Eindelijk een 2Bular besteld.....

Alles wat met uitlaten te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Eindelijk een 2Bular besteld.....

Bericht door Co'tje »

...... maar helaas levert Jim ze niet meer :?

Hij maakt het spruitstuk voor Mark nog af en nog turbo set en 2.2 supercharger set. En dan stop hij definitief met speedster-uitlaten. Beetje jammer.

Dus nu maar een complete Chris Tullett uitlaatlijn besteld met High spec Acousta-fill. Hopen dat de dB's een beetje binnen de perken blijven. Nog vijf weken en dat komt het speelgoed binnen.
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Dominique heeft nog wel wat oordoppen liggen voor je.

Vraag is of die High spec Acousta-fill beter blijft zitten dan het standaard spul.
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Bericht door Co'tje »

piet schreef:Dominique heeft nog wel wat oordoppen liggen voor je.

Vraag is of die High spec Acousta-fill beter blijft zitten dan het standaard spul.
Dan wordt het ieder jaar opnieuw vullen.... En weet niet of Dominique de 100 of 200 cells cat heeft besteld. 200 cells dempt iets beter dan de 100.

Maar ja, dan maar oorpijn in ruil voor meer vermogen.
rayz25

Bericht door rayz25 »

Gewoon geen cat eronder of een 100cell maar ik doe meestel zonder cat en voor je apk moet je bij het goede adresje zijn geen probleem.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Doom heeft de 100 cells... alles of niets he :wink:
Die hoogste kwaliteit acoustafill heb ik wel een goed gevoel over, maar de praktijk zal het bewijzen...
En meer vermogen gaat echt wel lukken, alleen wel even langs Peter gaan 8)
Je hebt al de 2.4 inlaat?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Bericht door Co'tje »

Maik schreef:Je hebt al de 2.4 inlaat?
Yep, inlaat en airbox zitten er al een jaartje op. Dat was al een flink verschil.

Alleen eerst kijken of ik mijn tikkende klepstoter weer aan de praat krijg. Zo niet dan zet ik er misschien gelijk een andere nokkenas in als alles toch open ligt.

En dan langs Peter....
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dominique »

Acoustafill nasa ontwikkeld high spec superduper glasfiber de oplossing voor een onderhoudsvrije demper? De tijd zal het leren.
[sarcasm off]
De fiber stukjes die ik gedurende 5k kms van de achterclam heb gewassen waren spierwit en zagen er geenzins verbrand uit. Het waren korte stukjes van max 1cm lang. Tullett wikkeld de dempers met lange glas fibers. Zelf denk ik dat de pulserende gassenstroom de vezels breekt en af voert en dat daardoor de demper leeg raakt en dus luider wordt.
Mark heeft overigens het zelfde met zijn 2Bular demper.
Binnenkort ga ik de demper open halen om opnieuw te vullen (anders hou ik Piet niet te vriend :wink: ) en zal ik posten wat ik aantref.

ps. Co'tje, ik geloof niet dat je hier spijt van gaat krijgen. En weet dat je bij Tullett op kan geven wat voor tuutjes (Eng.vertaling: end tips) je wilt hebben.
Afbeelding
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Dominique schreef: Mark heeft overigens het zelfde met zijn 2Bular demper.
Het vreemde vind ik dat Arno het dus niet heeft met zijn 2Bular demper, en die heeft er heel wat meer km's op zitten dan die van mij. Overigen was die van mij ook niet na 5000km leeg, dat heeft wel veel langer geduurd.
Het zou nog wel te maken kunnen hebben met de tijd dat ik zonder remap heb gereden. Lijkt er toch erg op dat hij dan aan de arme kant loopt. Dat zal niet hebben geholpen met de temperatuur in de demper. Je ziet bij mijn demper ook duidelijk dat ie dof is geworden, bij Arno z'n auto glimt ie nog helemaal (en die zit niet eens beschermd).

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Bij de Tullett is het probleem onafhankelijk van een remap of niet, dat heb ik dan weer uitgevonden :) . Althans, ik heb niet veel km's gereden met de Tullett zonder de remap, misschien 500-1000km... En toch ook na 5000km een behoorlijk sportieve sound :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Ik heb nog niks gemerkt dat er stukjes fiber op de achterkant komen.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Het gaspedaal zit rechts hè, Piet :idea:
Afbeelding
Plaats reactie