ATS DTC's op VX220.org
- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1663
- Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
- Locatie: Noord Holland
ATS DTC's op VX220.org
Er is een velgen groupbuy gestart op het Engelse forum voor de mooiste Speedstervelgen :
http://www.vx220.org.uk/forums/Ats-Dtc- ... 86558.html
Even ter vergelijking:
Motoconcept 1150,- euro / set
VX220 840,- euro / set.
Het loopt niet echt storm op de DTC's nadat TD Speedsterwielen voor een habbekrats werden aangeboden via ebay.
Maar mocht je geintereseerd zijn in deze veel mooiere wielen lijkt het mij een mooie deal.
http://www.vx220.org.uk/forums/Ats-Dtc- ... 86558.html
Even ter vergelijking:
Motoconcept 1150,- euro / set
VX220 840,- euro / set.
Het loopt niet echt storm op de DTC's nadat TD Speedsterwielen voor een habbekrats werden aangeboden via ebay.
Maar mocht je geintereseerd zijn in deze veel mooiere wielen lijkt het mij een mooie deal.
- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
- Locatie: Nieuwe Wetering
Het voordeel is dat deze velgen behoorlijk lichter zijn als de Team Dynamics in dezelfde maten. Het setje wat wordt aangeboden over de zee zal ongeveer hetzelfde gewicht zijn als de standaard set-up. Dat is dus een mooie winst, veel bredere velgen/banden (205 en 245?) eronder met hetzelfde gewicht.
De TD die werden aangeboden voor weinig waren voor 16 inch en achter niet zo breed. Echt brede banden kunnen daar niet op (205 voor 225 achter), maar je hebt wel zo`n 6 a 7 kilo winst vergeleken met de standaard set-up en dat merk je!
De TD die werden aangeboden voor weinig waren voor 16 inch en achter niet zo breed. Echt brede banden kunnen daar niet op (205 voor 225 achter), maar je hebt wel zo`n 6 a 7 kilo winst vergeleken met de standaard set-up en dat merk je!
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Dennis, de ATS DTC's zijn ook lichter dan de originele wielen. Ondanks de bredere banden scheelt het een kilo per wiel.Dennizz schreef:Het voordeel is dat deze velgen behoorlijk lichter zijn als de Team Dynamics in dezelfde maten. Het setje wat wordt aangeboden over de zee zal ongeveer hetzelfde gewicht zijn als de standaard set-up. Dat is dus een mooie winst, veel bredere velgen/banden (205 en 245?) eronder met hetzelfde gewicht.
De TD die werden aangeboden voor weinig waren voor 16 inch en achter niet zo breed. Echt brede banden kunnen daar niet op (205 voor 225 achter), maar je hebt wel zo`n 6 a 7 kilo winst vergeleken met de standaard set-up en dat merk je!
Jägertee
- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
- Locatie: Nieuwe Wetering
Mij stond juist bij dat er bij jouw geen winst in gewicht was met origineel? Dan heb ik het verkeerd!Maik schreef:Met mijn ATS-en met 205 en 245 Toyo T1R banden heb ik 1,5kg per voorwiel en 2,0kg per achterwiel gewonnen, totaal 7kg dus.
Weten jullie toevallig nog wat je totale set weegt?
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
- Locatie: Nieuwe Wetering
Voor de volledigheid:
Standaard set met standaard gladde achterbanden
Gewicht achterwiel 20.8 kilo
Gewicht voorwiel 17.4 kilo
Totaal 76.4 kilo
Gewicht TD met TR-1
16" 7J voor en 17" 7,5J achter
Gewicht achter 18,6 kilo
Gewicht voor 16,4 kilo
Totaal 70 kilo
Maik:
ATS-DTC 17inch 9J velg met 245/40 Toyo T1R band weegt 18.8kg
Voorvelg 17inch 7,5J: 7.1kg + 9,5 kg band = 16,6 kg
Totaal 70,8 kilo
Zo, even wat gegevens uit een oud topic gevist
ATS-DTC zijn behoorlijk lichter dus. Wilde je de TD in dezelfde maten als de ATS-DTC zou je geen winst in gewicht hebben, zo was die.
Standaard set met standaard gladde achterbanden
Gewicht achterwiel 20.8 kilo
Gewicht voorwiel 17.4 kilo
Totaal 76.4 kilo
Gewicht TD met TR-1
16" 7J voor en 17" 7,5J achter
Gewicht achter 18,6 kilo
Gewicht voor 16,4 kilo
Totaal 70 kilo
Maik:
ATS-DTC 17inch 9J velg met 245/40 Toyo T1R band weegt 18.8kg
Voorvelg 17inch 7,5J: 7.1kg + 9,5 kg band = 16,6 kg
Totaal 70,8 kilo
Zo, even wat gegevens uit een oud topic gevist
ATS-DTC zijn behoorlijk lichter dus. Wilde je de TD in dezelfde maten als de ATS-DTC zou je geen winst in gewicht hebben, zo was die.
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1663
- Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
- Locatie: Noord Holland
De groupbuy op VX220.co.uk wordt afgeblazen bij gebrek aan interrese.
Je kunt eventueel de velgen rechtstreeks bestellen bij www.vx-performance.de
< LINK >
Je kunt eventueel de velgen rechtstreeks bestellen bij www.vx-performance.de
< LINK >
Volgens mij was de prijs op de website van vx-performance zowiezo al niet verkeerd 839 euro? Het verschil met de groupbuy in engeland was volgens mij nihil. Zijn wel mooie velgjes.Dominique schreef:De groupbuy op VX220.co.uk wordt afgeblazen bij gebrek aan interrese.
Je kunt eventueel de velgen rechtstreeks bestellen bij www.vx-performance.de
< LINK >
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
- Locatie: Nieuwe Wetering
Ik heb wel dezelfde maat als die van ebay, alleen via de Nederlandse importeur. Ik heb me alleen bezig gehouden met de voorvelgen en die waren goed.Co'tje schreef:Heb zelf een set TD gekocht, maar niet die van ebay. Die verschillen namelijk van die thorney. Die zijn speciaal voor de speedster en pasden zonder kunststof bus en staan voor 10mm verder naar buiten. Was er zelf bijna 'ingetrapt' op ebay...
Echter de achtervelgen waren niet (veel) breder dan de standaard velgen. Daar heb ik later nog spoorverbreders tussen geplaatst voor het oog.
Zie topic:
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... c&start=30
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!