Turbo ombouw Imhof
- joel do desert
- Actief lid
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 21 jul 2005 20:25
- Locatie: Neerijnen
Turbo ombouw Imhof
Vandaag teruggekomen uit Wertheim, dat is een plaats in Duitsland ca. 90 km oostelijk van Frankfurt/Main, alwaar de firma Imhof-Performance is gevestigd. Bij deze kleine tuningsfirma heeft mijn Speedster van begin oktober vorig jaar gestaan om daar te worden voorzien van een turbo kit. De planning was overigens dat de ombouw vier weken ging duren maar door een aantal kleine tegenslagen was de wagen pas halverwege december klaar. Helaas begon toen ook de winter 09-10 zodat het niet echt verstandig was de auto op te halen.
Waarom de keuze voor Imhof en geen Hitec compressor of Dbilis turbo kit? Een rationele keuze was het niet, ik heb immers geen vergelijkend 'warenonderzoek' gedaan, maar het was meer een gevoelskeuze, deels gebaseerd op hetgeen wat ik op het Duitse forum gelezen heb, deels het bezoek bij Imhof een jaar geleden maar vooral de proefrit met een ombouw Speedster. Wat had die wagen een ongelofelijke acceleratie en een geluid, prachtig.
Wat de ombouw precies inhoud kan je hier zien, ik heb Stufe 2 met daarbij een nieuwe Sachs organische koppeling en nieuwe krukas lagers/ drijfstangen. Het verwachte vermogen is 280 +PK en koppel 350 + NM. Ik heb geen Dyno (ik wil er binnenkort wel één maken) maar gezien de prestaties denk ik wel dat mijn Speedster dat haalt. Provisorisch een tellerfilmpje 160-200km/h in V gemaakt (toestel in de rechterhand) en dan zit de tijd op ca. 6,5 sec en bij 170 km/h is het toerental ca. 4500/min.
Het rijden is nu fantastisch, grootste gedeelte op snelweg in z'n V, geef gas en de wagen accelereert en je ziet nagenoeg alle achterligger klein worden in de spiegels behalve dan een BMW M6 E63 die kwam boven de 210 km/h toch voorbij. Verder het geluid, het afblazen Pop-off-Valve, het fluiten, dat alles geeft nu het gevoel in een 'echte' snelle auto te rijden.
Als de auto weer een beetje is schoongemaakt dan voeg ik nog een paar foto's toe, nu enkel het teller filmpje.
Waarom de keuze voor Imhof en geen Hitec compressor of Dbilis turbo kit? Een rationele keuze was het niet, ik heb immers geen vergelijkend 'warenonderzoek' gedaan, maar het was meer een gevoelskeuze, deels gebaseerd op hetgeen wat ik op het Duitse forum gelezen heb, deels het bezoek bij Imhof een jaar geleden maar vooral de proefrit met een ombouw Speedster. Wat had die wagen een ongelofelijke acceleratie en een geluid, prachtig.
Wat de ombouw precies inhoud kan je hier zien, ik heb Stufe 2 met daarbij een nieuwe Sachs organische koppeling en nieuwe krukas lagers/ drijfstangen. Het verwachte vermogen is 280 +PK en koppel 350 + NM. Ik heb geen Dyno (ik wil er binnenkort wel één maken) maar gezien de prestaties denk ik wel dat mijn Speedster dat haalt. Provisorisch een tellerfilmpje 160-200km/h in V gemaakt (toestel in de rechterhand) en dan zit de tijd op ca. 6,5 sec en bij 170 km/h is het toerental ca. 4500/min.
Het rijden is nu fantastisch, grootste gedeelte op snelweg in z'n V, geef gas en de wagen accelereert en je ziet nagenoeg alle achterligger klein worden in de spiegels behalve dan een BMW M6 E63 die kwam boven de 210 km/h toch voorbij. Verder het geluid, het afblazen Pop-off-Valve, het fluiten, dat alles geeft nu het gevoel in een 'echte' snelle auto te rijden.
Als de auto weer een beetje is schoongemaakt dan voeg ik nog een paar foto's toe, nu enkel het teller filmpje.
- joel do desert
- Actief lid
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 21 jul 2005 20:25
- Locatie: Neerijnen
Klopt Nico, ik was bijna thuis.volgens mij reed joel de dessert gistermiddag op de A-15 ter hoogte van arkel
Maik, begrenzer staat op 7000/min.Op welk toerental hebben ze de begrenzer gezet?
Martin, ik heb de zg. vx performance upgrade grote schijven voor icm. OMP competitie blokken. Piept hevig maar het remt wel, overigens voor de Trackdays moet ik nog een ABS switch in bouwen.Ik hoop dat je ook je remmen al goed voor elkaar hebt?
Piet, het schijnt snel te wennen maar voorlopig is het ruim voldoende.Veel meer wil je volgens mij niet hebben.
Groet,
Hans
Laatst gewijzigd door joel do desert op 15 mar 2010 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- joel do desert
- Actief lid
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 21 jul 2005 20:25
- Locatie: Neerijnen
Een tweetal foto's en Herman eerst ga ik sparen voor volgende modificaties en gezien het gelijkmatige oppakken van het vermogen denk ik dat tractie control, zoals ik het nu ervaren heb, niet nodig is.
Super 7, eea. kan je zien het .pdf bestand waarvan ik link heb geplaatst. Ik kreeg nog korting omdat ik mee deed met de Duitse Sammelbestellung. Met de nieuwe koppeling en de optie van de drijfstangen en krukaslagers was het totaal bij mij 7000 Euro. Zonder die opties zit je inclusief de korting rond de 5400 Euro (~42 Euro/pk).Enne kun je ook vertellen hoeveel EURo's dit heeft gekost
- Bijlagen
-
- inlaattraject
- DSC_0264.JPG (50.84 KiB) 4944 keer bekeken
-
- luchtfilter
- DSC_0266.JPG (39.69 KiB) 4948 keer bekeken
- joel do desert
- Actief lid
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 21 jul 2005 20:25
- Locatie: Neerijnen
- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1663
- Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
- Locatie: Noord Holland
Hi Hans, jij bent goed bezig
280 paarden gaat al richting verdubbeling tov. standaard!
Remmen had je al aangepast toch?
De kromme ziet er lekker steil uit.
Ik heb er wel een vraagje over: boven de 5500 toeren lijkt er een beperking in te treden. Tot de 7000 is de grafiek vrijwel vlak. Is dat een beveiliging ofzo? Denk je dat dat ook bij jouw auto zo is en hoe ervaar je dat tijdens het rijden?
280 paarden gaat al richting verdubbeling tov. standaard!
Remmen had je al aangepast toch?
De kromme ziet er lekker steil uit.
Ik heb er wel een vraagje over: boven de 5500 toeren lijkt er een beperking in te treden. Tot de 7000 is de grafiek vrijwel vlak. Is dat een beveiliging ofzo? Denk je dat dat ook bij jouw auto zo is en hoe ervaar je dat tijdens het rijden?