Foutmelding ontstekingsmechanisme?

Alle overige technische zaken.
Gebruikersavatar
Sir_Bongiovi
Mega lid
Berichten: 986
Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
Contacteer:

Foutmelding ontstekingsmechanisme?

Bericht door Sir_Bongiovi »

Toen ik gisteren de wagen aanzette bleef het lampje branden van het ontstekingsmechanisme (rechtsonder), nadien zette ik de motor terug af en probeerde opnieuw maar bleef nog steeds branden. Vervolgens reed ik huiswaarts (2tal km. hooguit). Ik hoorde een soort van sissend geluid (volgens mij komende van achteraan de wagen). Toen ik effe later opnieuw probeerde was de foutmelding weg.

Kan dit te maken hebben met een te hoge uitstoot van uitlaatgassen? De wagen heeft wel lange tijd stilgestaan misschien dat dit ook een gevolg kan zijn?

mvg
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Bedoel je het motorlampje?
Rood of Oranje.

Geen idee overigens wat dat kan zijn. Maar als je een probleem hebt gaat dat lampje van zelf weer aan. Je zult dan de foutcode moeten uitlezen bij de garage of via een scan gauge tool.
Gebruikersavatar
Sir_Bongiovi
Mega lid
Berichten: 986
Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
Contacteer:

Bericht door Sir_Bongiovi »

het oranje icoon. (Motorteken met bliksemschicht door)

ik heb net een proefritje gedaan en geen enkel probleem ondervonden (lampje is uit) Waarschijnlijk door zo lang stil te staan dat de uitstoot van de uitlaatgassen iets te hoog werden.
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Dat lampje kan zowel oranje als rood worden. Als die oranje was dan was het minder erg.
Gebruikersavatar
Sir_Bongiovi
Mega lid
Berichten: 986
Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
Contacteer:

Bericht door Sir_Bongiovi »

ah ok merci :D
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Bericht door Oblivion »

Bij mij is dit lampje vandaag ook spontaan oranje gaan branden. (ik reed net uit ondergrondse garage)
Na het herstarten bleef het ook aanwezig. Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Ik heb alleen mijn motorsteun vervangen en de nieuwe diffuser geplaatst. Nergens iets electronisch aangeraakt...
Gebruikersavatar
Sir_Bongiovi
Mega lid
Berichten: 986
Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
Contacteer:

Bericht door Sir_Bongiovi »

Oblivion schreef:Bij mij is dit lampje vandaag ook spontaan oranje gaan branden. (ik reed net uit ondergrondse garage)
Na het herstarten bleef het ook aanwezig. Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Ik heb alleen mijn motorsteun vervangen en de nieuwe diffuser geplaatst. Nergens iets electronisch aangeraakt...
laten scannen met een Scan gauge (in opel garage bvb.).
Gebruikersavatar
Richard
Mega lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 13 feb 2005 13:06
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Bericht door Richard »

wellicht het draadje van de lambdasonde aangestoten bij de montage van de diffuser.
Deze worden hard en poreus en breken dan.
Maar uitlezen van de fout geeft het juiste antwoord.
CASSA uitdeuken zonder spuiten (cardetailer)
Gebruikersavatar
terry
Actief lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 17 feb 2011 12:45
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door terry »

piet schreef:Dat lampje kan zowel oranje als rood worden. Als die oranje was dan was het minder erg.
Het lampje kan echt niet rood worden.
Het geeft aan dat er een motorstoring aanwezig is. En dat hoeft niet perse ernstig te zijn. Ik zeg altijd maar zo, als hij gewoon rijdt en je er niks aan merkt kun je er gewoon mee rijden. Laat hem natuurlijk wel zo snel als mogelijk even uitlezen. Als het lampje uit zichzelf weer dooft is het probleem niet meer aanwezig , het zal wel nog in het geheugen van de ecu opgeslagen zijn.

Groetjes Terry
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Bericht door aKra »

Als het goed is het inderdaad een storingsmelding, als hij knippert is er iets goed loos en moet je stoppen met rijden! :)
Gebruikersavatar
terry
Actief lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 17 feb 2011 12:45
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door terry »

aKra schreef:Als het goed is het inderdaad een storingsmelding, als hij knippert is er iets goed loos en moet je stoppen met rijden! :)

Over het knipperen wil ook wel even vertellen.
Er zijn maar 2 dingen waardoor het lampje gaat knipperen, en dat is:
Als er een probleem is met je sleutel/immo , maar dan slaat de motor ook niet aan.
En als tweede als je onder het rijden een probleem hebt met je ontsteking,
dan geeft je motorsysteem een foutcode op misfire
Dan is er meestal iets mis met een van je bougie's of bobinebrug.
In alle andere gevallen zal het motorstoringslampje gewoon gaan branden.
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

terry schreef:
piet schreef:Dat lampje kan zowel oranje als rood worden. Als die oranje was dan was het minder erg.
Het lampje kan echt niet rood worden.
Het geeft aan dat er een motorstoring aanwezig is. En dat hoeft niet perse ernstig te zijn. Ik zeg altijd maar zo, als hij gewoon rijdt en je er niks aan merkt kun je er gewoon mee rijden. Laat hem natuurlijk wel zo snel als mogelijk even uitlezen. Als het lampje uit zichzelf weer dooft is het probleem niet meer aanwezig , het zal wel nog in het geheugen van de ecu opgeslagen zijn.

Groetjes Terry
Zeg je hiermee dat het ML lampje maar 1 kleur geeft?
Gebruikersavatar
Pw
Mega lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 12 feb 2011 13:39
Locatie: Almere

Bericht door Pw »

Ik wilde al zeggen: Motormanagement lampje wat ook rood kan worden?! Dat zou de eerste zijn! ;)

Oranje, misschien resetten door contact uit te zetten, anders uitlezen bij de dealer.

(Bij mij brand 't lampje helaas ook weer continue, ook na vervanging 2e lambda, maar merk niks met rijden.
Maar een keer rustig kijken en tot die tijd gewoon rijden en genieten.)

Gr.Paul.
Nr.0672
Gebruikersavatar
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1520
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:30

Bericht door Gerard »

(Bij mij brand 't lampje helaas ook weer continue, ook na vervanging 2e lambda, maar merk niks met rijden.
Maar een keer rustig kijken en tot die tijd gewoon rijden en genieten.)
Dus dat was de oplossing ook niet. Lampje ging na verloop van tijd ook spontaan weer uit maar uiteindelijk ook weer aan.
Ben wel benieuwd wat nu uiteindelijk de oorzaak dan wel gaat zijn.
Heb er met rijden ook nooit iets van gemerkt.
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1924
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Bericht door S. Gonzales »

Pw schreef:(Bij mij brand 't lampje helaas ook weer continue, ook na vervanging 2e lambda, maar merk niks met rijden.
Maar een keer rustig kijken en tot die tijd gewoon rijden en genieten.)

Gr.Paul.
EGR klep? Of heb je al zo'n super "Made in Holland" EGRcheater gemonteerd?
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Plaats reactie