::SpeedFire:: joins the club

Stel jezelf en je auto voor.
Gebruikersavatar
VROOAAAR
Lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 07 mei 2010 0:42
Locatie: Midden-Brabant

Bericht door VROOAAAR »

Smiley schreef:Als CF nog een optie is:
Smiley bedankt voor de offset in CF maar ik vind dit persoonlijk toch een beetje te nep. Is volgens mij gewoon een plastic ding met CF folie erop geprint (je kan CF helemaal niet in dit soort vormen kneden bij mijn weten).

Toch bedankt voor het meedenken :thumbup:
::: A Clockwork Mandarin :::
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

VROOAAAR schreef:Iemand een idee wat die doorzichtige (PE?) standaard Opel dingen doen - of waar je ergens prijzen van standaard Opel Speedster accessoires online kan checken?
In de UK 20 pond. Zal hier een tientje of 3 zijn denk ik.
Is hetzelfde als een astra type D 1.6 8v schijnbaar.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
::SpeedFire::
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:20
Locatie: Andijk

Bericht door ::SpeedFire:: »

Geert,

Hieronder enkele sites waar je online prijzen kunt vinden voor auto-onderdelen. Voor de Speedster is niet heel veel opvraagbaar.
http://www.hbase.nl
http://www.winparts.nl

Zojuist bij Winparts.nl het volgende gevonden:
0122739 - Radiatorexpansievat
gewicht (kg) : 0,555
€ 31,25

Volgens Winparts is deze voor de 2.0 Turbo, want als je de 2.2 kiest valt het onderdeel weg. Qua prijs zullen ze volgens mij niet veel verschillen. De Turbo onderdelen zijn vaak duurder. Smiley zit volgens mij dus wel goed met een prijs van zo rond de 3 tientjes :wink:.

Vroeger waren prijzen ook online op te vragen via http://www.opeldirect.nl/
Maar dat is nu niet meer mogelijk, anders gewoon de dealer bellen voor een prijsje als je het zeker wilt weten :roll:
Gebruikersavatar
VROOAAAR
Lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 07 mei 2010 0:42
Locatie: Midden-Brabant

Bericht door VROOAAAR »

Thx guys!

- G.
::: A Clockwork Mandarin :::
Gebruikersavatar
::SpeedFire::
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:20
Locatie: Andijk

Re: Opbergen softtop in kofferruimte

Bericht door ::SpeedFire:: »

Smiley schreef:
VROOAAAR schreef:Thx Sjoerd; als je iets voor die tent hebt gevonden zou ik het zeker posten want daar moet iedereen problemen mee hebben. Ik heb het ding ook liever achterin en geen 'losse zooi' in het interieur.
De softtop komt met een opbergzak.
Deze zit dan opgeklemt tussen de stoelen en het achterschot.
Persoonlijk vindt ik het zonde om de kofferruimte op te offeren daarvoor.
Probeer het een paar keer, en je zult zien dat het een eitje is om hem erin/eruit te halen.
Ik kwam bovenstaande oude topic onlangs weer tegen en heb al jaren een oplossing voor het simpel opbergen van de softtop achterin de kofferruimte wat ik persoonlijk veel makkelijker en sneller opbergen vind, dan achter de bestuurdersstoel frummelen. Mijn stoel kan ook niet zo ver naar voren en dan loopt de gordelhouder vast tegen de middenkolom die op z'n beurt weer beschadigd. Het dakje kan simpel achterin opgeborgen worden, aangezien ik toch zelden bagage in de kofferruimte meeneem.

:idea: Ik gebruik een lege pakketdoos nr.6 van TNT Post (nu PostNL) met de afmeting 485 x 260 x 185 mm en die schuif ik helemaal naar achter tegen de uitstekende schroeven van de nummerplaathouder zodat de doos niet kan schuiven en ook niets kan beschadigen. Vervolgens leg ik het dakje/softtop klem in de overgebleven ruimte naar het motorblok. Het dakje kan nauwelijks schuiven omdat deze tussen de wielkasten opgesloten zit. :wink:

Hieronder een aantal foto's ter verduidelijking.
Bijlagen
De softtop veilig opgeborgen in de kofferruimte
De softtop veilig opgeborgen in de kofferruimte
IMG_8020.jpg (79.09 KiB) 1327 keer bekeken
Softtop opgesloten tussen wielkasten en lege doos
Softtop opgesloten tussen wielkasten en lege doos
IMG_8021.jpg (80.87 KiB) 1318 keer bekeken
Lege postdoos nr.6 met de afmeting 485 x 260 x 185 mm
Lege postdoos nr.6 met de afmeting 485 x 260 x 185 mm
IMG_8023.jpg (63.51 KiB) 1318 keer bekeken
Plaats reactie