Auto wassen

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Auto wassen

Bericht door Piet »

Zoals wel meer mensen onder ons, poets en was ik me een ongeluk (de auto dan). Daarbij kom ik kleine zwarte puntje tegen die voor mij op teer lijken. :( Ik krijg ze er soms niet af met veel boenen.

De vraag aan mijn kant is dan ook.
Is dat inderdaad teer? En hoe kom je er vanaf zonder je lak of de carrosserie aan te tasten? Mag je wel zo hard poetsen, wordt de lak dan aangetast?
Laatst gewijzigd door Piet op 24 apr 2005 8:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1525
Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
Locatie: Hoogerheide

Bericht door Pascal »

Piet wat ik geregeld doe is met wat terpentine of dat het er echt niet af te krijgen is, neem dan wat autowax dan polijst je het er als ware uit.

Heb met deze 2 manieren vrij goeie evaringen ik weet ook dat er in de handel produkten te krijgen zijn om teer te verwijderen maar hier heb ik geen ervaring mee.

Veel Succes poetsofiel.

Gr.Pascal
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Bedankt pascal,

Ik was gisteren in een automaterialen winkel en ze hadden wel een product om teer te verwijden maar toen ik vertelde dat het een kunstof carrosserie was durfde ze het product niet aan te bevelen omdat ze bang waren dat het spul kunstof zou aantasten.

Die man had het ook over terpentine, na jouw positieve ervaring durf ik het nu ook te gebruiken.
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Wat ik zelf wel goed vind werken is de klei die van Zaino kan krijgen. Als je dat met voldoende water gebruikt kun je echt HEEL veel van je lak afkrijgen zonder het te beschadigen. Het speedsterlogo achter op mijn auto was met een soort vage lijm vast gezet. Die heb ik uiteindelijk ook met de klei kunnen verwijderen zonder dat er iets met de lak is gebeurd.

Dit spul dus:

http://www.zainostore.com/Merchant2/mer ... Code=Zaino

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

@Mark,

Ik weet van anderen dat zaino ontzettend goed spul is. Koop jij ook hun andere spullen? en zo ja welke precies. Het nadeel van die zaino jongens is dat het voor mij nogal ingewikkeld over komt. Eerst product A dan product B laten drogen bla bla etc etc.
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Ik zat nog ff of de zaino site te kijken en ze hebben gelukkig een complete set te koop.

http://www.zainostore.com/Merchant2/mer ... Code=Zaino

Heeft iemand hier ervaring mee?
Matsuru
Actief lid
Berichten: 166
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:27
Locatie: Noord-holland

Bericht door Matsuru »

Zaino is topspul :!:
Ik gebruik het al jaren en bij afleveren van de auto deze laten behandelen met FLON4000, maar met het zaino spul is het resultaat nog beter :shock: . Auto wordt superglad en zoals Marc al schreef eerst de auto "kleien" dan in de Z1, meteen hierna in de Z2, dan laten drogen (het liefst in de zon) en ik zet de auto dan in de garage en poets hem de volgende dag uit en hierna met Z6 (Wetlook) na sprayen.
Superresultaat....

Vr.gr. Erwin
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Ok, ik ga maar eens een setje bestellen. :D
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Hi Piet,
piet schreef: Ik weet van anderen dat zaino ontzettend goed spul is. Koop jij ook hun andere spullen? en zo ja welke precies. Het nadeel van die zaino jongens is dat het voor mij nogal ingewikkeld over komt. Eerst product A dan product B laten drogen bla bla etc etc.
Valt opzich wel mee. Als je van dat ZFX gebruikt dan hoef je ook niet lang te laten drogen. Binnenkort setje bestellen voor de speedster. Mijn lak heeft zo te zien geen clear-coat, dus ik moet nieuwe hebben. Neem dan ZFX en Z3. En natuurlijk een nieuwe claybar :)

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Zo, vandaag de auto schoongemaakt en in de zaino gezet.

Eerst zo goed mogelijk schoon gemaakt met water en zeep. Daarna met de zaino klei alle vast zittende rommel van de lak gehaald. Dat spul blijft me verbazen. Allerlei rommel die je er niet afkrijgt met gewoon poetsen, lukt vaak wel met die klei. Wat water erbij en poetsen maar. Nadeel is wel dat ik iets van 3 uur bezig ben geweest om alleen de auto al schoon te maken met de klei. Maar alle zwarte teerpuntjes zijn weg.
Ander nadeel is wel dat je een tijd dicht op de lak zit. En dan zie je dus wel duidelijk wat je allemaal aan kleine beschadigingen hebt. En dat het steenslag folie op de neus aardig z'n werk heeft gedaan :)

Daarna een flesje voor de helft gevuld met Z3 en er 5 druppels ZFX aan toegoegd. Dat scheelt een hoop in wachttijd. Auto netjes twee maal daarmee gepoetst. Dat gaat allemaal vrij snel. En je ziet erg duidelijk resultaat. Denk achteraf dat ik nog iets teveel heb gebruikt, anders had ik nog wel 3 lagen kunnen zetten met een half flesje.

Als laatste nog de hele auto met Z6 gedaan. Maakt helemaal veel verschil, ding staat je gelijk toe te glimmen :)

Hopelijk werkt het net zo goed als de laaste keer dat ik het heb gebruikt. Dan hoeft het pas over een maand of 4 weer...

Mark
C30-94@0.55bar
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

POETSEN

Bericht door jans »

Dacht toch ,dat Mark een 2.2 had :lol:
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: POETSEN

Bericht door markv »

jans schreef:Dacht toch ,dat Mark een 2.2 had :lol:
Een schone 2.2 wel te verstaan die ook nog een keer een uv filter heeft :P

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Goed werk mark 8), Ik zie dat je Z3 gebruikt voor normale verf er is ook een Z2 voor clear coated verf. De vraag van mij is dus moet ik Z2 of Z3 hebben?
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Zo te horen niet even een klein klusje, maar wel met een vreselijk goed resulaat......en pas (uche) over 4 maanden weer :shock:

Ik begin me dus net als Jan inderdaad af te vragen wie hier de poetsers zijn :P
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Marcel schreef:Zo te horen niet even een klein klusje, maar wel met een vreselijk goed resulaat......en pas (uche) over 4 maanden weer :shock:

Ik begin me dus net als Jan inderdaad af te vragen wie hier de poetsers zijn :P

Hahahaha en nog wel een hele dag mee bezig. En teer vlekken :? :shock: je moet dan volgens mij ,niet achter die teer wagens blijven rijden :idea:
Plaats reactie