ATS DTC's op VX220.org

Voordelige aankopen voor leden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

ATS DTC's op VX220.org

Bericht door Dominique »

Er is een velgen groupbuy gestart op het Engelse forum voor de mooiste Speedstervelgen :lol: :

http://www.vx220.org.uk/forums/Ats-Dtc- ... 86558.html

Even ter vergelijking:
Motoconcept 1150,- euro / set
VX220 840,- euro / set.

Het loopt niet echt storm op de DTC's nadat TD Speedsterwielen voor een habbekrats werden aangeboden via ebay.
Maar mocht je geintereseerd zijn in deze veel mooiere wielen lijkt het mij een mooie deal.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Het voordeel is dat deze velgen behoorlijk lichter zijn als de Team Dynamics in dezelfde maten. Het setje wat wordt aangeboden over de zee zal ongeveer hetzelfde gewicht zijn als de standaard set-up. Dat is dus een mooie winst, veel bredere velgen/banden (205 en 245?) eronder met hetzelfde gewicht.

De TD die werden aangeboden voor weinig waren voor 16 inch en achter niet zo breed. Echt brede banden kunnen daar niet op (205 voor 225 achter), maar je hebt wel zo`n 6 a 7 kilo winst vergeleken met de standaard set-up en dat merk je!
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
jaydee
Mega lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 15 mei 2006 9:35
Locatie: Flevoland

Bericht door jaydee »

Dennizz schreef:Het voordeel is dat deze velgen behoorlijk lichter zijn als de Team Dynamics in dezelfde maten. Het setje wat wordt aangeboden over de zee zal ongeveer hetzelfde gewicht zijn als de standaard set-up. Dat is dus een mooie winst, veel bredere velgen/banden (205 en 245?) eronder met hetzelfde gewicht.

De TD die werden aangeboden voor weinig waren voor 16 inch en achter niet zo breed. Echt brede banden kunnen daar niet op (205 voor 225 achter), maar je hebt wel zo`n 6 a 7 kilo winst vergeleken met de standaard set-up en dat merk je!
Dennis, de ATS DTC's zijn ook lichter dan de originele wielen. Ondanks de bredere banden scheelt het een kilo per wiel.
Jägertee
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Met mijn ATS-en met 205 en 245 Toyo T1R banden heb ik 1,5kg per voorwiel en 2,0kg per achterwiel gewonnen, totaal 7kg dus.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Maik schreef:Met mijn ATS-en met 205 en 245 Toyo T1R banden heb ik 1,5kg per voorwiel en 2,0kg per achterwiel gewonnen, totaal 7kg dus.
Mij stond juist bij dat er bij jouw geen winst in gewicht was met origineel? Dan heb ik het verkeerd!

Weten jullie toevallig nog wat je totale set weegt?
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Voor de volledigheid:

Standaard set met standaard gladde achterbanden
Gewicht achterwiel 20.8 kilo
Gewicht voorwiel 17.4 kilo
Totaal 76.4 kilo

Gewicht TD met TR-1
16" 7J voor en 17" 7,5J achter
Gewicht achter 18,6 kilo
Gewicht voor 16,4 kilo
Totaal 70 kilo

Maik:
ATS-DTC 17inch 9J velg met 245/40 Toyo T1R band weegt 18.8kg
Voorvelg 17inch 7,5J: 7.1kg + 9,5 kg band = 16,6 kg
Totaal 70,8 kilo

Zo, even wat gegevens uit een oud topic gevist :wink:
ATS-DTC zijn behoorlijk lichter dus. Wilde je de TD in dezelfde maten als de ATS-DTC zou je geen winst in gewicht hebben, zo was die.
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dominique »

De groupbuy op VX220.co.uk wordt afgeblazen bij gebrek aan interrese.

Je kunt eventueel de velgen rechtstreeks bestellen bij www.vx-performance.de

< LINK >
Afbeelding
Gebruikersavatar
martinb
Mega lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 30 mar 2009 9:53

Bericht door martinb »

Dominique schreef:De groupbuy op VX220.co.uk wordt afgeblazen bij gebrek aan interrese.

Je kunt eventueel de velgen rechtstreeks bestellen bij www.vx-performance.de

< LINK >
Volgens mij was de prijs op de website van vx-performance zowiezo al niet verkeerd 839 euro? Het verschil met de groupbuy in engeland was volgens mij nihil. Zijn wel mooie velgjes.
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Bericht door Co'tje »

Heb zelf een set TD gekocht, maar niet die van ebay. Die verschillen namelijk van die thorney. Die zijn speciaal voor de speedster en pasden zonder kunststof bus en staan voor 10mm verder naar buiten. Was er zelf bijna 'ingetrapt' op ebay...
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Co'tje schreef:Heb zelf een set TD gekocht, maar niet die van ebay. Die verschillen namelijk van die thorney. Die zijn speciaal voor de speedster en pasden zonder kunststof bus en staan voor 10mm verder naar buiten. Was er zelf bijna 'ingetrapt' op ebay...
Ik heb wel dezelfde maat als die van ebay, alleen via de Nederlandse importeur. Ik heb me alleen bezig gehouden met de voorvelgen en die waren goed.

Echter de achtervelgen waren niet (veel) breder dan de standaard velgen. Daar heb ik later nog spoorverbreders tussen geplaatst voor het oog.

Zie topic:
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... c&start=30
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Plaats reactie