Sport demper

Op zoek naar onderdelen.
Gebruikersavatar
joost
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 apr 2005 11:49
Locatie: zwolle

Sport demper

Bericht door joost »

Wie weet er een gebruikte sportdemper voor een speedster 2.2?

of evt een goed adres voor een nieuwe demper.

ik kwam zelf deze site tegen: http://www.tuning2.de
deze verkopen een sportdemper voor 439,-

weet alleen niet hoe die klinkt? kent iemand deze uitlaten?
mail me

speedster groet joost :lol:
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

In Duitsland rijden een paar met deze demper. De demper is ook te koop via www.moto-concept.de (en dus via Van der Kooi Lotus, omdat ze verkooppunt ervan zijn).

Let wel op dat dit alleen in demper is zonder pijpaansluitingen enzo. Delen van de originele uitlaatlijn en ophangpunten moeten overgezet worden naar deze demper. Dus relatief goedkope einddemper, maar relatief dure arbeidskosten ...

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Hi Joost,

Is dit de bastuck demper?

http://www.bastuck.com/edelstahl/html/html2005/s158.htm

Die bastuck schijnt opzich wel aardig te zijn, maar niet erg veel geluid te maken. Zou natuurlijk ook wel kloppen als ie tuv/abe gekeurd is. Anders krijg je waarschijnlijk geen goedkeuring...

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
joost
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 apr 2005 11:49
Locatie: zwolle

Bericht door joost »

dat klinkt niet goed, dan kost het nog veel geld en weinig geluid jammer.

iemand nog een goede tip?
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Hoi Joost welkom,

ik weet niet hoe handig je bent of vrienden/kennisen je hebt, misschien heb je al rondgekeken op het forum en het zelf gevonden.

Anders kun je in de thread wat vinden over hoe je je eigen uitlaat kunt modificeren http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=198

Op bijvoorbeeld ebay.de kun je nog wel eens een std demper vinden, dan kun je die van jezelf reserve houden voor alle zekerheid :wink:
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Misschien moet je hier maar eens kijken:

http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... =3849#3849

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
joost
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 apr 2005 11:49
Locatie: zwolle

ben er mee bezig!

Bericht door joost »

Heb mijn (2de demper van vorige originele speedster ) naar een lasser bebracht en hij zegt dat hij voor 50,- de uitlaat maakt zoals ik heb aangegeven! klinkt goed dus :o

Wel heb ik de ingang in de eerste kamer wat vergroot, ik wil niet al deze moeite doen en dan denken, :oops: jemig ik hoor haast geen verschil!
Dus beetje herrie ben ik wel gek op en ik hoop dat het gaat lukken, als de uitlaat er onder zit, wat ik gelijk ga doen met een nieuwe abs unit etc.. van de fabriek terug roep actie, dan laat ik het ff weten ik hoop niet dat ik de HEL :twisted: hoor als ik gas geef! haha net als die duitser!

zie schema!

gr. joost
Bijlagen
ipv. gaatjes boren gewoon stuk tussen uitgeslepen! iets meer geluid is ook gewenst bij mij!
ipv. gaatjes boren gewoon stuk tussen uitgeslepen! iets meer geluid is ook gewenst bij mij!
uitlaat tuning joost extraklijngeluid!.JPG (37.14 KiB) 5930 keer bekeken
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

Door dat stukje eruit te slijpen heb je wel de stevigheid van de ingaande pijp erg verzwakt, lijkt me niet echt goed voor de levensduur van de verbinding waar de pijp door de wand van de demper gaat.

Door alleen gaatjes te boren blijft de pijp in meerdere schotten vast zitten en vorm zo een stijve verbinding.

Als je het nog niet doorgeslepen hebt zou ik als ik jouw was toch voor de gaten kaas gaan.

Succes, Maarten
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

dempermod

Bericht door Pipo »

Je slaat de nagel op de kop, Maarten. Ik heb juist dezelfde overweging gehad toen ik besloot met gaten te werken.

