Pagina 3 van 4

Geplaatst: 28 jul 2010 12:56
door VROOAAAR
@SteV6: ja, Nitrons daar heb ik al veel lovends over gelezen - het is moeilijk zoiets op waarde te schatten zonder zelf het verschil tussen standaard/Eibach/Nitrons ervaren te hebben natuurlijk (hint).

@Smiley: ik ga het eens proberen, achter de stoelen. Moet toegeven dat ik nog niet vaak in de situatie geweest ben - in de paar weken dat ik 'm heb, nog veel te weinig mee gereden. Binnenkort vakantie, dan gaan we de schade inhalen :lol:
Ik vraag me wel af waar je dan de bagageruimte voor 'opoffert'. Of hou je hem leeg, met het oog op de perfekte gewichtsverdeling???

Geplaatst: 28 jul 2010 13:08
door Smiley
Nee hoor, maar als je die ruimte eens nodig hebt, bijvoorbeeld een vakantie.
Er is een mooie foto van alles wat er in de koffer paste, uitgestald op een oprit, maar die kan ik niet meer vinden.
De laatste foto hier laat mooi zien hoeveel erin kan:
http://www.verboom.net/div/20050723-sca ... 13_nl.html
(als de softtop eruit is uiteraard)

Zit net nog de handleiding eens te lezen, en daar zeggen ze ook de tas in de kofferruimte op te bergen.
Raar dat het ding dan precies achter de stoelen past :wacko:

Geplaatst: 29 jul 2010 10:45
door paul
IK heb ook wel eens geprobeerd het dakje achter de stoelen
op te bergen. Bestuurdersstoel helemaal naar voren en uit-
eindelijk lukte het wel om 'm erachter te krijgen maar het er
achter vandaan halen was niet zo simpel. :? Ben ik toch geruime
tijd mee bezig geweest met een hoop duw- en trekwerk.

Toen toch eens bij andere Speedsters gekeken en er bleek verschil
te zijn in de verstelbaarheid van de bestuurderstoel :idea:

Bij de één kon de stoel verder naar voren dan bij mijn wagen, maar
dan kon die weer minder ver naar achteren versteld worden. Het lijkt
dus af teb hangen hoe ze de geleiderails hebben gemonteerd op de
bodemplaat. En zoals je van een engelse wagen kan verwachten is dat
bij niet een Speedster hetzelfde denk ik.

Kortom: mijn softtop verdwijnt ook altijd in de achterbak :wink:

Groeten,
Paul.

Geplaatst: 29 jul 2010 12:38
door Co'tje
Dakje gaat bij mij zonder problemen achter de stoel. Ligt daar ook nog eens goed klem. Daarnaast kan ik mijn tas ook nog achter de stoel kwijt, gelukkig ben ik niet zo lang :D

Geplaatst: 05 aug 2010 20:13
door ::SpeedFire::
VROOAAAR schreef:De expansievatafdekking moet er ook bij mij nog komen maar ik zoek nog naar een elegantere oplossing (sorry Smiley). Jammer dat PeterS zijn kunststof 'doosje' niet in produktie heeft gebracht :)
Afgelopen weekeinde heb ik zelf een koelvatdekje / Expansion Tank Cover / Sun Shield gemaakt van een stuk aluminium vetfilter uit een afzuigkap/wasemkap.

Weer eens iets anders dan het carbon dekje!

Eerst van karton een mal gemaakt en gepast. Daarna het wasemkap rooster/gaas aangepast en een gat erin gemaakt. Na plaatsing heb ik het gaas iets in vorm gebogen. Op één plaats heb ik het gaas vastgezet met een ijzerdraadje aan de koelvloeistofslang bevestiging tegen het wegdraaien.

Kleurt mooi bij de aluminium koelvloeistof dop.
Het gaas zal later nog wel iets verkleuren en iets minder licht doorlaten. Tegen het felle zonlicht is het koelvloeistofvat nu beschermd.

