Nieuweling uit Schoonhoven

Stel jezelf en je auto voor.
Plaats reactie
murena81
Nieuw lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 apr 2010 20:16
Locatie: schoonhoven

Nieuweling uit Schoonhoven

Bericht door murena81 »

Hallo allemaal,

Mijn naam is Erik de Vries en ik heb helaas nog geen Speedster, zelfs nog nooit in gereden :( .
Zijn er hier mensen die in de buurt van Schoonhoven of Gouda wonen, en mij misschien een keer willen laten kennismaken met het rijgedrag van een Speedster?
Ik ben al een tijd op zoek naar een geschikte auto voor mij, dwz ik zoek een project.
Al diverse schade autos gezien maar nog niet de juiste.
Ik zou best een schadevrije Speedster willen kopen maar dat kan ik nog effe niet betalen.
Mijn voordeel is dat ik alles zelf doe aan mijn auto’s, en ik heb veel ervaring met polyesther verwerking en reparatie.
Sinds 18 jaar rij ik een Matra Murena, en ik ben bezig met de restauratie van een Peerless GT2 uit 1958, allebei met een polyesther carroserie.
Aan allebei, maar vooral aan de Peerless heb ik heel veel reparaties gehad, en ook nieuwe delen zelfgemaakt.
Daarom, als ik een mooie schade kan vinden kan ik er wel wat mee, mijn eigen uren kosten niks.
Ik vind de Speedster veel mooier dan de Elise, en 150 pk is voor mij genoeg.
Zijn er hier ook mensen op dit forum die een RHD VX220 hebben?
Voor mij zou het ook nog een mogelijkheid zijn om een goedkope RHD uit GB te halen, en dan op mijn gemak een keer om te bouwen naar LHD.
Als ik een Speedster of een VX220 vind koop ik hem toch niet voor de handel, maar puur voor mezelf.
Ik volg dit forum al geruime tijd en ik moet zeggen dat het een lekker levendig forum is met enthausiaste mensen.
Iedereen doet lekker zijn eigen ding, ook zeer veel nuttige info, ga zo door!! :thumbsup: :thumbsup:
Bijlagen
Murena.jpg
Murena.jpg (158.63 KiB) 2760 keer bekeken
Peerless GT2.JPG
Peerless GT2.JPG (76.86 KiB) 2764 keer bekeken
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Welkom hier Erik.
Dat zijn twee mooie hobby auto's die je daar hebt :) Vooral de Peerless kan ik wel waarderen, maar de Matra is ook bijzonder.
Als je nog eens in de buurt van Leiderdorp bent/komt dan kan je een berichtje sturen, meerijden of zelf een stukje sturen kan altijd. De speedster is alleen niet helemaal standaard meer (meer vermogen en Nitron onderstel en nog wat zaken).
Dan kan ik misschien gelijk wat advies krijgen over een schadepuntje aan mijn polyester :wink:
Ik hoor het wel.
Afbeelding
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Welkom.
Ik hoop dat je snel een leuk project vindt en dan vooral ook stap voor stap op het forum ons op de hoogte houdt van wat je doet om hem weer tiptop te krijgen.. Dan heb je aan mij in ieder geval een vaste lezer :wink:

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Welkom hier :D

Een eerste tip: Doe hier eerst even navraag als je een projekt vindt! Een schade Speedster is op zich prima zelf te repareren, maar heeft ook een aantal kwetsbare (vervangings-)delen die heell snel flink in de papieren kunnen lopen. Of bv. een total loss bij chassis schades...
:cry:
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Manta79 »

Hoi en Welkom !

Ik heb ooit bijna een Murena gekocht ! Die had toen dezelfde motor als mijn eerste auto 20 jaar geleden (Talbot Solara), daarmee hield de zoektocht op, want ik wilde de 2.2...

Zuinig op zijn...

