Foutmelding ontstekingsmechanisme?
- Championmv6
- Lid
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 07 apr 2011 21:31
- Locatie: Geleen
( Ik denk indd dat het "standaard" is bij de Speedsters dat je een fout op de 2e Lambda" hebt. )
aha, daarom heb ik het niet, ik heb een VX... hahaha
@Terry : om 3 uur 's nachts een reply geven ?? was je weer stiekem uit bed ontsnapt om te beunen....? ik zal mijn mondje houden...
grtz
aha, daarom heb ik het niet, ik heb een VX... hahaha
@Terry : om 3 uur 's nachts een reply geven ?? was je weer stiekem uit bed ontsnapt om te beunen....? ik zal mijn mondje houden...
grtz
Opel Addict
Opel Kadett GSi 3.0i-24v '90
Opel Omega B2 2.6i-24v '02
Vauxhall VX220 2.2i-16v '02
Opel Kadett GSi 3.0i-24v '90
Opel Omega B2 2.6i-24v '02
Vauxhall VX220 2.2i-16v '02
Heb 'm gevonden, op Mark z'n website!jaydee schreef:Als je 'em wel gevonden hebt, wil ik er graag eentje bij je bestellenPw schreef:Kan zo gauw het afdekplaatje namelijk niet vinden in het systeem!
Gr.Paul
Maar heb jij er ook geen EGR meer tussen dan Jelle?!
Ik monteer de cheater en laat de egr gewoon zitten.
Gr.
- Bijlagen
-
- blankingplate.jpg (38.9 KiB) 3541 keer bekeken
Nr.0672
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
In je bedrading snijden is geen probleem, en een kilo dood ijzer laat je graag zitten?Pw schreef:ik monteer de cheater en laat de egr gewoon zitten.
Ik zou zeggen bedrading heel laten, egr plaatje monteren, en de klep een cm ophogen met revetjes.
ALLEEN als je de egr er ook uit wilt hebben, MOET je de cheater monteren, omdat je de stekker nergens meer op kunt monteren, en de electronica dus een fout geeft.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
1 kilo?! ha,Smiley schreef:In je bedrading snijden is geen probleem, en een kilo dood ijzer laat je graag zitten?Pw schreef:ik monteer de cheater en laat de egr gewoon zitten.
Ik zou zeggen bedrading heel laten, egr plaatje monteren, en de klep een cm ophogen met revetjes.
ALLEEN als je de egr er ook uit wilt hebben, MOET je de cheater monteren, omdat je de stekker nergens meer op kunt monteren, en de electronica dus een fout geeft.
Maarre Smiley: Je bedoelt een blind plaatje monteren ZONDER cheater en de klep er boven laten zitten!? Die zit dan "in de lucht" dus krijgt dan toch zeker verkeerde singalen?!
Of begrijp ik je nu echt helemaal verkeerd
Nr.0672
De klep gaat alleen maar open en dicht, Paul. Er wordt daar niks gemeten.
Als je hem laat zitten maar het kanaaltje van uit- naar inlaat blokkeert, zal de klep nog gewoon werken (en dus ook geen fout geven) maar krijg je toch geen troep meer in de inlaat.
Als je de klep er niet uithaalt heb je ook niet zo'n dikke blanking plate nodig, want de behuizing van de klep 'draagt' het plaatje. Een stukje uit een oude kentekenplaat knippen schijnt goed te werken
Als je hem laat zitten maar het kanaaltje van uit- naar inlaat blokkeert, zal de klep nog gewoon werken (en dus ook geen fout geven) maar krijg je toch geen troep meer in de inlaat.
Als je de klep er niet uithaalt heb je ook niet zo'n dikke blanking plate nodig, want de behuizing van de klep 'draagt' het plaatje. Een stukje uit een oude kentekenplaat knippen schijnt goed te werken
Jägertee
Even weer openbaar:
Ik heb inderdaad een cheater van Manta79.
Mijn EGR zit nu nog op zijn plek en werkt ook, maar daar komt binnenkort verandering in. Ik ben alleen niet van plan om in de kabelboom te gaan zitten solderen. Ik bevestig de cheater aan de stekker van de EGR (als dat lukt).
Mijn ervaring met de cheater is dat die keurig gesoldeerd is. Meer weet ik nog niet, want hij zit nog altijd in de envelopPw schreef: Hoe zijn jouw ervaringen met de cheater? Heb jij hem ook van manta79?
Zit bij jou de egr nog gewoon op zn plaats nu?!
Groeten Paul.
Ik heb inderdaad een cheater van Manta79.
Mijn EGR zit nu nog op zijn plek en werkt ook, maar daar komt binnenkort verandering in. Ik ben alleen niet van plan om in de kabelboom te gaan zitten solderen. Ik bevestig de cheater aan de stekker van de EGR (als dat lukt).
Jägertee
Pascal schreef:Ik denk dat in jou setup de egr is blijven zitten, en op pootjes gezet dus klep werkt nog maar, openingen zijn afgeblind met een plaatjeGerard schreef:Ik heb hem er niet opgezet. Ik weet niet of het destijds standaard procedure was bij Hitec maar volgens mij niet.Heb geen EGR cheater volgens mij ( Gerard?!?!)
EGR zit er op en staat ook niet op pootjes.....
Nr.0672
Omdat de klep er dan helemaal uit kan...Pw schreef:Waarom monteer je dan een cheater?!
Sommigen kicken op de gewichtsbesparing van iets van 700 gram. Anderen is het te doen om de roestvorming die iedereen op een gegeven moment krijgt op de EGR. Dat steekt zo vies af bij een lichtmetalen motor
Jägertee
True true true true, zal me zelf zo'n plaatje bestellen en de cheater monteren!Exmantaa schreef:Of omdat EGR's toch regelmatig stuk gaan/blijven hangen en dan een foutcode geven. En een nieuwe is best prijzig. (en ook gewichtig)
En dan maar hopen dat alle foutcode's verdwijnen als sneeuw voor de zon!
Gr.Paul.
Nr.0672
Heel erg bedankt voor het aanbod Terry! Ik heb vandaag zo'n OB2 reader ontvangen via ebay (met dank aan Smiley). Echt een geweldig toestelletje. Scan - ok - code opzoeken in boekje - probleem 2de sensor. >> reset en testen hoelang hij het volhoudt .terry schreef: P.S. Oblivion jij woont hier bij in de buurt , dus als je hem een keer uitgelezen wil hebben kun je s'avonds bij mij kostenloos terecht.