Lotus DNA) [B]

Bericht door XiPHiAS »

Dit evenement groeide uit van een kleine bijeenkomst/rondrit van het belgische Lotus-Forum.be maar groeide uit naar Belgie's grootste Lotus evenement.

Editie 2010 is ook toegankelijk voor alle andere wagens met Lotus-DNA oa. Opel Speedster, Opel Omega, Tesla Roadster, Caterham Seven, Westfield Seven replica, Tiger, Dax, Donkervoort en andere Seven replika's).

Datum : 13 mei 2010
Regio v/d rondrit : West-Vlaanderen (Ieper/Heuvelland) - Belgie

The Great War in Flanders
Vier jaar lang was de ‘Westhoek” het strijdtoneel van ‘den Groten Oorlog’. Die wereldbrand bepaald nog steeds voor een groot deel het uitzicht van deze streek. De talrijke gedenktekens, begraafplaatsen en oorlogsites die het Ieperse vandaag nog telt, getuigen van de grote impact die de “Eerste Wereldoorlog er had.


Timing:

09u30 : Samenkomst & inschrijving met koffie en boterkoeken - Restaurant ‘De Kollebloeme” Grote Markt Ieper
11u00 : Start 1e deel "Ypres Salient" (45min)
11u45 : Aperostop “Pool of Peace”
12u30 : Start 2e deel "Poppies Fields" (45min)
13u00 : Middagmaal Lichte Lunch - Restaurant ‘De Sint Eloois Hoeve’ Vaartstraat Voormezele
14u00 : Start 3e deel "The Battles of Ypres" (60min)
15u45 : koffiestop Kasteel van Zonnebeke
16u00 : Start 4e deel "In Flanders Fields" richting eindpunt
18u00 : Eindpunt in Landhuis Receptie & Diner - Restaurant ‘Hof Ter Heulebeke’ Potteriestraat Beselare

Kostprijs : 55€ (prijs per persoon).
Inbegrepen in de prijs : Roadbook, Rallyplaat, ontbijt, apero, lunch + drankje, koffie stop, receptie + diner, een onvergetelijke dag vol Lotusgeweld en vooral "onze goede zorgen over de volledige dag". :)

Meer info: >> www.lotusforum.be
Frederik Van Cauwenberghe (+32 479/46.60.60 -NL) fvc@telenet.be
Dirk Kestelyn (+32 475/59.98.25 - NL) dirk.kestelyn@telenet.be
Pascal Vasseur (+32 477/21.01.63 - NL, F, GB) vasseur.pascal@telenet.be
Herman Tavernier (+32 475/46.10.17 - NL, F, GB) tavernier@telenet.be
Bijlagen
Een deeltje van de deelnemers van Editie 2009
Een deeltje van de deelnemers van Editie 2009
DSC_0706 (Small).jpg (62.98 KiB) 4879 keer bekeken
Gebruikersavatar
Super7
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 08 jan 2006 20:08

Bericht door Super7 »

Klinkt aantrekkelijk; wie gaan er nog meer?
Gebruikersavatar
XiPHiAS
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 jan 2010 16:16
Locatie: Waregem (B)

Bericht door XiPHiAS »

BelgianRally (Belg) komt (is geen lid hier denk ik) heeft een zwarte Speedster trackday-aangepast. oa. Team Dynamics velgen ...
Heeft nog niet bevestigd, gezien hij werkt voor een internationaal bedrijf en zijn agenda nog niet zover reikt. Er zijn nog een 2-tal Speedster eigenaars dewelke lid zijn van LotusForum dewelke wel zullen deelnemen.

Vorig jaar hadden we ook 1 Speedster, en we hoorden toen dat de Speedsters "dewelke toch een vrij beperkte groep zijn" ook wel eens willen meedoen aan events met een groter aantal wagens. Ook zei die persoon dat de Speedsters graag dergelijk Lotus evenement willen deelnemen, maar meestal niet durfden inschrijven of vragen of ze mee mochten doen. Het is in België wel zo dat de LotusClub de Speedsters en Seven replika's stiefmoederlijk hebben behandeld in het verleden, vandaar ook een beetje de schrik. Ook dit wil ik open trekken op het LotusForum tot groot jolijt van die bepaalde groepen (Speedsters, Seven replika's...).

Gezien de Lotussen en de Speedsters ZEER goed bij elkaar lijken (onderhuids identiek) ben ik daarvoor nu wat extra reclame aan het maken. Zodoende later niemand moet zeggen of denken "we wisten het niet" :)

Ook mensen uit Nederland zijn welkom, momenteel hebben we al 2 inschrijvingen van onze noorderburen, die twee zijn wel Lotussen (Elan en Europa) maar ik zou zeggen, kom es proeven van onze gastvrijheid.

