verzekering

Algemene zaken omtrent onze auto.
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1924
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: verzekering

Bericht door S. Gonzales »

Co'tje schreef:Heb een offerte opgevraagd. Erg benieuwd of de extra voorwaarden op de polis staan.
Zo ja, dan stap ik zeker over.
Jouw offerte komt eraan Eelco (en die van mij ook) :yes:
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Re: verzekering

Bericht door Co'tje »

S. Gonzales schreef:
Co'tje schreef:Heb een offerte opgevraagd. Erg benieuwd of de extra voorwaarden op de polis staan.
Zo ja, dan stap ik zeker over.
Jouw offerte komt eraan Eelco (en die van mij ook) :yes:
Inderdaad binnen, ziet er goed uit. Er zit wel een verschil in, geen verzekering tegen taxatiewaarde.
En ik zie dat de premie heel fors omhoog is gegaan. Eens goed vergelijken met wat ik nu heb.


Overigens nog geen reactie van Caren Jan ontvangen.
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Re: verzekering

Bericht door Co'tje »

Helaas is een dekking tegen taxatiewaarde bij ASR niet mogelijk.
Dat wil ik wel graag ivm al het geld dat ik er in heb zitten.


Blijf mijn huidige dekking bij Carel Jan houden, de beste deal die ik kan vinden.
Gebruikersavatar
aboellaard
Mega lid
Berichten: 821
Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
Locatie: Emst

Re: verzekering

Bericht door aboellaard »

Zo hebben ze allemaal wel iets:

Carel-Jan (Turien): LoT regels (geen DF), uitkering op taxatiewaarde en eigen risico van 2500 euro
AFIC (verzekering DF trackdays, Turien): meest flexibel wat organisatie van de trackday aangaat. Uitkering maximaal 50% van taxatiewaarde en 2500 euro eigen risico. Verzekeren per trackday, wat ze ook aanbieden, is geen alternatief. Kost iets van 250-300 euro per dag.
de Jong (ASR): LoT regels, maar wat meer relaxed. Uitkering niet gebaseerd op taxatiewaarde, maar op dagwaarde. Nog even expliciet naar het eigen risico gevraagd: de verzekering voor trackdays is geheel gelijk aan openbare weg. Dus eigen risico ook. Voor mijn berekening was dat 150 euro

In mijn geval kom ik bij iedereen rond de 900-1000 euro uit (WA + casco + trackdays), terwijl ik nu rond de 550 betaal, uiteraard zonder trackdays.

Bij ASR wordt gemaximaliseerd op dagwaarde. Probleem is echter dat ik geen dagwaarde voor een Speedster kan vinden. ANWB koerslijst geeft die niet (te weinig gegevens) en wat andere manieren van dagwaarde bepalen levert iets tussen de 5000 en 9000 euro op :( Heb over die dagwaarde ook eens met mijn huidige verzekeraar (Ditzo, internet merk van ASR) gebeld. Ditzo is vrij duidelijk: dagwaarde is de waarde die het mogelijk maakt een gelijkwaardige auto te kopen. Op mijn vraag of een taxatie nuttig is werd geantwoord dat ze niet verzekeren op taxatiewaarde, maar dat je in dat geval wel sterker staat met het bepalen van wat gelijkwaardig is. Ik denk dat je met de nodige wijzigingen aan je auto zowiezo met taxatie ook bij ASR sterker staat.
Plaats reactie