verzekering

Algemene zaken omtrent onze auto.
Elise
Mega lid
Berichten: 681
Lid geworden op: 03 aug 2007 16:21

Re: verzekering

Bericht door Elise »

Piet schreef:Die komt vlak voor dat je verzekering afloopt.
Het zou Quartz sieren als ze al hun ASR klantjes ruim op tijd informeren over wat er gaande is.
Ze zullen wel bang zijn dat je overstapt naar een andere tussenpersoon. :bag:


Is er iemand die overgestapt is die wil laten zien hoeveel hij nu aan premie betaald en hoeveel het bij ASR was?
Moet natuurlijk wel op basis van dezelfde getaxeerde waarde zijn.
Gebruikersavatar
12Esc
Mega lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:06

Re: verzekering

Bericht door 12Esc »

Ik ben al eerder van asr naar Turien overgestapt. Turien was duidelijk goedkoper, maar zonder circuitdekking (was toen volgens mij niet beschikbaar).
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: verzekering

Bericht door Smiley »

Wat is het eigen risico van Turien? (mag ook per pm)
Blijven alleen de LOT (formule) trackdagen gedekt?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Re: verzekering

Bericht door Piet »

Ik kreeg het te horen 2 maanden voordat mijn verzekering afliep. Tijd genoeg voor een andere verzekering.
Het eigen risico is 2500 euro. Lot regels zijn formeel niet van toepassing al komt het daar wel op neer.
Al moet je de voorwaarden zelf maar beoordelen.
Denk dat we van geluk mogen spreken dat we zolang van die asr polis gebruik mochten maken. Ik had al veel eerder verwacht dat ze er mee zouden stoppen.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: verzekering

Bericht door Smiley »

Piet schreef:Lot regels zijn formeel niet van toepassing al komt het daar wel op neer.
De LOT regels verwijzing staat keihard in mijn ASR polis.
In die van Turien niet?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Speerke
Actief lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 27 okt 2006 18:23
Locatie: Deurne (Nederland)

Re: verzekering

Bericht door Speerke »

Ik kreeg ook ongeveer 2 maanden van te voren bericht, dus dat is het probleem niet.

Hieronder de voorwaarden voor de circuit dekking:

====

Aanvullende voorwaarden model 0611-9509

Circuitdekking Lotus/Opel Speedster
In afwijking van het bepaalde in par. 9.2b is uitsluitend gedekt schade, veroorzaakt tijdens een
rijvaardigheidstraining volgens de Lotus in Track reglementen.
In alle overige gevallen blijft par. 9.2b onverkort van kracht.
Ten allen tijde is uitgesloten van dekking schade veroorzaakt tijdens deelname aan races of
wedstrijden in competitieverband.
De circuitdekking is alleen geldig voor:
- Lotus/Opel Speedster.
Dekking casco
De verzekering biedt een premie-risque dekking tot een maximum van • 25.000,- per
schadegebeurtenis.
Eigen risico
het eigen risico bedraagt • 2.500,- per schadegebeurtenis.
Uitgesloten van dekking
Wettelijke aansprakelijkheid.
Casco schade veroorzaakt door leunen, slipstreamen of opduwen.
Voorzienbare casco schade als gevolg van gebruik (wear and tear) inclusief lakschade, krassen,
deukjes en ruitschade.
Casco schade direct veroorzaakt aan onderdelen door explosie, mechanische of elektrische storing,
eigen gebrek, breuk of een defect.
Verlies of casco schade als gevolg van het over de kerbstone rijden. Indien een aanraking met een
kerbstone een onderdeel is van een manoeuvre als slippen of botsen, wordt dit gezien als
gevolgschade van dit evenement en is dus meeverzekerd.

====

Circuit rijden zonder de kerbstones aan te mogen raken :bangin:

Ik zie het hier niet terug, maar er is mij verteld dat de schade aan de vangrail etc. niet is gedekt en dat kan nog aardig in de papieren lopen.
Less Is More
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: verzekering

Bericht door Smiley »

kerbstones kunnen nog best link zijn.

http://www.youtube.com/watch?v=demm-CUgJHY
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Elise
Mega lid
Berichten: 681
Lid geworden op: 03 aug 2007 16:21

Re: verzekering

Bericht door Elise »

Piet schreef:Ik kreeg het te horen 2 maanden voordat mijn verzekering afliep.
2 maanden is ook wat anders als "vlak voor" naar mijn mening :?
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Re: verzekering

Bericht door Maarten »

Speerke schreef:Ik kreeg ook ongeveer 2 maanden van te voren bericht, dus dat is het probleem niet.

