Foutmelding ontstekingsmechanisme?

Alle overige technische zaken.
Gebruikersavatar
Championmv6
Lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 07 apr 2011 21:31
Locatie: Geleen

Bericht door Championmv6 »

( Ik denk indd dat het "standaard" is bij de Speedsters dat je een fout op de 2e Lambda" hebt. )

aha, daarom heb ik het niet, ik heb een VX... hahaha ;-)

@Terry : om 3 uur 's nachts een reply geven ?? was je weer stiekem uit bed ontsnapt om te beunen....? ik zal mijn mondje houden...

grtz
Opel Addict ;-)

Opel Kadett GSi 3.0i-24v '90
Opel Omega B2 2.6i-24v '02
Vauxhall VX220 2.2i-16v '02
Gebruikersavatar
Pw
Mega lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 12 feb 2011 13:39
Locatie: Almere

Bericht door Pw »

Ik kan de egr klep toch gewoon laten zitten en er alleen een cheater tussen solderen?!
Kan zo gauw het afdekplaatje namelijk niet vinden in het systeem!

Gr.Paul
(en als iemand,Terry?,de oplossing nog mocht vinden van het "2e Lambda" probleem hoor ik het graag!!)
Nr.0672
Gebruikersavatar
jaydee
Mega lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 15 mei 2006 9:35
Locatie: Flevoland

Bericht door jaydee »

Pw schreef:Kan zo gauw het afdekplaatje namelijk niet vinden in het systeem!

Gr.Paul
Als je 'em wel gevonden hebt, wil ik er graag eentje bij je bestellen :thumbsup:
Jägertee
Gebruikersavatar
Pw
Mega lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 12 feb 2011 13:39
Locatie: Almere

Bericht door Pw »

jaydee schreef:
Pw schreef:Kan zo gauw het afdekplaatje namelijk niet vinden in het systeem!

Gr.Paul
Als je 'em wel gevonden hebt, wil ik er graag eentje bij je bestellen :thumbsup:
Heb 'm gevonden, op Mark z'n website!
Maar heb jij er ook geen EGR meer tussen dan Jelle?!

Ik monteer de cheater en laat de egr gewoon zitten.

Gr.
Bijlagen
blankingplate.jpg
blankingplate.jpg (38.9 KiB) 3541 keer bekeken
Nr.0672
Gebruikersavatar
jaydee
Mega lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 15 mei 2006 9:35
Locatie: Flevoland

Bericht door jaydee »

Ik heb een cheater, maar wil de EGR-klep zelf er gewoon vanaf hebben.

BEstelling doe ik wel even per PB.
Jägertee
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Pw schreef:ik monteer de cheater en laat de egr gewoon zitten.
In je bedrading snijden is geen probleem, en een kilo dood ijzer laat je graag zitten?

Ik zou zeggen bedrading heel laten, egr plaatje monteren, en de klep een cm ophogen met revetjes.

ALLEEN als je de egr er ook uit wilt hebben, MOET je de cheater monteren, omdat je de stekker nergens meer op kunt monteren, en de electronica dus een fout geeft.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Pw
Mega lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 12 feb 2011 13:39
Locatie: Almere

Bericht door Pw »

Smiley schreef:
Pw schreef:ik monteer de cheater en laat de egr gewoon zitten.
In je bedrading snijden is geen probleem, en een kilo dood ijzer laat je graag zitten?

Ik zou zeggen bedrading heel laten, egr plaatje monteren, en de klep een cm ophogen met revetjes.

ALLEEN als je de egr er ook uit wilt hebben, MOET je de cheater monteren, omdat je de stekker nergens meer op kunt monteren, en de electronica dus een fout geeft.
1 kilo?! ha,
Maarre Smiley: Je bedoelt een blind plaatje monteren ZONDER cheater en de klep er boven laten zitten!? Die zit dan "in de lucht" dus krijgt dan toch zeker verkeerde singalen?!
Of begrijp ik je nu echt helemaal verkeerd :roll:
Nr.0672
Gebruikersavatar
jaydee
Mega lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 15 mei 2006 9:35
Locatie: Flevoland

Bericht door jaydee »

De klep gaat alleen maar open en dicht, Paul. Er wordt daar niks gemeten.
Als je hem laat zitten maar het kanaaltje van uit- naar inlaat blokkeert, zal de klep nog gewoon werken (en dus ook geen fout geven) maar krijg je toch geen troep meer in de inlaat.