In een hotel (best western) in Ieper centrum zitten reeds een 8-tal Engelsen die van de dag voordien al naar België komen, wij voorzien ook een roadbook om de streek te leren kennen voor de mensen met interesse. Je kan ook rekenen op al onze hulp wat betreft zoeken van een geschikte slaapplaats en/of bezigheid indien U vroeger komt, of later vertrekt.
Laatst gewijzigd door XiPHiAS op 15 jan 2010 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
vlieger
Actief lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:18
Locatie: Noord-Brabant

Bericht door vlieger »

Super7 schreef:Klinkt aantrekkelijk; wie gaan er nog meer?
Ik/wij gaan mee! :D
Gebruikersavatar
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1520
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:30

Bericht door Gerard »

Heb er wel oren naar. Eerst ff vrij regelen, ben er al mee bezig.
Elise
Mega lid
Berichten: 681
Lid geworden op: 03 aug 2007 16:21

Bericht door Elise »

Wij hebben er ook wel zin in.
We zitten wel met de oplevering van een nieuw huis, dus moeten wel even kijken of dat allemaal gaat lukken rond die periode.
Voor welke datum moet je je inschrijven?
Blitz

Bericht door Blitz »

ik ga zeker proberen :) ik ken hier uit de buurt nog 3 speedsters (waarvan 1 op dit forum) en 1 elise, die ga ik natuurlijk ook uitnodigen ;)
Gebruikersavatar
XiPHiAS
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 jan 2010 16:16
Locatie: Waregem (B)

Bericht door XiPHiAS »

Er zitten reeds 16 Engelsen (8 wagens) in het "Best Bestern" Hotel, je kan natuurlijk ook een ander kiezen, zie onderaan dit bericht voor adressen.

Los daarvan hebben we ook een 'vrijblijvend' roadbook klaar voor de overnachters zodat je voor of na de bijeenkomst Ieper en omstreken kan verkennen, alleen of met enkele vrienden. Ieper speelde een grote rol in de eerste wereldoorlog, de oorlog kwam in die streek tot een einde bijgevolg zijn er massaal veel bezienswaardigheden.

Je kan het roadbook gewoon afrijden en/of het roadbook afrijden en hier en daar de bezienswaardigheden meepikken. De keuze ligt bij jullie.

Als jullie vragen hebben dan hoor ik dat wel. Dit wat betreft extra roadbook, hospitality, andere hulp of meer info over het event, de dagen ervoor en/of erna.


Hotel ARIANE
Slachthuisstraat 58 - 8900 Ieper
+32 (0)57/ 218 218
http://www.ariane.be
eigen parking

Hotel KASTEELHOF ’t HOOGHE
Meenseweg 481 – 8900 Ieper
+32 (0)57/ 468 787 http://www.hotelkasteelhofthooghe.be
privé parking

Hotel NOVOTEL IEPER CENTRUM
St Jacobstraat 15 – 8900 Ieper
+32 (0)57/ 429 600
http://www.novotel.com
ondergrondse garage

B&B Landgoed PALINGBEEK
Vaartstraat 5 8902 Ieper Zillebeke
+32 (0)496/ 263 231
http://www.landgoedpalingbeek.be
landelijk privé parking

B&B VILLA VANILLA
Groenestraat 12 – 8900 Ieper
+32 (0)57/ 219 214
http://www.villavanilla.be
rustige wijk

Best Western
Albert Dehemlaanlaan 19, B-8900 Ieper
+32 (0) 57 21 70 00
http://www.bestwestern.be/overview.asp?hotelid=60
in de industriezone - vrij rustig

Meer info en meer hotels op www.ieper.be
Gebruikersavatar
XiPHiAS
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 jan 2010 16:16
Locatie: Waregem (B)

Bericht door XiPHiAS »

Opgelet : mensen die inschrijven gelieve ook via mail te bevestigen (en niet enkel via de lijst op Lotusforum)

Dit om verwarringen te vermeiden.
Elise
Mega lid
Berichten: 681
Lid geworden op: 03 aug 2007 16:21

Bericht door Elise »

Voor welke datum moet je je inschrijven?
Gebruikersavatar
XiPHiAS
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 jan 2010 16:16
Locatie: Waregem (B)

Bericht door XiPHiAS »

Elise schreef:Voor welke datum moet je je inschrijven?
Hoe sneller hoe beter, dit om onze reservaties te vergemakkelijken.

Echter tot 1a2 weken voordien is wel mogelijk.
Gebruikersavatar
jaydee
Mega lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 15 mei 2006 9:35
Locatie: Flevoland

Bericht door jaydee »

Mooi initiatief, XiPHiAS!
Het lijkt me leuk om een keer met zo'n gemengde groep (auto's en nationaliteiten) op te trekken. Ik schrijf de dag met potlood in de agenda...
Jägertee
Gebruikersavatar
XiPHiAS
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 jan 2010 16:16
Locatie: Waregem (B)

Bericht door XiPHiAS »

jaydee schreef:Mooi initiatief, XiPHiAS!
Het lijkt me leuk om een keer met zo'n gemengde groep (auto's en nationaliteiten) op te trekken. Ik schrijf de dag met potlood in de agenda...
Normaal :
Belgen, Nederlanders, Engelsen en Fransen

Vergeet niet tijdig in te schrijven, misschien kan je treintje maken vanuit Nederland? (samen rijden tot in Ieper)
Gebruikersavatar
Vino
Actief lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 11 jul 2006 10:52
Locatie: Helmond

Bericht door Vino »

Klinkt aantrekkelijk; wie gaan er nog meer?
Denk dat ik ook mee ga ! 8)
Gebruikersavatar
12Esc
Mega lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:06

Bericht door 12Esc »

ik ga ook zeker op zoek naar een bijrijder, en schrijf me dan in.
Plaats reactie