Zie hieronder het resultaat:

Geplaatst: 05 aug 2010 20:17
door ::SpeedFire::
Hier nog een afbeelding van dichtbij en in het zonnetje.
De felle zonstralen komen er niet meer doorheen, slechts zwak licht komt er nog door.

Geplaatst: 05 aug 2010 20:43
door Smiley
paul schreef:Bij de één kon de stoel verder naar voren dan bij mijn wagen, maar
dan kon die weer minder ver naar achteren versteld worden. Het lijkt
dus af teb hangen hoe ze de geleiderails hebben gemonteerd op de
bodemplaat. En zoals je van een engelse wagen kan verwachten is dat
bij niet een Speedster hetzelfde denk ik.
Ik heb nog effe bij mij gemeten, en kan maximaal 16 cm breedte beschikbaar maken met de stoel te verschuiven.

Geplaatst: 06 aug 2010 8:20
door VROOAAAR
Sjoerd,

dat nodigt uit naar zelf eens de zolder afstruinen naar iets bruikbaars ;)

Die vuldop is erg mooi - zat die er al op toen je 'm kocht? Heb dat spul hier ooit op het forum gezien (3 stuks, allemaal one-offs en allemaal net iets anders) en zou met veel liefde die lelijke gele doppen allebei door iets dergelijks vervangen.

Mocht je hier een adresje voor weten, dan hou ik me aanbevolen!

Geert

Geplaatst: 06 aug 2010 8:34
door Smiley

Geplaatst: 06 aug 2010 9:37
door 12Esc
Netjes gedaan Sjoerd!

Geplaatst: 07 aug 2010 12:03
door ::SpeedFire::
VROOAAAR schreef:Die vuldop is erg mooi - zat die er al op toen je 'm kocht?

Mocht je hier een adresje voor weten, dan hou ik me aanbevolen!
Die aluminium dop zat er inderdaad al op dat ik 'm kocht.
Ik heb de papieren nagekeken, maar kon niets over deze dop terug vinden.

Via het Engelse VX220 forum ben ik bij de website van de Franse bedrijven TAT & DLC terecht gekomen: http://www.tat-concept.com/EN/.
Hier zijn allerlei aluminium doppen te vinden voor de Speedster :D.

Ze hebben zelfs een aluminium koelvloeistofvat! Zo hoef je deze ook niet af te dekken:
"Speedster tank crack, change of colour and finally leak after UV exposition. The solution is TAT ALU tank in both version for Turbo engine and N/A engine."
Deze zijn echter niet goedkoop... maar je hebt dan wel wat :wink:.

Ze hebben echt schitterende spullen voor o.a. de Speedster.

Succes!

Sjoerd

Geplaatst: 07 aug 2010 17:15
door Dominique
De tankjes vind ik ook super, alleen koelwaterniveau checken is wat omslachtig. (en zal daarom bij mij ook minder vaak gebeuren.)

Geplaatst: 07 aug 2010 21:55
door speedster
In ons tankje zit een sensor in voor het koelvloeistofniveau.
Als het goed is zit dat ook in de aluminium versie, dus controleren is niet echt nodig.
Als het lampje gaat branden ben je nog op tijd.
Voorkomen is beter dan genezen, dus beter dan niet. :wink:

Geplaatst: 08 aug 2010 12:02
door VROOAAAR
"they're not cheap but look great quality."

Vaderdag is voorbij, maar de verjaardag (en Sinterklaas?) zitten nog in de planning ;)
Vind het alu tankje ook wel stoer staan en zijn de kosten niet, als je het met die doppen vergelijkt... :roll:

Thx voor het adresje Sjoerd.

Geplaatst: 08 aug 2010 12:05
door VROOAAAR
Iemand een idee wat die doorzichtige (PE?) standaard Opel dingen doen - of waar je ergens prijzen van standaard Opel Speedster accessoires online kan checken?

(Bij een doorgerot plastic tankje moet sowieso de knip getrokken worden; misschien is de pijn wat zachter als de standaard zooi ook al aan de prijs is.)