Hieronder de voorwaarden voor de circuit dekking:


het eigen risico bedraagt • 2.500,- per schadegebeurtenis.
Uitgesloten van dekking
Wettelijke aansprakelijkheid.

====

Circuit rijden zonder de kerbstones aan te mogen raken :bangin:

Ik zie het hier niet terug, maar er is mij verteld dat de schade aan de vangrail etc. niet is gedekt en dat kan nog aardig in de papieren lopen.

De wettelijke aansprakelijkheid: dat is toch de schade die jij bij andere veroorzaakt? Dus als jij spint (zelfs zonder curbstones) je neemt daarbij iemand anders mee van de baan en eindigt met 2 lengtes vangrails van 3 hoog.
Krijg je de schade aan jouw auto min 2500€ eigen risico. Schade aan de andere auto, welke jij van de baan hebt gedrukt en die 6 stukken vangrail zijn dan nog voor jou portemonee.....

Of heb ik wettelijke aansprakelijkheid hier verkeerd begrepen?
Ik wil eigenlijk, vooral de schade aan andere en de baan verzekerd hebben, eigen auto vind ik het minst belangrijk in zo'n geval.
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: verzekering

Bericht door Arno »

AFAIK is de 'waiver' die iedereen tekent op een trackday juist daarom. Er is geen aansprakelijkheid voor de bestuurders voor andere auto's op het circuit. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen schade, al dan niet door iemand anders veroorzaakt.

Er is alleen een aansprakelijkheid voor de 'infrastructuur' van het circuit, dus vangrails etc. die eventueel beschadigd worden en X-euro de meter kosten.

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
Neetmans
Mega lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 feb 2009 0:28
Locatie: Breda

Re: verzekering

Bericht door Neetmans »

misschien Carel-Jan eens aan zijn jas trekken en om opheldering vragen? :)
Gebruikersavatar
martinb
Mega lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 30 mar 2009 9:53

Re: verzekering

Bericht door martinb »

Schade aan vangrail, zelfs klein deukje door kunstof voorclam, was al goed voor 400 euro! Gelukkig toen via asr verzekerd en betaald. moest bij cpz overigens contant danwel pin direct schade betalen.
Dus dekking hiervoor is toch handig.
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
Gebruikersavatar
PatrickL
Lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 28 nov 2009 12:50
Locatie: Den Bosch

Re: verzekering

Bericht door PatrickL »

Ik ben gisteren ook gebeld door Carel Jan en heb zojuist de nieuwe voorwaarden van Turien ontvangen. Deze zijn ronduit slecht als je de polis hebt ivm een circuit dekking. Het eigen risico is erg hoog maar nog belangrijker is dat je niet over een kerbstone mag rijden. Dat is niet mogelijk als je op het circuit rijdt, de vraag is dan ook hoe Turien dit ziet. Ik heb dit nagevraagd en zal het posten.

Het schijnt dat iedereen met deze ASR polis gebeld is of wordt.

gr
Patrick

Update: Antwoord Carel Jan over de kerbstones:

Wat de Kerbstones betreft; zoals jij het beschrijft is de schade dan gewoon gedekt omdat het ongeval niets met de Kerbstones te maken heeft.

Mijn vraag was wat er gebeurd als je over de Kerbstones rijdt en een ongeval krijgt dat daar niets mee te maken heeft.
Speedster 0051
Gebruikersavatar
aboellaard
Mega lid
Berichten: 821
Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
Locatie: Emst

Re: verzekering

Bericht door aboellaard »

Even een oud onderwerp ophalen: trackday verzekering. Veel opties zijn er volgens mij niet meer. De naam Turien (via o.a. Carel-Jan) valt heel regelmatig. Die verwijzen naar LoT regels (is nog steeds dezelfde tekst als bovenstaande). Ik zou echter graag ook bij wat andere organisaties willen rjden, zoals DF of Vijverberg e.d. Maar die volgen dan weer niet de LoT regels voor 100%. Dan kan je ook via DF een verzekering inclusief trackday cover afsluiten, maar die is dan weer alleen voor DF trackdays. Is er ergens een ei van Columbus trackday verzekering? (die dus het rijden bij verschillende organisaties toestaat)
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1924
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: verzekering

Bericht door S. Gonzales »

Goede vraag! Ben ik ook erg benieuwd naar Alex. Zou toch niet zo moeilijk moeten zijn aangezien het geen wedstrijdverband is en de regels niet echt afwijken.
Wellicht kunnen we een pool vormen en als groep een maatschappij benaderen? Of Carel Jan moet nog met een gunstig alternatief komen?
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Plaats reactie