Heatwrap ervaringen ivm vocht

Alles wat met uitlaten te maken heeft.
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Heatwrap ervaringen ivm vocht

Bericht door the-duke »

Hallo,

ik heb een bocht van mijn uitlaatsysteem dat door mijn wielkast loopt en wel erg veel warmte afstraalt naar mijn linker achterband. (let op: is niet standaard uitlaatsysteem, maar rvs 63,5 mm, zie plaatje)

Nu wil ik dat wat beperken door heatwrap / hittewerende tape.
Ik heb wel eens begrepen dat die tape niet goed tegen vocht/modder etc. kan, maar heb ook wel eens gehoord dat er iets is om de tape mee te behandelen die de tape minder gevoelig maakt.

Ook vond ik vandaag toevallig hittewerende tape met grafiet http://www.chargertech.nl/

Heeft iemand hier ervaring mee, zodat er iets te zeggen is over hoe goed grafiet tape tegen vocht kan of dat er een middel is om de tape beter vochtbestendig mee te maken ?

Gr,
The Duke
Bijlagen
bocht door wielkast.jpg
bocht door wielkast.jpg (330.76 KiB) 8025 keer bekeken
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Die bocht heeft standaard een eigen hitteschild.
Is die niet terug te plaatsen?

http://www.speedsterclub.nl/bibliotheek ... index.html

Fuel en exhaust, 7 exhaust pipe, nummer 15.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

En anders valt te overwegen om die bocht te laten voorzien van een speciale keramische coating.


SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1511
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

Ik zou een plaat nimbus hittewerend materiaal kopen bij bijvoorbeeld Yvo van Elise-Shop en hiermee een koker/schild vouwen die om de bocht past en op de bestaande schilden om de uitlaat demper wordt vastgezet met boutjes/moertjes.

Dat kan prima tegen de troep die van de wielen komt en vomt een prima warme barriere.

Beetje versterken met wat alu profielen/strips zodat het niet kaport trilt en het zou er flink wat jaren tegenaan moeten kunnen.

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Zo ongeveer als Arno het beschrijft hebben Dominique en ik het ook gemaakt. Bekijk voor plaatjes het Tullett topic.
Afbeelding
patje
Actief lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 22 mei 2005 9:34

Bericht door patje »

Ik heb er een keramische coating laten opzetten bij zircotec.

Heb er 77 pond voor betaald, had het op twee weken terug.

groetjes patje
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

uitlaten

Bericht door S. Gonzales »

Bij mijn vorige uitlaat(bocht) van EPS, kwam er ook onheilspellend veel hitte vanaf wat dan weer uitstraalt naar de band en velg. Vond ik niet fijn, daarom heb ik die bocht "gewrapt" met uitlaatband. Eerst even bepalen hoeveel je nodig hebt, dat een half uurtje in een emmer water laten weken en vervolgens zo strak mogelijk om de bocht wikkelen. Een deel van het water pers je er dan al weer uit. Afmonteren met een paar (bijgeleverde rvs slangklemmen) motor even laten draaien zodat de rest van het vocht verdampt en klaar! Op die manier zit het superstrak en heeft bij mij het afgelopen jaar probleemloos gewerkt. Nu heb ik onlangs een uitlaat upgrade doorgevoerd (melding volgt nog). Een Piper uitlaatspruitstuk, 2,5" downpipe met 200 cel katalysator(Piper) en vanaf daar een dikke dBilas 2,5" bocht/ demper combinatie (dezelfde als op jouw auto zit).
Op voorhand heb ik die bocht met hetzelfde spul ingepakt. Een doos met meer dan voldoende lengte kostte mij € 42,50 bij: http://www.roukama.nl/contact.htm
Bijlagen
Speedster upgrade 017 [640x480].jpg
Speedster upgrade 017 [640x480].jpg (73.83 KiB) 7953 keer bekeken
Speedster upgrade 024 [640x480].jpg
Speedster upgrade 024 [640x480].jpg (50.79 KiB) 7945 keer bekeken
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

nou, heel wat reacties :thumbup:
Ik heb alleen nog geen mensen gezien die ervaring met de grafiettape hebben.
Ik denk dat ik voor het gemak van de montage, eerst eens ga proberen met de hitteband. Het vormen, maar vooral het op een degelijke manier monteren/vastzetten van dat Nimbus zie ik nog even niet helemaal zitten..

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Op de originele bocht zitten bevestigingspunten voor het originele hitteschild, waar je je nimbus aan kunt bevestigen.
Heeft dbilas die weggelaten?

Afbeelding
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Heatwrap ervaring

Bericht door S. Gonzales »

Klopt Smiley, DBilas kiest er heel bewust voor om die bocht niet te isoleren. En ik juist wel. Bovendien is de vervangende bocht zo dik dat de originele isolatie schalen volgens mij ook niet zullen passen.
@ The Duke: misschien is dit iets voor je, ter bescherming. http://www.weberracing.net/p382/Aluminu ... _info.html

Zoals ik zei heeft het bij mij zonder zo'n beschermingslaagje al een seizoen lang uitstekend voldaan op de EPS uitlaat.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Het verschil is denk ik wel dat jij een atmo hebt en The Duke een turbo. Ik vermoed dat zijn uitlaatbocht behoorlijk heter wordt ...


SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dominique »

Hi Duke,
Zoals mike al zei hebben wij een soort verlenging op het bestaande hitteschild gemaakt van nimbus. Het laat de bocht vrij zodat deze door (rij)wind gekoeld kan worden, en zorgt voor een prima barriere tegen stralingswarmte.
Ik heb ooit wat metingen van achterwielen en banden gedaan tijdens trackdays, en daar meette ik met de standaard uitlaatbocht een linker achterwiel dat tussen de 10 en de 20 graden warmer was als de rechter.
Met de Nimbus bescherming heb ik geen noemenswaardig verschil tussen beide zijden gemeten. De Nimbus is zo geplaatst dat het ook straling van de demper zelf tegen houdt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Heatwrap ervaring

Bericht door S. Gonzales »

SteV6 schreef:Het verschil is denk ik wel dat jij een atmo hebt en The Duke een turbo. Ik vermoed dat zijn uitlaatbocht behoorlijk heter wordt ...


SteV6
Dat is zo. En ik moet zeggen dat de oplossing van Maik en Dominique er heel goed uitziet en voor The Duke misschien wel de beste oplossing is.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

I.v.m. het vormen, maar vooral het op een degelijke manier monteren/vastzetten van dat Nimbus zie ik nog even niet helemaal zitten.. Ik zie niet echt veel mogelijkheden voor bevestiging, zonder het aan zaken vast te zetten, waaraan ik het niet vast wil zetten en daarom ga ik in eerste instantie hitteband proberen.

Als het eenmaal goed zit, lijkt me Nimbus beter, daar niet van..

gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Stuur anders Pascal een PB die heeft hitteband zitten op zijn uitlaat.
Plaats reactie