Maar succes met de zoektocht naar de Speedster voor je project. Er is genoeg zelf te sleutelen aan het karretje.
"A je to !" #0047
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dominique »

Welkom Murena,

tip: laatste zondag van de maand is er meestal een vrijblijvende meeting in het midden van het land. (kijk even bij 'vaste meeting' onder 'evenementen' op dit forum) Daar de winter nu wel over is, zullen er deze maand vast wel een aantal mensen op komen dagen die je graag zullen informeren, en een ritje zit er vast ook wel in.

Blits ding, die Peerless! 8)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Welkom.

De bodemprijs van een rhd is ongeveer 7k pond.
http://www.pistonheads.com/sales/list.a ... TP&o=q&pc=
(voor een 2001 komt er een kleine 1.5k bpm bij)

De bodemprijs van een BE of een DE speedster is ongeveer 12k euro.
http://www.mobile.de/home/index.html?lang=en

Schadespeedsters in de UK kopen vaak via ebay Uk voorbij.
Schadespeedster in duitsland via mobile.de

Bodywerl zal allemaal goed te doen zijn voor je.
Zodra het aluminium chassis een klap gehad heeft, is hij officieel compleet afgeschreven, ongeacht hoe goed je het repareerd.
Laat die zo veel mogelijk links, en ga er voor 1 waar alleen clamschade opzit.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
::SpeedFire::
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:20
Locatie: Andijk

Bericht door ::SpeedFire:: »

Welkom Erik,

Leuke hobby heb je.
Ik heb toevallig net een schade Speedster gevonden en op het forum geplaatst onder "2e hands Speedsters".

Een turbo uit België vandaan, maar er is van de voorzijde niet echt veel meer over. Is waarschijnlijk ook wel niet meer te redden zo te lezen in de reactie van Smiley.

Succes met je zoektocht en ben nieuwsgierig naar de voortgang van je project rondom die Speedster/VX220.

Groeten,
Sjoerd
Bijlagen
mxwbjBwU9E30XhbjXmNWQ.jpg
mxwbjBwU9E30XhbjXmNWQ.jpg (47.77 KiB) 2676 keer bekeken
murena81
Nieuw lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 apr 2010 20:16
Locatie: schoonhoven

Bericht door murena81 »

Bedankt voor de leuke reacties allemaal.

Heb net een RHD VX220 gemist op Ebay, jammer. :(
Ik blijf gewoon zoeken, voorkeur blijft natuurlijk wel een LHD Speedster.

De Peerless is best wel bijzonder, maar 300 van gemaakt, de mijne heeft chassisnr: GT2-00013.
Gelukkig ben ik niet bijgelovig :D

Voor wat betreft advies over polyesther reparaties:
Gebruik alleen verse en professionele produkten, geen Gamma potje!
Verder een scheur goed uitslijpen en onvetten en dan laagsgwijs weer opbouwen.
Eventueel aan de achterzijde nog een of twee laagjes voor versteviging.
Heel belangrijk is het gebruik van een ontluchtings roller tijdens het lamineren.
Dit gereedschap zorgt ervoor dat je geen luchtbelletjes meer hebt in het gerepareerde deel, dus later geen opborrelende lak als ie een keer in de zon staat.
Laat maar weten als je iets wilt weten.

Chassis schades laat ik zeker staan.
Behalve als het om het stalen subframe van de achterwiel ophanging gaat.
Dit is tot op bepaalde hoogte goed te richten en te repareren volgens mij.

De Belgische schade Speedster is idd niet meer te redden.
Ben ik bij wezen kijken, de verkoper probeerde mij nog te vertellen dat er een paar nieuwe delen opgelast konden worden, jaja pas nog in het sprookjesbos van de Efteling geweest zeker.
Chassis aan de voorkant is grotendeels weg!!
Zit totaan de voorruit in mekaar, zelfs de rembekrachtiger is plat.
Motorblok hangt er ook scheeft in, subframe verbogen
Zitten nog wel heel veel bruikbare delen aan.

Ik hou jullie zeker op de hoogte als er ontwikkelingen zijn!!
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Is dit wat voor je:
http://auto.marktplaats.nl/opel/3416769 ... teken.html

Bespreek wel goed met corn door wat er reeds opgeknapt is, zeker als het het chassis is.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Plaats reactie