Pagina 1 van 2

Extra demper mogelijk?

Geplaatst: 05 mar 2010 7:36
door Super7
Vraagje:

Ik wil een Larini uitlaat, maar toch ook nog trackdays rijden..

Nu heb ik ook op een TVR gezien dat er een soort van 2de demper met een slangenklem achter op de uitlaat zat. Persoonlijk kan ik me voorstellen dat je met een dergelijke extra demper die je enkel op trackdays gebruikt het aantal Db's behoorljk omlaag kan brengen.

Kent iemand dergelijke dempers? Zoja; waar koop je ze?

Geplaatst: 05 mar 2010 15:06
door Smiley
db killers is de bijnaam geloof ik (als je erop gaat googlelen)

http://www.demon-tweeks.co.uk/products/ ... JETU935130
Dan 2" selecteren.

Op het UK forum heeft een knakker er 3db mee afgekregen:
http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... ust-noise/

Geplaatst: 05 mar 2010 15:44
door Super7
hmmm 3 db... dat lijkt me veel te weinig in verhouding tot het geluid een Larini maakt en je op zolder mag maken..

Geplaatst: 05 mar 2010 20:01
door Exmantaa
3db is een halvering van het geluidsniveau, dus dat lijkt me toch best behoorlijk... :wink:

Geplaatst: 05 mar 2010 20:18
door Arno
Exmantaa schreef:3db is een halvering van het geluidsniveau, dus dat lijkt me toch best behoorlijk... :wink:
Klopt, maar als je nu op 94dB zit en je moet naar 85dB, dan is het niet genoeg :wink:

Bye, Arno.

Geplaatst: 05 mar 2010 20:45
door Super7
Inderdaad.. Volgens mij mag je ca 85 db op Zolder...

Geplaatst: 05 mar 2010 21:04
door Smiley

Geplaatst: 05 mar 2010 21:50
door vauxhall
zolder is 95db

vriend van me kreeg eerste waarschuwing bij 96db en 2de bij 97db...
toen was het gedaan :lol:

Geplaatst: 05 mar 2010 22:07
door Smiley
Ik heb ze vandaag binnen gekregen, maar ze moeten wel flink aangepast worden, want het ziet er niet uit:

Afbeelding

Eens kijken of die UK knakker wat meer los wil laten dan "een paar gaatjes boren en inkorten". Ze zijn daar niet echt van het visuele wat dat betreft.

Geplaatst: 05 mar 2010 23:39
door Super7
ah ja... 95 Db :oops:

Iemand een idee heoveel een Larini maakt?

@ Smiley; puur voor trackdays heb ik niet zo'n moeite met de looks van de extra dempers... de vraag is: werken ze echt!?

Geplaatst: 06 mar 2010 0:02
door Smiley
Geen idee, ik heb een janspeed en een uitgeboorde precat.

Maar als ik dreig weggestuurd te worden, omdat ik 1 of 2db boven de norm zit, kan ik het met deze 2 pijpjes van 15 euro het stuk hopelijk mijn investering die dag nog redden.

Een larini is wel het uiterste, wat misschien met zo'n demper helemaal niet te redden is.
Zoek gewoon wat andere tracks, waar die 95 norm nog niet heerst zou ik zeggen.

Geplaatst: 06 mar 2010 9:32
door Elise
Smiley schreef:Zoek gewoon wat andere tracks, waar die 95 norm nog niet heerst zou ik zeggen.
Reken er maar op de de eisen overal in de loop der tijd aangescherpt zullen worden.
Dus voor hetzelfde geld is zolder volgend jaar b.v. nog maar 93db.

Ik zou daar rekening mee houden bij aanschaf van een nieuwe demper.

Geplaatst: 06 mar 2010 10:11
door Super7
Aangezien ik binnen nu en 2 jaar een turbo of kompressor wil.... wordt dat dus Janspeed blijven rijden en enkel een sportcat...

:evil:

Geplaatst: 06 mar 2010 17:14
door Arno
Elise schreef: Dus voor hetzelfde geld is zolder volgend jaar b.v. nog maar 93db.
Kan makkelijk.. Gaat ieder jaar wel omlaag...

Zandvoort is voor straat-auto's tegenwoordig nog maar 85dB gemeten van de toren van de race-leiding.

Assen is ook 85dB, maar dan gemeten op het achterste deel van het circuit midden boven de baan. Microfoon hangt in de voetgangers brug/reclame boog over de baan.

Assen is dus in de praktijk lastiger aangezien de microfoon dichter op de baan staat.

Bye, Arno.

Geplaatst: 06 mar 2010 19:23
door Maik
Op Zandvoort schijnt ook het gemiddelde over de auto's gemeten te worden. Dat zou ook wel moeten kloppen, want op de dagen dat ik daar rij met andere clubs, zitten er soms behoorlijke herriebakken tussen (tegenwoordig ik ook :) ) en niemand die eraf gestuurd wordt...
Voor de rest nog genoeg dagen met LoT die tot dik over de 100db mogen :) :)