Als je de klep er niet uithaalt heb je ook niet zo'n dikke blanking plate nodig, want de behuizing van de klep 'draagt' het plaatje. Een stukje uit een oude kentekenplaat knippen schijnt goed te werken ;-)
Jägertee
Gebruikersavatar
jaydee
Mega lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 15 mei 2006 9:35
Locatie: Flevoland

Bericht door jaydee »

Even weer openbaar:
Pw schreef: Hoe zijn jouw ervaringen met de cheater? Heb jij hem ook van manta79?
Zit bij jou de egr nog gewoon op zn plaats nu?!

Groeten Paul.
Mijn ervaring met de cheater is dat die keurig gesoldeerd is. Meer weet ik nog niet, want hij zit nog altijd in de envelop ;-)
Ik heb inderdaad een cheater van Manta79.

Mijn EGR zit nu nog op zijn plek en werkt ook, maar daar komt binnenkort verandering in. Ik ben alleen niet van plan om in de kabelboom te gaan zitten solderen. Ik bevestig de cheater aan de stekker van de EGR (als dat lukt).
Jägertee
Gebruikersavatar
Pw
Mega lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 12 feb 2011 13:39
Locatie: Almere

Bericht door Pw »

Dus:
EGR eraf, (kenteken-) plaatje er tussen en EGR er weer op en geen cheater nodig?! Foutcode's wissen, klaar.
Waarom monteer je dan een cheater?! :?
Ik begrijp 'm denk ik even niet!

Wat is dan 't grote voordeel vd cheater?!


Gr.Paul.
Nr.0672
Gebruikersavatar
Pw
Mega lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 12 feb 2011 13:39
Locatie: Almere

Bericht door Pw »

Pascal schreef:
Gerard schreef:
Heb geen EGR cheater volgens mij ( Gerard?!?!)
Ik heb hem er niet opgezet. Ik weet niet of het destijds standaard procedure was bij Hitec maar volgens mij niet.
Ik denk dat in jou setup de egr is blijven zitten, en op pootjes gezet dus klep werkt nog maar, openingen zijn afgeblind met een plaatje

EGR zit er op en staat ook niet op pootjes.....
Nr.0672
Gebruikersavatar
jaydee
Mega lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 15 mei 2006 9:35
Locatie: Flevoland

Bericht door jaydee »

Pw schreef:Waarom monteer je dan een cheater?! :?
Omdat de klep er dan helemaal uit kan...

Sommigen kicken op de gewichtsbesparing van iets van 700 gram. Anderen is het te doen om de roestvorming die iedereen op een gegeven moment krijgt op de EGR. Dat steekt zo vies af bij een lichtmetalen motor ;)
Jägertee
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Of omdat EGR's toch regelmatig stuk gaan/blijven hangen en dan een foutcode geven. En een nieuwe is best prijzig. (en ook gewichtig) :wink:
Gebruikersavatar
Pw
Mega lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 12 feb 2011 13:39
Locatie: Almere

Bericht door Pw »

Exmantaa schreef:Of omdat EGR's toch regelmatig stuk gaan/blijven hangen en dan een foutcode geven. En een nieuwe is best prijzig. (en ook gewichtig) :wink:
True true true true, zal me zelf zo'n plaatje bestellen en de cheater monteren! ;)

En dan maar hopen dat alle foutcode's verdwijnen als sneeuw voor de zon! 8)

Gr.Paul.
Nr.0672
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Bericht door Oblivion »

terry schreef: P.S. Oblivion jij woont hier bij in de buurt , dus als je hem een keer uitgelezen wil hebben kun je s'avonds bij mij kostenloos terecht.
Heel erg bedankt voor het aanbod Terry! Ik heb vandaag zo'n OB2 reader ontvangen via ebay (met dank aan Smiley). Echt een geweldig toestelletje. Scan - ok - code opzoeken in boekje - probleem 2de sensor. >> reset en testen hoelang hij het volhoudt :).
Plaats reactie