Afdichtingskit

Alle overige technische zaken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Afdichtingskit

Bericht door Piet »

Ik moet mijn koplampen opnieuw kitten. Nu kan ik geen sikaflex krijgen.
Ipv daarvan heb ik tip-it ms-polymeer gekocht want volgens de verkoper zou dat hetzelfde zijn. Klopt dat en kan ik dat spul gewoon gebruiken voor mijn koplampen?
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Piet, Yvo verkoopt gewoon Sikaflex hoor. En ik kan me niet voorstellen dat er bij jou in de buurt geen toko zit die het verkoopt.
Richard heeft eens goed bedoeld m'n lampen gekit met spul dat ze in de autohandel ook gebruiken. Echter liet de kit al snel weer los. Heb daarna Sikaflex gekocht, en het probleem was iig bij mij niet meer teruggekomen. Of Stefan er later nog last van gehad heeft durf ik niet te zeggen.
Caterham => Britse degelijkheid...
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Ik begreep van de verkoper dat sikaflex alleen nog maar in de vakhandel te verkrijgen is.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

http://www.elise-shop.com/sikaflex221-a ... p-506.html

Van mijn achterlampen heb ik geen last meer, door die schuimrubber modificatie. De koplampen hebben er nog lichtjes last van, ondanks die halve tube sika die Allen erop gesmeerd heeft.
Heb ook wel eens gelezen dat als je dat ademtuutje achterin de koplamp vervangt door een breder en langer exemplaar, je geen last meer van vocht hebt. (ben die post echter kwijt)
Laatst gewijzigd door Smiley op 08 feb 2010 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
vauxhall
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
Locatie: Beverlo

Bericht door vauxhall »

kleef géén tesacrep of van die papier-plekband op je glas van je koplamp.
Ik heb dat wel eens gedaan om niet te smodderen, achteraf trek je een dun laagje van je plexi af, lelijke rand blijft achter dan!
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Ondertussen is mijn lampie helemaal opnieuw gekit. Ben nog steeds trots op me zelf zolang de kap er binnenkort niet afdondert.

Het is mee allemaal reuze meegevallen. Je moet alleen veeeel geduld hebben bij het los maken van de Kit.

Wel lastig om eenmaal gekit die zooi niet op andere dingen te krijgen.

Heb de kit ook een dagje laten drogen. De volgende dag was er weer een klein kiertje ontstaan wat ik nu mooi kon dicht maken.
YvoTuk
Mega lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 09 jul 2005 7:19
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

Piet, ik heb dat spul gewoon liggen hoor :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Had de kit als nog bij je besteld Yvo :)
YvoTuk
Mega lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 09 jul 2005 7:19
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

lol :)

Wel maf trouwens, ik had deze week een klant uit Denemarken aan de telefoon die me vroeg welke Sikaflex hetzelfde was als Betaseal 1601.

Ik heb hem uitgelegd dat ik daar geen risicos mee zou nemen omdat die Betaseal over het algemeen in structurele toepassing gebruikt wordt (crashbox etc), dus ik zou het niet weten, maar ook niet doen zeg maar.

Vertelt die man dat Sika in alle soorten en smaken daar gewoon in de doehetzelf gamma/praxis etc. te krijgen is.

Toch raar, ik heb toch ook de ervaring dat ze dat spul hier eigenlijk alleen professioneel willen verkopen.
Afbeelding
Elise
Mega lid
Berichten: 681
Lid geworden op: 03 aug 2007 16:21

Bericht door Elise »

Sika / Sikaflex is gewoon bij Fabory te koop en die heeft vestigingen verspreid over het hele land.

http://www.fabory.com/

Ook voor speciale 10.9 of 12.9 boutjes etc.
Plaats reactie