Nu is het wel zo dat als de ophangingbevestiging van de demper en de katalysator goed afgesteld staan, deze wel de meeste krachten opvangen en de lasnaad van de ingaande pijp aan de demper ontzien. Ik vermoed niet dat het direct zal gaan afscheuren, maar op langere termijn zou ik er toch geen geld op willen verwedden daar het toch behoorlijke schokken te verwerken krijgt door de harde vering.
A thing of beauty is a joy forever!
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

en wat dacht je van de schokken bij gas los en gas erop, de motor beweegd dan behoorlijk in de rubbers dus ook de uitlaat beweegt dan, vandaag dat er flexibele sukken in een uitlaat worden gebruikt.
Gebruikersavatar
joost
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 apr 2005 11:49
Locatie: zwolle

Bericht door joost »

o jeeee,

maandag dan direc ff de lasser bellen en hopen dat hij het nog niet gedaan heeft? Maar evt kan hij de inlaat buis met een strikje aan de buitenkant van de demper toch eenvoudig verstevigen! Je ziet er toch niets van.

Wel bedankt voor de tip! :o

Wat denken jullie van het geluid?????
Zal het zo beetje luider worden??????

speedster groet joost
Bijlagen
De 1ste is van mark en de 2de van joost mooi he! Zo'n auto hoort toch te brullen als je weg rijd!
De 1ste is van mark en de 2de van joost mooi he! Zo'n auto hoort toch te brullen als je weg rijd!
imag0003.JPG (52.01 KiB) 5880 keer bekeken
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Hallo Joost

Een mooi gezicht zo,met die gele bolide's.
Ook een mooie kleur. :wink:

jans
Gebruikersavatar
joost
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 apr 2005 11:49
Locatie: zwolle

Bericht door joost »

ben net bij de lasser geweest!

De man was zo slim om de pijp idd niet compleet door te slijpen, hij heeft 3/4 weg gehaald en de rest voor de stevigheid laten zitten.

Er zat geen glaswol in mijn demper. ik hoop maar dat het geluid een stuk beter wordt! anders is al die moeite voor niets.

gr. joost
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

demper

Bericht door Pipo »

joost schreef:Er zat geen glaswol in mijn demper.
gr. joost
Dat is vreemd, Joost. Alle 2,2 dempers hebben dempingswol zitten in de beide 2cm dikke vlakke absorptiekamers die zich volledig aan de zijkanten van de demper bevinden. Om dit te zien moet je demper wel helemaal tot aan de zijrand openslijpen.
In de middelste absorptiekamer bevindt zich inderdaad geen glaswol.

Zeg, zitten bij jou beide catalysatoren nog op hun plaats? Het interesseerd me te weten hoe in dat geval het geluid van de gemodifieerde demper overkomt. (ik vermoed iets minder versterking van de lage tonen).
A thing of beauty is a joy forever!
Gebruikersavatar
joost
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 apr 2005 11:49
Locatie: zwolle

Bericht door joost »

Hoi Pipo,

Mijn speedster is 100% origineel, of wel was, want nu gaat er van alles veranderen haha :lol:

Hij heeft maar 7000km gelopen en gaat zijn eerst beurt over 2 weken krijgen bij de opel dealer inkl apk en uitlaat wisselen voor 170 euro, lijkt me geen geld!

Dat het glaswol in de 2cm smalle eerste kamers zitten zou kunnen, de lasser heb ik opdracht gegeven om 3 a 4 cm van de rand de uitlaat open te slijpen. dan heeft hij het idd niet gezien.

Ik zit er zelf nog aan te denken om de 2 pijpjes er ook uit te halen en er dan een ovalen eindstuk op te zetten, dan weet ik zeker dat je een donkerder geluid zult krijgen.

Hoe dan ook, als ik de modificatie demper er onder heb, zal ik ff een mp3 maken en het jullie laten horen :P

speedster groeten joost
Plaats reactie